Funktion...
Fra : Torben

Dato : 11-07-07 03:44

Hey NG...

har fået skrevet mig følgende funktion:

function highlight_url($text){

$url =
"((f|ht)tps?://+)((www.rapidshare|rapidshare)+)([(.de|.com)]+)([a
-z0-9/_.-?&-]+){0,}";

return eregi_replace($url, $makelink2url, $text);

   }

Men nu vil jeg så gerne have at det kun er de link der opfylder
min krave som kommer ud i "return" og ikke andre strenge/tekst...

nogle fif til hvordan jeg nemt gør dette??

mvh. Torben

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Jesper H

Dato : 11-07-07 09:04

On 11 Jul., 04:43, Torben <mr.pu...@nospamgmail.com> wrote:
> [...]
> min krave som kommer ud i "return" og ikke andre strenge/tekst...
>
> nogle fif til hvordan jeg nemt gør dette??

Hej Torben

Hvad med

function highlight_url($text){

$url =
"((f|ht)tps?://+)((www.rapidshare|rapidshare)+)([(.de|.com)]+)([a
-z0-9/_.-?&-]+){0,}";
$replaced = eregi_replace($url, $makelink2url, $text);
if ($replaced !== $text)
{
return $replaced;
}

}

Det skal siges at koden er uprøvet, men du fanger nok pointen.

Mvh
Jesper
--
http://fdf.dk/landsdel1/

Fra : Martin

Dato : 11-07-07 15:18

Jesper H wrote:
> function highlight_url($text){
>
> $url =
> "((f|ht)tps?://+)((www.rapidshare|rapidshare)+)([(.de|.com)]+)([a
> -z0-9/_.-?&-]+){0,}";

Istedet for denne lidt upædagogiske start, så ville jeg bare skrive

(ftp|http|https)://

Så er det mere pædagogisk at læse og ændre :)

Fra : Torben

Dato : 11-07-07 19:49

> if ($replaced !== $text)
> {
> return $replaced;
> }

Hey mange tak for hjælpen, men det løser bare ikke hele mit problem...

Det løser når der f.eks. bare står:

Hej

Så fjerner den det...

Også hvis der står: