PHP databaseopslag skal med i et lille jav~
Fra : SB

Dato : 09-07-07 14:44

Hejsa

Jeg har en javascriptfunktion, der kører onsubmit. Jeg vil så gerne have
lavet et database-opslag når funktionen kører - kan man det?

<script type="text/javascript">
function erOk()
{
f = document.getElementById("mainform");
if (f.IPROD.value == f.IPROD_ORIGINAL.value)
{
return confirm("Er du sikker?");
}
return true;
}
</script>

########### Kode jeg gerne vil have ind i funktionen istedet for den
nuværende IF

$sql = "SELECT DISTINCT IPROD FROM V6BDKFL1.IIM where iclas in ('BF',
'BS', 'BO', 'BU') AND ICOND in ('00','04','08')";

$conn = odbc_connect("","","");
$res = odbc_exec($conn,$sql);
$i=0;
$EXISTS = 'FALSE';
$DESIGN_ARRAY = array();
while(odbc_fetch_array($res)){
$DESIGN_ARRAY[$i] = odbc_result($res,1);
$i++;
}
if (in_array($IPROD,$DESIGN_ARRAY)) {$EXISTS = 'TRUE';}
Echo "<br>".$EXISTS."<br>";
?>

//Søren

Fra : Martin

Dato : 11-07-07 16:12

SB wrote:
> Hejsa
>
> Jeg har en javascriptfunktion, der kører onsubmit. Jeg vil så gerne have
> lavet et database-opslag når funktionen kører - kan man det?

Ja... med AJAX

Grunden til at det ikke lige bare lige kan kopieres ind er at javascript
KUN kører på brugerens computer (client) mens PHP kører på serveren.

For at læse og lære mere om AJAX kan følgende læses igennem
http://www.w3schools.com/ajax/default.asp