Køb af CV i Holland
Fra : drm

Dato : 27-06-07 18:53

Vi har lige solgt vores campingvogn og ville egentlig vente til efteråret
med at købe en anden. Men nu har vi fået øje på en CV i Holland fra 2003. Er
der nogen, der har prøvet at hente en CV i Holland og ved, hvordan man gør?

Der har været meget snak om afhentning i Tyskland, men der er formodentlig
andre regler for Holland.

Med venlig hilsen
Dorthe

Fra : Jens

Dato : 27-06-07 21:31

"drm" <sure500@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> gør?
>
> Der har været meget snak om afhentning i Tyskland, men der er formodentlig

Det er præcis de samme regler som fra tyskland, sørg for at få den originale
regattest.
Også er det bare at få den synet og evt vejet i DK også på motorkontoret og
hente nummerpladen, det er nemlig meget nemmere når den CV man vil købe har
været indregistreret i forvejen i et EUland end ved køb af ny.
Mvh
Jens

Fra : Anja

Dato : 27-06-07 22:11

"drm" <sure500@hotmail.com> skrev i meddelelsen
> [...]
> gør?
>
> Der har været meget snak om afhentning i Tyskland, men der er formodentlig

Vi har købt vores cv i Holland... hos private. Det var der ingen ben i. Vi
kørte vognen til den danske grænse på de hollandske plader og familiens
forsikring som vi havde købt den af. Vi kom så sent til Dk at vi havde fået
min svigerfar til at tage imod os med nummerplader. Dem skulle vi så
aflevere tilbage indenfor et døgn.
Mine forældre har også købt deres vogn i Holland.

Hilsen
Anja

Fra : b. james

Dato : 28-06-07 11:15

Vi kom så sent til Dk at vi havde fået
> min svigerfar til at tage imod os med nummerplader. Dem skulle vi så
> aflevere tilbage indenfor et døgn.

Alternativt kan man tage til grænsepolitiet i Padborg (Toldbodgade 8 (ved
toldkontoret)). De har døgnåbent, og her kan man købe en engangsnummerplade
for 100kr!

Hvis det er så heldigt at du kommer hjem i dagtimerne, kan du overveje at få
den vejet og synet i Padborg nu du er i gang!
Vejning kan ske hos:
Vognmandstanken (Shell hvor Tøndervejen krydser E45)
Vognmarken 1, Bov Mark
6330 Padborg
74 67 11 86

Syn hos:
LB Bilsyn
Plantagevej 3, Bov
6330 Padborg
74 60 80 00

Så rækkefølgen er:
1) Hent vogn
2) Hent prøveplader (100kr) (Du må godt køre til grænsepolitet med
hollandske/tyske plader)
3) Vej vogn (200 kr)
4) Syn vogn (400 kr)
5) Indregistrer vogn (590 kr)
6) Forsikre vogn.

Det eneste du skal være særligt opmærksom på er:
1) Er der gæld i vognen? Jeg ved det ikke er muligt i Tyskland hvis du har
reg. attesten, men ved ikke hvordan det er med Holland
2) Er den nye vogn udstyret som i DK? Vær bl.a. opmærskom på str. af
køleskab, gastryk (er sikkert ok), varmtvandsinstallation, tagluge, osv.

God fornøjelse

Mvh.

Thomas

Fra : drm

Dato : 28-06-07 17:56

Jeg siger tak for ideerne...

Den hollandske forhandler har endnu ikke svaret på min mail, så måske han
ikke er interesseret i at handle med danskere, nu ser vi, hvad der sker.

mvh
Dorthe

Fra : b. james

Dato : 29-06-07 11:16

Hmm. Jeg har også forsøgt at kontakte en Hollandsk forhandler, uden
succes...

Har du forsøgt at finde din vogn på www.mobile.de ? Der er mange gode
tilbud. Køb evt. brugt privat. Sådan finder du den bedste pris...

Mvh.

