Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Billeder på DVD afspiller
Fra : Is

Dato : 17-06-07 22:22

Hej

Måske ikke den rette gr., men jeg prøver.

Hvis jeg vil brænde nogle billeder på en skive, som jeg derefter vil
fremviser med en DVD afspiller.
Er der en måde at gøre det på, så alle DVD afspillere kan læse dem ?
og det er .jpg jeg snakker om, (og selvfølgelig skal afspilleren kunne
læse jpg.)

Erik Isager

Fra : emj

Dato : 18-06-07 00:59

Is skrev:

> [...]
>Er der en måde at gøre det på, så alle DVD afspillere kan læse dem ?
>og det er .jpg jeg snakker om, (og selvfølgelig skal afspilleren kunne

Jeg bruger ProShow til formålet.
http://www.photodex.com/
Hilsen emj
--
http://lamaguf.dk/

Fra : Per Falkjær

Dato : 24-06-07 08:38

emj skrev:
> Is skrev:
>
> Jeg bruger ProShow til formålet.
> http://www.photodex.com/
> Hilsen emj
-------

Dette program findes i 3 versioner - hvilket et af disse bruger du?
mvh - Per

Fra : emj

Dato : 24-06-07 10:56

Per Falkjær skrev:

>Dette program findes i 3 versioner - hvilket et af disse bruger du?

ProShow Gold version 3.

Hilsen emj
--
http://lamaguf.dk/

Fra : abacus

Dato : 18-06-07 12:43

On 18 Jun., 01:58, emj <emj@> wrote:

> Jeg bruger ProShow til formålet.http://www.photodex.com/
> Hilsen emj
> --http://lamaguf.dk/

Jeg formaterer mine fotos i jpeg og i en størrelse så de passer til
opløsningen på det tv de skal ses på, derefter brænder jeg dem bare
som data-disk i nero.
Det har virket på de afspillere jeg har prøvet.
Niels

Fra : Is

Dato : 18-06-07 22:02

"abacus" <msteenstrup@gmail.com> skrev i en meddelelse
On 18 Jun., 01:58, emj <emj@> wrote:

> [...]

som data-disk i nero.
Det har virket på de afspillere jeg har prøvet.

---
Når du skriver størelse - så laver du dem så antal pix passer ???

Jeg har også reduceret billederne til 1200 x 800 pix i jpg, og så
brændt dem direkte ud på en data skive ( ikke i nogle mapper)

Så har jeg 2 Panasonic afspillere,

den ene er en med HD & DVD optager - DMR-EH65
den vil ikke læse skiven, selv om den burde kunne læse jpg

den anden er et DVD lydsystem til hjemmebiograf (surround) - SC-HT520
den læser skiven uden problemer

Nogle ideer der forklare denne forskel ??

Erik Isager

Fra : Ole Christiansen

Dato : 18-06-07 16:46

"Is" <detteerminnewsgruppemailadresse2@get2net.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Er der en måde at gøre det på, så alle DVD afspillere kan læse dem ?
> og det er .jpg jeg snakker om, (og selvfølgelig skal afspilleren kunne

Picasa2 fra Google

/Ole

Fra : abacus

Dato : 19-06-07 00:22

On 18 Jun., 23:02, "Is" <detteerminnewsgruppemailadres...@get2net.dk>
wrote:

> [...]
> den læser skiven uden problemer
>
> Nogle ideer der forklare denne forskel ??

Ja jeg tager det nærmeste antal pixler, så det i dett mindste passer
tilden ene led.
Kan det være den ene maskine har besvær med - eller + skiver??
Eller er det mærket på cd'erne den ikke vil æde?
Niels

Fra : Is

Dato : 19-06-07 15:01

> [...]

Kan det være den ene maskine har besvær med - eller + skiver??
Eller er det mærket på cd'erne den ikke vil æde?

Tak for svar - jeg prøver mig lidt mere frem - når det bliver vejr til
det

Erik Isager