Telt Campingplads i bjergene søges
Fra : Pro

Dato : 02-07-07 18:57

Forslag til camping i bjergene i Italien, Frankring, Schweiz, Østrig,
Spanien søges.

Naturskøn campingsplads i bjergene, med mulighed for hiking og gerne enkelte
bjergbaner og by med mulighed for indkøb og restaurant besøg.

Håber at se en masse forslag...da ferien starter om 2 uger...

Fra : Martin Kristensen

Dato : 02-07-07 20:18

Hvis i vil opleve noget virkelig flot så prøv evt at kør til frankrig ( Mont
blanc ) det er noget af det flotteste jeg nogensinde har set, men om der er
camping pladser oppe i de nær liggende bjerge det ved jeg ikke

Martin

Fra : Pro

Dato : 02-07-07 21:16

"Martin Kristensen" <automakkeren@FJERNMIGmail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Mont blanc ) det er noget af det flotteste jeg nogensinde har set, men om
> der er camping pladser oppe i de nær liggende bjerge det ved jeg ikke

Tak Martin - det er noget i den stil jeg søger, men har dog været ved Mont
Blanc flere gange før men godt forslag - jeg kan anbefale flg. camping
pladser til telt camping ved Mont Blanc - Chamonix:
http://www.campinglesrosieres.com/
http://www.chamonix-camping.com/index.html

andre forslag i bjergene i Frankrig, Italien, Østrig, Schweiz eller Spanien
modtages meget gerne

Fra : T. Hartung

Dato : 02-07-07 21:24

"Pro" <No_Spam_Mail@msn.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> bjergbaner og by med mulighed for indkøb og restaurant besøg.
>
> Håber at se en masse forslag...da ferien starter om 2 uger...

Val d'Isere - Tignes i Frankrig se lidt her
www.sitecenter.dk/hartung/sommerski/

Bemærk det bliver køligt/koldt om natten i højderne så det er ikke kun
sommerdyner - kan nå ned til frysepunktet!

I 2000 m havde vi ned til +4 gr. om natten i juli mdr.

God tur!

--
mvh.
T. Hartung

Fra : Pro

Dato : 02-07-07 22:15

"T. Hartung" <t.hartung@nospam.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> sommerdyner - kan nå ned til frysepunktet!
>
> I 2000 m havde vi ned til +4 gr. om natten i juli mdr.

Hej Torben

Tak for et godt forslag, jeg kiggede på din homepage og kunne se at I havde
mange andre gode camping ture sydpå...

Håber vi kan få nogle flere forslag fra bjergene.

Kim

Fra : Brian Lund

Dato : 02-07-07 21:35

> [...]
> bjergbaner og by med mulighed for indkøb og restaurant besøg.
>
> Håber at se en masse forslag...da ferien starter om 2 uger...

Bled, Slovenien! Ligger lige 20km fra den Østrigske grænse, altså ikke
længere væk end Italien.
Der er MANGE rigtigt gode vandremuligheder og meget flot natur og ligger
iøvrigt i nærheden af Triglav national park hvor der også er rigtigt mange
gode vandremuligheder.

Jeg har været flere steder i Østrig, Italien, Tyskland, Frankrig men også i
Spanien, Kroatien, Tjekkiet, Slovakiet og Ungarn, der har altså ikke været
noget der i mine øjne har slået netop lige præcis dette sted hvad angår
naturskønhed og at det hele er indenfor så kort afstand! Faktisk skal jeg
selv der ned igen for 3. gang om 3 uger :)

http://www.camping-bled.com/ - Der er også en anden plads i nærheden men den
ligger ikke lige så godt synes jeg...
Pris og udviklinsmæssigt er Slovenien på højde med de øvrige EU lande synes
jeg, og de er endda gået over til Euroen siden Januar i år.

Ellers vil jeg også anbefale området ved Königssee i det aller sydligste
Tyskland, meget dramatisk natur, jeg synes bare ikke det hele er så
lettilgængeligt som ved Bled.

Brian

Fra : Søren Faarborg

Dato : 02-07-07 23:37

Pro <No_Spam_Mail@msn.com> wrote:
> Forslag til camping i bjergene i Italien, Frankring, Schweiz, Østrig,
> Spanien søges.

Hvad med El Chorro i Spanien, ca. 50 km nord for Malaga?
http://www.alberguecampingelchorro.com/ingles/index.htm

Der er mange afmærkede ruter, gode bjergvægge at klatre på - og fantastisk
natur.
Desfiladero de los gaitanes er et fantastisk skue og bare synet af Camino
del Rey kan give et sug i maven.

Der er et par "dagligstuesupermarkeder" og et par restauranter i byen, der
også rummer togstation med daglige forbindelser til Malaga.
Ca. 20 km derfra ligger søerne ved Ardales med det "blåeste" postkortvand.

Se evt. et par billeder på www.faarborg.dk/spanien07 - uge 10 og 11

God tur
/Søren