Hjælp ønskes til redirect
Fra : Michael Jensen

Dato : 27-07-07 11:07

Hejsa

Det skal siges at jeg INTET fatter af php, men jeg håber at en venlig sjæl
kan hjælpe mig.

Jeg har fået en kammerats domænenavn lagt som alias til mit eget, og planen
er så at der i min index.php fil skal laves et tjeck for om man kommer fra
henholdsvis www.heinziusa.dk eller bare heinziusa.dk. Gør man dette, så skal
der viderestilles til mappen (fulde sti oplyses her:) http://milin.dk/heinz/
hvori der så ligger en wordpress blog som skal startes. Kommer men ikke via
dette domænenavn, skal den rene html i index.php filen bare indlæses.

Nogen der er villige til at lave dette stykke kode til mig?

På forhånd tak

Michael Jensen

Fra : Karl Erik Christense~

Dato : 27-07-07 11:21

Den Fri, 27 Jul 2007 12:07:04 +0200 skrev Michael Jensen:

> [...]
> dette domænenavn, skal den rene html i index.php filen bare indlæses.
>
> Nogen der er villige til at lave dette stykke kode til mig?

Jeg har ikke koden til dig - den må du selv lave
Men du skal kikke på funktionen "referrer" php eller java.

Karl Erik Christensen

www.ranunkelvej.com

Fra : Michael Jensen

Dato : 27-07-07 19:05

En gut fortalte mig at dette burde virke, men det gør det bare ikke:

<?php
if (sub_str($_SERVER["HTTP_HOST"], 4 ,16) == "heinziusa.dk")
{
header("Location: http://milin.dk/heinz/"); /* Redirect browser */
}
?>

Det skal siges at dette var noget han omskrev, fra noget kode der før
indeholdte domænet både med og uden www, mne han mente dette var smartere.
Det virker jo så bare ikke, men hvorfor, det ved jeg så ikke...

\Michael

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 27-07-07 19:27

Michael Jensen skrev:

> [...]
>
> <?php
> if (sub_str($_SERVER["HTTP_HOST"], 4 ,16) == "heinziusa.dk")

Det er fordi han ikke kan tælle. Brug:

if (sub_str($_SERVER["HTTP_HOST"],4 ,12) == "heinziusa.dk")
   header("Location: http://milin.dk/heinz/");

--
Bertel

Fra : Johan Holst Nielsen

Dato : 28-07-07 14:15

Bertel Lund Hansen wrote:

> Det er fordi han ikke kan tælle. Brug:
>
> if (sub_str($_SERVER["HTTP_HOST"],4 ,12) == "heinziusa.dk")
>    header("Location: http://milin.dk/heinz/");

Og funktionen hedder ikke sub_str men substr...

if (substr($_SERVER["HTTP_HOST"],4 ,12) == "heinziusa.dk") {
   header("Location: http://milin.dk/heinz/");
   exit;
}

men ovenstående kører redircter KUN hvis der er www foran... jeg ville
nok lave noget ala

$rdd= array('www.heinziusa.dk','heinziusa.dk');
//tilføj selv flere?

if(in_array($_SERVER['HTTP_HOST'],$rdd)) {

Johan Holst Nielsen
Freelance PHP Developer - http://phpgeek.dk

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 28-07-07 14:58

Johan Holst Nielsen skrev:

> Og funktionen hedder ikke sub_str men substr...

Det er da også rigtigt.

> men ovenstående kører redircter KUN hvis der er www foran...

Det var sådan set det der var opgaven.

--
Bertel

Fra : Johan Holst Nielsen

Dato : 28-07-07 18:15

Bertel Lund Hansen wrote:

> Det var sådan set det der var opgaven.

Sådan forstår jeg IKKE Michael...

Citat:
"...planen er så at der i min index.php fil skal laves et tjeck for om
man kommer fra henholdsvis www.heinziusa.dk eller bare heinziusa.dk. Gør
man dette, så skal der viderestilles til mappen..."

Mvh
Johan

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 28-07-07 23:30

Johan Holst Nielsen skrev:

> Sådan forstår jeg IKKE Michael...

Nej, teksten er også mildest talt tvetydig, men når man så ser på
det foreslåede stykke kode, ser det ud at til det er www der skal
afgøre om man bliver eller stilles videre.

--
Bertel

Fra : Johan Holst Nielsen

Dato : 28-07-07 23:38

Bertel Lund Hansen wrote:

> Nej, teksten er også mildest talt tvetydig, men når man så ser på
> det foreslåede stykke kode, ser det ud at til det er www der skal
> afgøre om man bliver eller stilles videre.

tvært i mod... så læser du koden forkert... den redirecter alle
heinziusa.dk med 3 bogstavs subdomains .... f.eks.

mad.heinziusa.dk
fck.heinziusa.dk
tdf.heinziusa.dk
pik.heinziusa.dk
www.heinziusa.dk

osv. osv.... derfor er det en temmelig mærkelig måde at redirecte på...

mvh
johan

Fra : Michael Zedeler

Dato : 29-07-07 09:45

Michael Jensen wrote:
> [...]
>
> <?php
> if (sub_str($_SERVER["HTTP_HOST"], 4 ,16) == "heinziusa.dk")

Det er en dårlig løsning (det virker ikke). Siden du kigger på HTTP_HOST
kan du lige så godt nøjes med at skrive

<?php
$host_lc = strtolower($_SERVER['HTTP_HOST']);
if( $host_lc == 'heinziusa.dk' or $host_lc == 'www.heinziusa.dk') {
      header( ... );
}
?>

....og husk nu at indentere din kode.

Hvis du ikke indenterer din kode, kan jeg garantere dig for at du ender
med at komme tilbage til denne gruppe alene fordi du har glemt en
tuborg-klamme et eller andet sted.

Mvh. Michael.