problemer med tæller
Fra : Knud Iversen

Dato : 24-07-07 23:00

Jeg læste at der ikke findes dumme spørgsmål så jeg vover pelsen. Så en
tæller på hjemmesideskolen http://hjemmesideskolen.net/cnttst/phpcounter.php
og forsøgte at kopiere den ind på denne side. den tæller men giver samtidig
fejlmeldinger. jeg kan uden at overdrive sige, at PHP kender jeg ikke meget
til, jeg håber der er en der kan fortælle mig hvad fejlen er.
Mvh Knud

Fra : Michael Zedeler

Dato : 24-07-07 23:05

Knud Iversen wrote:
> [...]
> fejlmeldinger. jeg kan uden at overdrive sige, at PHP kender jeg ikke meget
> til, jeg håber der er en der kan fortælle mig hvad fejlen er.

Ikke uden at du bringer fejlbeskederne her.

Mvh. Michael.

Fra : Knud Iversen

Dato : 25-07-07 06:23

"Michael Zedeler" skrev

Ups, nej det kan vist være rigtig, på denne side www.kfo2.dk

Fra : Michael Zedeler

Dato : 25-07-07 12:06

Knud Iversen wrote:
> "Michael Zedeler" skrev

> Ups, nej det kan vist være rigtig, på denne side www.kfo2.dk

Prøv at flytte tællerkoden helt op i toppen af din side.

Mvh. Michael.

Fra : Knud Iversen

Dato : 25-07-07 17:54

"Michael Zedeler"skrev > Prøv at flytte tællerkoden helt op i toppen af din
side.

Takker, findes der en simpel forklaring på hvorfor koden skal helt op
Mvh Knud

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 25-07-07 19:05

Knud Iversen skrev:

> Takker, findes der en simpel forklaring på hvorfor koden skal helt op

Ja. session_start(); skal altid være den allerførste kommando
hvis man bruger sessions.

--
Bertel

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 25-07-07 19:47

Den 25-07-07 20.05 skrev Bertel Lund Hansen følgende:

> Ja. session_start(); skal altid være den allerførste kommando
> hvis man bruger sessions.

Skal den ikke bare stå, før den skal bruges? Jeg har en fil, hvor
session_start() først kommer et godt stykke nede på siden, og det
fungerer helt fint.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Leg med verdens første regneark, VisiCalc, og mærk historiens vingesus.

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 25-07-07 19:58

Kim Ludvigsen skrev:

> Skal den ikke bare stå, før den skal bruges?

Der må vist ikke skrives noget ud før den kommer.

Jeg sætter den altid først. Det kan aldrig skade, og så er jeg
fri for at spekulere mere på det.

> Jeg har en fil, hvor session_start() først kommer et godt
> stykke nede på siden, og det fungerer helt fint.

Okay.

--
Bertel

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 25-07-07 20:19

Den 25-07-07 20.57 skrev Bertel Lund Hansen følgende:

> Der må vist ikke skrives noget ud før den kommer.

Ok, det passer så også godt med min kode. Efter indsætning af nogle
strenge i en database, starter jeg en session for at få overført
strengene til næste side, og den kaldes naturligvis først efter
session_start().

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Få en gennemsigtig proceslinje med Transbar.

Fra : Birger

Dato : 26-07-07 08:54

> [...]
>
> --
> Mvh. Kim Ludvigsen
> Få en gennemsigtig proceslinje med Transbar.

http://www.php.net/manual/en/function.session-start.php

Birger

Fra : Knud Iversen

Dato : 27-07-07 17:02

"Birger" skrev i en meddelelse

> http://www.php.net/manual/en/function.session-start.php

Ja der er nok ingen vej uden om manualet, Tak.

Knud