Thomas

Fra : drm

Dato : 29-06-07 15:41

Ja det er faktisk på mobile.de, at jeg har fundet forhandleren. Jeg har søgt
på nettet, og da det er en lidt speciel model, som ikke fås i Danmark, fik
jeg kun 1 hit i Holland. Jeg fandt i aftes en forhandler i Tyskland, som
også havde den. Jeg skrev til ham, men han har heller ikke svaret - hmmmm.
Måske har jeg ikke tålmodighed nok

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 29-06-07 21:15

> [...]
> Tyskland, som også havde den. Jeg skrev til ham, men han har heller ikke
> svaret - hmmmm. Måske har jeg ikke tålmodighed nok

På et tidspunkt planlagde jeg en tur til Tyskland for at se på forskellige
cv, som umiddelbart havde fordelagtige priser.
Jeg skrev til 4 forhandlere via mobile.de og de glimrede alle ved ikke at
reagere. Måske er der for mange forespørgsler fra Die dumme Dänen som aldrig
fører til noget
Så jeg blev hjemme og handlede så privat i stedet for, idet jeg ikke gade
køre det halve Tyskland rundt for at finde ud af, at de vogne jeg havde
udfundet lige præcis havde forkert fortelt, eller manglede andre ting som
ville give ekstraudgifter, når man slæbte den hjem.
Måske de er bedre til at svare, hvis man finder forhandlere i nærheden af
grænsen, hvor de nok mere er vant til at handle med danskere.

Kurt

Fra : drm

Dato : 30-06-07 08:57

Hej

Den tyske forhandler har svaret, og han lyder seriøs. Jeg bad om billeder af
evt. buler eller ridser, og billeder af 2 små ridser kom prompte.

Det er jo svært at forhandle på forhånd, når man bare vil have den vogn! Og
når vi kører så langt, er han udmærket klar over, at vi VIL købe vognen. Nu
har jeg reserveret den, og vi kører formodentlig til Tyskland i næste uge.

Jeg har hørt, at man kan få nogle plader (en slags udførselspapirer) på
motorkontoret i Tyskland. Med dem skulle det være muligt at køre med vognen
i 3 uger - også i Danmark! Er der nogen, der kender noget til det? Det ville
være dejligt, hvis ikke vi skal døje med plader ved grænsen etc. Så har vi
tiden til vejning, syn etc.?

På forhånd tak.

mvh
Dorthe

Fra : b. james

Dato : 30-06-07 08:17

Har du overvejet at købe den fra helt ny af?

Hvis du spørger 2-3 tyske forhandlere om prisen (og husker at nævne at du
spørger andre), plejer de at kunne finde en god pris. Sørg for at få alt
udstyr (Isabellatelte mv.) med i tilbuddet. Det er ikke sikkert at det
bliver meget dyrere end hvis du køber brugt!

Har selv sparet en del på den måde!

Mvh.

Thomas

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 03-07-07 03:34

drm wrote:

> [...]
> efteråret med at købe en anden. Men nu har vi fået øje på en CV i
> Holland fra 2003. Er der nogen, der har prøvet at hente en CV i

Uanset hvad du gør - så sørg for at få et dansk telt med. Jeg har prøvet
tyske telte - det ligner merde når det er stillet op.

Men hvis man kan leve med det ... :)

--
Per, Esbjerg

Fra : drm

Dato : 04-07-07 09:25

> Uanset hvad du gør - så sørg for at få et dansk telt med. Jeg har prøvet
> tyske telte - det ligner merde når det er stillet op.

> [...]

Hej

Der er heldigvis ikke noget telt med, vi kan heller ikke lide tyske telte
.

Vi henter vognen i morgen, og vi har allerede købt et helt nyt Isabella
fortelt - så vi må håbe, at vognen lever op til billederne!

I får en melding om, hvordan det går.

Hilsen
Dorthe

Fra : drm

Dato : 07-07-07 17:14

Hej alle

Det gik rigtig fint med at hente vognen, og den svarede til
forventningerne - rigtig flot vogn.

Vi kan ikke rigtig se, hvor meget vi sparede ved at hente vognen, for det er
en LMC 475 rd Lord Ambassador, og så vidt jeg ved, sælges den ikke i
Danmark, men det er jo heller ikke vigtigt, når vi synes, at vi har gjort en
god handel.

Der var styr på det hos den tyske forhandler (Ordning muss sein). Han havde
bestilt tyske prøveplader, som vi kunne køre på i Europa i 9 dage (150
Euro), hvilket betød, at vi slap for besværet med danske prøveplader etc. Vi
fik den synet i fredags og var også på motorkontoret. Desværre havde vi ikke
tænkt på, at de også skulle have de tyske papirer, så vi håber at få den
indregistreret på mandag.

Jeg synes, at det var køreturen (1500 km) værd.

mvh
Dorthe