Foto
IBM760 5420
Teil 3020
Problemer med batterilader
Fra : Søren

Dato : 24-06-07 20:38

Hej

Jeg har en PowerBank U-Smart som burde kunne lade 4 stk 2500 NiMH batterier
op til min SB600 Flash på ca 40 min. Her på det sidste er den dog begyndt at
drille lidt. Når jeg sætter batterierne i blinker lamperne rødt. Normalt er
de bare konstant røde, som jo betyder at den lader.

Det er ikke altid det er alle der blinker - nogen gang er det bare en eller
to. Hvis jeg så tager batterierne ud og sætter dem i igen virker det nogen
gange og andre gange ikke, men det er meget sjældent at jeg kan lade alle
batterier op på en gang.

Er der nogen der ved hvad der kan være galt ?

Opladeren er ca 1/2 år gammel.

Søren

Fra : Bo Bjerre

Dato : 24-06-07 20:47

Søren wrote:
> [...]
> batterier op på en gang.
>
> Er der nogen der ved hvad der kan være galt ?

Nej, men ofte hjælper det at rense kontakterne, både på batterierne og
laderen med et viskelæder.

Bo //

Fra : HKJ

Dato : 24-06-07 20:50

Bo Bjerre wrote:

> Nej, men ofte hjælper det at rense kontakterne, både på batterierne og
> laderen med et viskelæder.

Det er en mulighed, en anden mulighed er at batterierne er ved at være
slidt op. En ladestrøm på 3400mA er ikke specielt godt for sådan nogle
batterier.

Fra : Jeroen

Dato : 24-06-07 20:59

Det kan være at det bare er lidt "usmart" at bruge en fra Powerbank :D :P
(kender ikke mærket, men vil bare lige være den første der lavede den der
vits)

Åbenbart, så ved jeg ellers ikke hvad kunne være fejlen med dit lader, men
vil bare fortælle om mit Sony batterilader til 4 stk. batterier, som kan
lade 2500 nimh batterier i bare 15 minuter. Så hvis du nu skal udskifte dit
lader med et nyt, så kan du måske kigge på den:
http://danskdatasalg.dk/visvare.asp?id=4336&menuID=3754

Mvh
Jeroen

Fra : Bo Bjerre

Dato : 24-06-07 21:14

Jeroen wrote:
> Det kan være at det bare er lidt "usmart" at bruge en fra Powerbank :D :P
> (kender ikke mærket, men vil bare lige være den første der lavede den der
> vits)

Jeg går ud fra at det er en PowerBank fra G.P. batteries, der er een af
verdens største på profesionelle genopladelige batterier. PowerBank er
registreret varemærke

De leverer "originale" batterier til en del kameraproducenter...
-Så, ja, det er en dårlig vits.

http://gpbatteries.com/
http://www.gpbatteries.com.hk/

Bo //

Fra : Jeroen

Dato : 24-06-07 21:49

Fint fint :)

Fra : Bo Bjerre

Dato : 24-06-07 21:52

Jeroen wrote:
> Fint fint :)

Indrømmet: G.P. bruger ikke ret mange penge til reklamer, som f.x. dem
med den lille lyserøde kanin, der slår på tromme for duracell.

Bo //