membership.dk
Fra : Frank

Dato : 12-07-07 10:10

Om 2-3 uger ser mit site - membership.dk - dagens lys.

Kort sagt er membership.dk en forening, hvor medlemmer kan købe
ting og sager til fordelagtig pris.

Sitet består af ca 150 php scripts og endnu flere html sider. Jeg
har knoklet på det i et par år og nu det ved at være alvor.

Jeg har udviklet koden under windows, men vil porte den til linux
(kubuntu) asap. Skal så ha installeret diverse libs, som helt
specifikt kan erstatte imagemagic og 7zip, som jeg har lænet mig
op af indtil nu.

Jeg søger testere til at finde fejl, gode ideer og måske et par
hardcore kodekarle, der har lidt tid til overs.

Er der nogen der gider? Skriv her eller til frank@neergaard.dk.

På forhånd tak.

Frank

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Johan Holst Nielsen

Dato : 12-07-07 14:27

Frank wrote:
> [...]
> (kubuntu) asap. Skal så ha installeret diverse libs, som helt
> specifikt kan erstatte imagemagic og 7zip, som jeg har lænet mig

Øhh både imagemagick og 7zip er da fuldt ud tilgængelige på linux
platformen - hvorfor skrive det om?

Mvh
Johan

Fra : Frank

Dato : 12-07-07 15:11

Johan Holst Nielsen wrote in dk.edb.internet.webdesign.serverside.php:

> Øhh både imagemagick og 7zip er da fuldt ud tilgængelige på linux
> platformen - hvorfor skrive det om?
>
> Mvh
> Johan

Hej Johan,

Kloge mennesker siger, det er klogest ikke at anvende en motor til en
græsslåmaskine, når man har bygget en Porche!!

Dybest set vil jeg gerne afvikle samme kode under windows og linux, og
hvorfor være afhængig af trediepart.

Hvilke libs kan håndtere tar.gz, tgz, zip mv.?
Hvilke libs kan generere thumbs ud fra .jpg, .gif, .png mv.?
Hvordan får jeg instaleret dem?

Fra : Johan Holst Nielsen

Dato : 12-07-07 15:15

Frank wrote:
> Hvilke libs kan håndtere tar.gz, tgz, zip mv.?

f.eks. 7zip... men også mange andre ting...
Men f.eks.
http://pecl.php.net/package/zip - men det afhænger lidt af hvad du skal
bruge det til? Vær lidt mere specifik

> Hvilke libs kan generere thumbs ud fra .jpg, .gif, .png mv.?

ImageMagick er udemærket... det burde du kunne installere via
apt-get install imagemagick

ellers Gd library (www.php.net/gd)
apt-get install php-gd (tror jeg)

> Hvordan får jeg instaleret dem?

Se ovenstående :)

--
Johan Holst Nielsen
Freelance PHP Developer - http://phpgeek.dk

Fra : Frank

Dato : 12-07-07 15:27

Johan Holst Nielsen wrote in dk.edb.internet.webdesign.serverside.php:

> f.eks. 7zip... men også mange andre ting...
> [...]

Skal kunne importere billeder af produkter fra mange leverandører. Skal
kunne generere thumbs.

> ImageMagick er udemærket... det burde du kunne installere via
> apt-get install imagemagick
>
> ellers Gd library (www.php.net/gd)
> apt-get install php-gd (tror jeg)
Kigger på det .... Har hørt det kunne hedde gzlib?

Fra : Johan Holst Nielsen

Dato : 12-07-07 15:38

Frank wrote:

> Kigger på det .... Har hørt det kunne hedde gzlib?

Tror der menes zlib
www.php.net/zlib

Men bemærk du skal have fat i noget til at lave tar delen med :) Men
google lidt på nogle klasser og jeg er sikker på er findes noget :)

Fra : Jeppe Toustrup

Dato : 13-07-07 17:55

Johan Holst Nielsen wrote:
> ImageMagick er udemærket... det burde du kunne installere via
> apt-get install imagemagick
>
> ellers Gd library (www.php.net/gd)
> apt-get install php-gd (tror jeg)

imagemagick modulet til PHP 5 hedder "php5-imagick" i Kubuntu og GD
hedder "php5-gd", bare lige for at slå det fast :)

--
Venlig hilsen
Jeppe Toustrup