Newbie søger råd!!
Fra : KallesPost@gmail.com

Dato : 25-07-07 09:11

Hej alle,

Jeg vil gerne have lavet mig en hjemmeside, men har inden erfaring, og
ved ikke hvor jeg skal starte!

Er der nogen erfarne, der kan "pege mig i rigtige retning" mht. hvad
jeg skal lære og hvilke programmer, der skal anvendes?

Jeg vil gerne have lavet mig en hjemmeside, der bl.a. indeholder
følgende:

- sikker login for brugere (skal man selv lave et script og en
database?)
- en database med forskellige items
- mulighed for at brugere, der er logget ind kan aflægge kommentarer
til disse items
- mulighed for at brugere, der er logget ind kan give hinanden
kommentarer

Jeg har dreamweaver samt macromedia flash til rådighed lige pt.

Er det evt. en mulighed at vælge en host, der har skabeloner eller
lignende for sådanne funktioner til rådighed (mod betaling)

Er der nogen, der ved, hvor man skal starte?

På forhånd STOR tak!!

Med venlig hilsen

Kalle Pedersen

Fra : Martin

Dato : 25-07-07 12:52

KallesPost@gmail.com wrote:
> [...]
>
> Er der nogen erfarne, der kan "pege mig i rigtige retning" mht. hvad
> jeg skal lære og hvilke programmer, der skal anvendes?

Små rettelser - der er notesblokken eller textpad bare top dollar - til
større ting så bliver Zend Development Studio brugt :)

> [...]
> til disse items
> - mulighed for at brugere, der er logget ind kan give hinanden

Hvis du ikke selv vil lære hvordan det laves, så kan du finde et
CMS/Portal der frit kan downloades - stortset alle de CMS jeg kender har
mulighed for dine ønsker.

Du kan evt. afprøve et CMS før du selv installerer det på
http://www.opensourcecms.com/

> Er det evt. en mulighed at vælge en host, der har skabeloner eller
> lignende for sådanne funktioner til rådighed (mod betaling)

De applikationer du kan se på opensourcecms.com kører på en
Apache Webserver med PHP 5 på.
Så find en host der har disse.

> Er der nogen, der ved, hvor man skal starte?

Fra bunden af :)