Gentage kolonner i tabel
Fra : Frank Dyring

Dato : 17-07-07 23:45

Jeg har en topmenu med 10 kategorier, som skal være i en tabel
med 10 kolonner.

Disse vil jeg gerne hente fra min database, så jeg kan ændre dem
via mit cms system, fremfor direkte på siderne.

Jeg har 3 felter i min database:

id - auto increment
navn - navnet på kategorien
placering - hvilket nummer den skal vises som (1-10) så jeg kan
flytte rundt på dem, hvis det ønskes.

Jeg vil gerne indsætte celler automatisk, så den blot henter de
10 første kategorier (1-10) og placerer kategorierne i de
korrekte celler(i rækkefølge).

Hver celle i tabellen skal derfor fylde 10%

Jeg mener, det må være en enkel operation, men er lige pt. løbet
lidt tør for gode idéer til, hvordan det gøres.

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Jesper Staun Hansen

Dato : 18-07-07 00:33

Frank Dyring wrote:
> [...]
>
> Jeg mener, det må være en enkel operation, men er lige pt. løbet
> lidt tør for gode idéer til, hvordan det gøres.

Brug TOP med SELECT. Skulle give noget brugbart.

Fra : Philip Nunnegaard

Dato : 26-07-07 14:56

> Brug TOP med SELECT. Skulle give noget brugbart.

TOP - Er det ikke kun i Microsoft-databaser, at den går?

I MySQL plejer jeg at bruge:
select [kolonner] from [tabel] order by [kolonne_x] limit 0,10

Fra : Jesper Staun Hansen

Dato : 01-08-07 11:53

Philip Nunnegaard wrote:

> TOP - Er det ikke kun i Microsoft-databaser, at den går?
>
> I MySQL plejer jeg at bruge:
> select [kolonner] from [tabel] order by [kolonne_x] limit 0,10

Ja, jeg tror jeg er begyndt at blande nogle ting sammen efter jeg er
begyndt at lege med både mssql og mysql databaser :)