Hjælp med funktion...
Fra : Jeppe Christensen

Dato : 16-07-07 21:59

Hej NG...

Har følgende funktion:

function highlight_url($text){

$url =
"((f|ht)tps?://+)((www.rapidshare|rapidshare)+)([(.de|.com)]+)([a
-z0-9/_.-?&-]+){0,}";

$replaced = eregi_replace($url, $makelink2url, $text);

if ($replaced !== $text)
{
return $replaced;
}

}

Som også i princippet virker som den skal, men har fundet ud af
de nok ikke eregi_replace() funktionen jeg har brug for.. Da den
som navnet antyder kun erstarter stenge i teksten...

Det jeg vil have er at den fjerner alt andet en det der opfylder
min betingelse ($url), nogen der ved hvadfor en funktion jeg skal
bruge der...

Har prøvet at kigge i manualen uden noget brugbar resultat...

mvh Jeppe...

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Michael Zedeler

Dato : 17-07-07 08:24

Jeppe Christensen wrote:
> [...]
>
> Det jeg vil have er at den fjerner alt andet en det der opfylder
> min betingelse ($url), nogen der ved hvadfor en funktion jeg skal

Der findes også tomme strenge...

Mvh. Michael.