Refresh på txt.fil
Fra : Peter Vesth

Dato : 22-07-07 11:22

Hejsan gruppe

Jeg har på min hjemmeside www.jesser.dk en side (on-line
kontakt)som gerne skulle virke som udveksling af tekst mellem to
deltagere.

Lige nu virker det da også, men jeg vil gerne have at den
indtastede og sendte tekst opdatere på begge deltageres side. Det
gør den ikke nu. Teksten ligger i filen samtale.txt.

Der skal formentlig noget refresh på, men som aldeles ny i php,
kan jeg ikke placere en refresh rigtigt.

Kan en af jer give mig den rigtige kode og hvor jeg skal placere
den.

Mvh.
Peter

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Peter Vesth

Dato : 23-07-07 08:08

Peter Vesth wrote in dk.edb.internet.webdesign.serverside.php:
> Hejsan gruppe
>
> Jeg har på min hjemmeside www.jesser.dk en side (on-line
> kontakt)som gerne skulle virke som udveksling af tekst mellem to
> deltagere.

Nå, men jeg fandt noget shoutbox på nettet som jeg nu skal have
tilrettet. Det kan være, at det er løsningen. Jeg ville hellere have
en løsning på min flade fil, men pyt.

Fra : Martin

Dato : 24-07-07 14:19

Peter Vesth wrote:

> Nå, men jeg fandt noget shoutbox på nettet som jeg nu skal have
> tilrettet. Det kan være, at det er løsningen. Jeg ville hellere have
> en løsning på min flade fil, men pyt.

Du kan bare lave en meta redirect direkte i html koden

10 skal ændres til det antal sekunder du ønsker at genopfriske siden med.

Hvis det absolut skal være 100% så snart den anden trykker submit - så
nej, så kan det ikke lade sig gøre.

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 24-07-07 14:29

Martin skrev:

> Du kan bare lave en meta redirect direkte i html koden

Men så skal tekstfilen laves om til en HTML-fil.

--
Bertel

Fra : Martin

Dato : 24-07-07 16:03

Bertel Lund Hansen wrote:

> Men så skal tekstfilen laves om til en HTML-fil.

Det jeg regner med der sker er at der bliver brugt en i en html fil for
at få indholdet af txt filen :)

Fra : Martin

Dato : 24-07-07 16:04

Martin wrote:

> Det jeg regner med der sker er at der bliver brugt en i en html fil for
> at få indholdet af txt filen :)

Gik vidst liiidt for stærkt :)

Jeg regner med at der bliver brugt en include funktion i en html/php fil
for at hente indholdet af tekst filen

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 24-07-07 18:19

Martin skrev:

> Jeg regner med at der bliver brugt en include funktion i en html/php fil
> for at hente indholdet af tekst filen

En tekstfil kan vises i sin rå form i en browser.

--
Bertel

Fra : Martin

Dato : 25-07-07 12:33

Bertel Lund Hansen wrote:

> En tekstfil kan vises i sin rå form i en browser.

Jep I know... men så bliver det helt uden billeder og design - men nu
ved vi jo ikk hva Peter Vesth vil jo :)

Fra : Peter Vesth

Dato : 27-07-07 12:57

Martin wrote in dk.edb.internet.webdesign.serverside.php:

> Jep I know... men så bliver det helt uden billeder og design - men nu
> ved vi jo ikk hva Peter Vesth vil jo :)

Hej med jer

Jeg er her stadig, og har fulgt jeres inlæg (tak for dem).

Det jeg ville var, at kunne kommunikere (bare to deltagere), som i mange
tilfælde ville spare mig for en masse e-mails, hvor folk i første omgang ikke
forstår hvad jeg mener.

Jeg har prøvet en meta refresh, men det giver en frygtelig blinken på siden.

Jeg har også prøvet at refreshe på txtfilen, men uden resultat, jeg er kommet
dertil i mine tanker, at jeg nok skal have to txtfiler, og lave min refresh
mellem dem. Men jeg tænker stadig, og må indrømme at jeg slettede det lille
ombyggede php (gæstebog) jeg havde lavet.

Jeg har downloaded og afprøvet adskillige af chatnoget der ligger, men jeg skal
bare have noget fra en flad fil, uden store finurligheder.

Tak fordi I gider at kikke og for forslag.

Hvh. Peter