Problemer med gæstebog
Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 14-07-07 00:15

Hej NG

Jeg sidder og bøvler med en gæstebog. På en server (php 5.1.6 på IIS)
fungerer det fint, men på en anden server (php 4.4.7 på Apache) får jeg
fejlen "headers already sent (/gem.php on line 130)", når der sendes nyt
indlæg til gæstebogen.

På begge servere noteres indlægget i gæstebogen, men hvorfor balladen på
Apache?

Det er samme script:

http://hjemmesideskolen.dk/usenet/gem_php.txt

Erik Ginnerskov
http://html-faq.dk

Fra : Leonard

Dato : 14-07-07 09:39

On Sat, 14 Jul 2007 01:15:29 +0200, Erik Ginnerskov wrote:

> fejlen "headers already sent (/gem.php on line 130)", når der sendes nyt

Du har jo output allerede i den 3. linie, så det skal gå galt.
Der er sikkert noget med outputbuffering, der er forskelligt på de 2
servere.

--
Leonard
RC Tamiya King Hauler 1:14 sælges

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 14-07-07 10:06

Leonard skrev:

> Du har jo output allerede i den 3. linie, så det skal gå galt.

Det er typisk en fejl man får hvis man laver en
location-header-kommando efter at man er begyndt at skrive
HTML-en (men der kan måske være andre muligheder).

--
Bertel

Fra : Michael Zedeler

Dato : 14-07-07 12:31

Erik Ginnerskov wrote:
> [...]
> indlæg til gæstebogen.
>
> På begge servere noteres indlægget i gæstebogen, men hvorfor balladen på

Nok fordi du har indstillet PHP til at cache hele resultatet på den ene
server, men ikke på den anden.

> Det er samme script:
>
> http://hjemmesideskolen.dk/usenet/gem_php.txt

Prøv at smale alle dine funktioner i nogle include-filer og skær
scriptet ned til blot at inkludere filerne og dernæst kalde de
funktioner, du skal bruge. Stop det HTML, du skal bruge ind imellem.

Så mister du ikke overblikket igen.

Mvh. Michael.

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 15-07-07 14:16

Michael Zedeler wrote:

> Nok fordi du har indstillet PHP til at cache hele resultatet på den
> ene server, men ikke på den anden.

Jeg har ikke foretaget nogen php-indstillinger på nogen af serverne - det
har jeg sikkert slet ikke adgang til.

> Prøv at smale alle dine funktioner i nogle include-filer og skær
> scriptet ned til blot at inkludere filerne og dernæst kalde de
> funktioner, du skal bruge. Stop det HTML, du skal bruge ind imellem.

Jeg foretog en lille ommøblering, så nu fungerer det - både på IIS- og
Apache-serveren.

Fra : Michael Zedeler

Dato : 15-07-07 21:07

Erik Ginnerskov wrote:

> [...]
> har jeg sikkert slet ikke adgang til.

> Jeg foretog en lille ommøblering, så nu fungerer det - både på IIS- og

Rækkefølgen af din kode er stadigvæk højest besynderlig, men hvis det
virker og du er tilfreds, er det vel ok.

Mvh. Michael.

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 16-07-07 21:05

Michael Zedeler wrote:

> Rækkefølgen af din kode er stadigvæk højest besynderlig, men hvis det
> virker og du er tilfreds, er det vel ok.

Jo, det virker, men det gør ikke noget, hvis koden også er forståelig, hvis
der en dag skal ændres noget,

Jeg har ikke selv skrevet koden, den er med velvilje lånt fra det
hedengangne webcafe.dk.

Jeg gætter på, at du vil have linjerne 95-115 flyttet op før linje 39. Hvis
du bekræfter, vil jeg gøre forsøget og se, om det stadig fungerer.

Erik Ginnerskov
http://html-faq.dk