Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Åbne NEF (RAV) ??
Fra : John T.

Dato : 25-06-07 09:29

Hej !
Jeg har et Nikkon D50 og det kan ta´ i NEF format, hvilket
program kan jeg bruge til dette ?
Mvh. John T:

Fra : ;o\)-max-

Dato : 25-06-07 09:53

"John T."
> Hej !
> Jeg har et Nikkon D50 og det kan ta´ i NEF format, hvilket
> program kan jeg bruge til dette ?
> Mvh. John T:

Det der følger med kameraet - og mange mange mange andre....-max-

Fra : Marten Ølgaard

Dato : 25-06-07 10:45

Hvis du vil åbne og bearbejde nef filerne skal du enten bruge Nikon capture
som du skal købe ved siden af. Du kan også åbne dem hvis du har en nyere
udgave af Photoshop. Hvis du blot vil se dem er der et medfølgende stykke
software som du kan installere. Dette kan muligvis også konveretere dem til
andre formater. Hvis ikke findes der programmer der kan dette som vist nok
er grati´s.

--
Marten Ølgaard
www.comonto.dk

Fra : K

Dato : 25-06-07 13:12

> [...]
> Hej !
> Jeg har et Nikkon D50 og det kan ta´ i NEF format, hvilket

Hej John.

Jeg vil anbefale dig at downloade Picasa, som er gratis.
Og det er nemt.
http://picasa.google.com/download/thanks.html

Fra : abacus

Dato : 25-06-07 13:20

On 25 Jun., 14:12, "K" <K...@Kpax.com> wrote:

> Hej John.
>
> Jeg vil anbefale dig at downloade Picasa, som er gratis.
> Og det er nemt.http://picasa.google.com/download/thanks.html

Der følger et program med D50, eller du kan downloade det fra nikon
(picture Project)
Niels

Fra : K

Dato : 25-06-07 14:12

"abacus" <msteenstrup@gmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> Og det er nemt.http://picasa.google.com/download/thanks.html

Der følger et program med D50, eller du kan downloade det fra nikon

Jeg har også picture project. Og jeg synes ikke det er særlig interessant.

Fra : Hans

Dato : 25-06-07 14:58

"K" <K@Kpax.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> (picture Project)
>
> Jeg har også picture project. Og jeg synes ikke det er særlig interessant.

Men derfor kan det da godt være, at Nikon-folkene, der har lavet PP, ved
mere om at arbejde med filerne end nogle tilfældige Google-mennesker.

Fra : K

Dato : 25-06-07 15:04

"Hans" <hans@susaa.xx> skrev i en meddelelse

> "K" <K@Kpax.com> skrev i en meddelelse

> Men derfor kan det da godt være, at Nikon-folkene, der har lavet PP, ved
> mere om at arbejde med filerne end nogle tilfældige Google-mennesker.
Det skal jegiikke afvise.
Jeg kan kun udtale mig på egne vegne.
:)

Fra : Hans

Dato : 25-06-07 15:16

> "Hans" <hans@susaa.xx> skrev i en meddelelse

> Det skal jegiikke afvise.
> Jeg kan kun udtale mig på egne vegne.
> :)
Jeg anfægter ikke, at Nikons program er uinteressant. Canons tilsvarende er
dødkedeligt. Men da det er det samme organisation, der laver filformatet og
programmet til bearbejdning af filerne, burde de faktuelt set kunne få det
meste/bedste ud af filerne.

Fra : K

Dato : 25-06-07 16:01

> [...]
> filformatet og programmet til bearbejdning af filerne, burde de faktuelt
> set kunne få det meste/bedste ud af filerne.
Det der tiltaler mig er brugerfladen.
Jeg kan bedre finde rundt i Picasas program end PP's.

Fra : John T.

Dato : 25-06-07 20:42

> Jeg kan bedre finde rundt i Picasas program end PP's.

Jeg har hentet Picasa og prøver dette !
Sige sørme mange tak til Jer alle !!!
Mvh. John T.

Fra : K