Cookien vil ikke med....
Fra : Bjarne Jensen

Dato : 08-07-07 08:19

Nyinstalleret Kubuntu 7.04, Apache 2.2.3, MySQL 5.0.38, PHP Version 5.2.1

På en virtuel host - som kører en kopi af en perfekt fungerende site ude
i det pulserende net - oplever jeg, at cookien ikke kommer med fra side
til side med det resultat at jeg bliver smidt af på trods af et
accepteret log-in.

Er der noget som skal ændres fra PHP 4.4.1 til 5.2.1 ?

Mvh / Bjarne

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 08-07-07 08:27

On Sun, 08 Jul 2007 09:18:46 +0200
Bjarne Jensen <mbjensen@t-online.de> wrote:

> Er der noget som skal ændres fra PHP 4.4.1 til 5.2.1 ?

show us the source, Luke.

--
Hilsen/Regards
Michael Rasmussen

Fra : Bjarne Jensen

Dato : 08-07-07 08:45

Michael Rasmussen skrev:

> show us the source, Luke.

No way, Mike - jeg er så genert ;)

Nå, men i mellemtiden fandt jeg så ud af, at register_globals er default
off i 5.2 hvor den er on i 4.4.

CU/Bjarne

Fra : Peter Vesth

Dato : 08-07-07 14:17

Bjarne Jensen wrote in dk.edb.internet.webdesign.serverside.php:

> No way, Mike - jeg er så genert ;)
>
> Nå, men i mellemtiden fandt jeg så ud af, at register_globals er default
> off i 5.2 hvor den er on i 4.4.
>
> CU/Bjarne

Hejsan

Det lyder meget som en Bjarne Jensen jeg kender (Danske).

Jeg er just begyndt at bekymre mig om php, jeg må finde en kode til at
refreshe browser.

Giv et pip hvis du er den Bjarne Jensen!

Peter (former Jes)

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Martin

Dato : 09-07-07 14:27

Bjarne Jensen wrote:

> No way, Mike - jeg er så genert ;)
>
> Nå, men i mellemtiden fandt jeg så ud af, at register_globals er default
> off i 5.2 hvor den er on i 4.4.

Psst... husk at kode dine sider til at kunne køre med register_globals
off for i PHP 6.0 der kan man ikke sætte register_globals for den findes
ikke

Fra : Bjarne Jensen

Dato : 10-07-07 18:33

Martin skrev:
> i PHP 6.0 der kan man ikke sætte register_globals for den findes
> ikke

Er det så farvel til cookies herefterdags?

Er der en smart/elegant måde, at omskrive de gamle scripts til
register_globals=off ?

/Bjarne

Fra : Peter Brodersen

Dato : 10-07-07 22:29

On Tue, 10 Jul 2007 19:32:41 +0200, Bjarne Jensen
<mbjensen@t-online.de> wrote:

>Er det så farvel til cookies herefterdags?

Nej. Helt siden PHP 4.1 er COOKIE-, GET- og POST-data lagt i tre
forskellige arrays: $_COOKIE, $_GET og $_POST.

>Er der en smart/elegant måde, at omskrive de gamle scripts til
>register_globals=off ?

Man kan tilgå cookies' indhold som $_COOKIE['kagenavn'], ligesom man
kan tilgå GET-data (fx fil.php?navn=Peter) som $_GET['navn'], og
POST-data som $_POST['indhold'] .

Der findes også et array, som indeholder variablen samme sted, uanset
om den er kommet ind som en brugercookie, som en del af URL'en eller
som en postet værdi. Den hedder $_REQUEST, og virker rigtigt meget som
brugerværdier har gjort hidtil. Så hvis man har et script med
brugerinput i dag i stil med:

<?php
print "Dit navn er: ".htmlspecialchars($navn);
?>

... kan det omskrives til:

<?php
$navn = $_REQUEST['navn'];
print "Dit navn er: ".htmlspecialchars($navn);
?>

... eller evt. bare:

<?php
print "Dit navn er: ".htmlspecialchars($_REQUEST['navn']);
?>

--
- Peter Brodersen
Kendt fra Internet

Fra : Bjarne Jensen

Dato : 12-07-07 06:37

Det var da en frygtelig masse bogstaver man nu skal til at finde på
tastaturet men tak for indsatsen alligevel.
/ Bjarne

Fra : Peter Brodersen

Dato : 12-07-07 07:26

On Thu, 12 Jul 2007 07:37:09 +0200, Bjarne Jensen
<mbjensen@t-online.de> wrote:

>Det var da en frygtelig masse bogstaver man nu skal til at finde på
>tastaturet men tak for indsatsen alligevel.

Til gengæld er der noget bedre overblik om hvorvidt, du selv er herre
over en variabels indhold, eller om den risikerer at være smuglet ind
udefra.

--
- Peter Brodersen
Kendt fra Internet