SSL Client<->PHP<-> MySql
Fra : Svend-Erik Kjær Mads~

Dato : 05-07-07 09:37

Hej

Findes der en fornuftig tredige parts offentlig tilgængelig eller købbar
SSL løsning for folk uden egen SSL server, altså til brug for f.eks forum
brugere af en php styret side ?

Min "billige" men ellers meget stabile hjemmeside host tilbyder det nemlig
ikke :(

Mvh
Sv-e

Fra : Jesper Staun Hansen

Dato : 05-07-07 14:54

Svend-Erik Kjær Madsen wrote:
> [...]
> brugere af en php styret side ?
>
> Min "billige" men ellers meget stabile hjemmeside host tilbyder det nemlig

Lige en hurtig søgning på google gav denne openSSL extension manual til php
http://dk2.php.net/manual/en/ref.openssl.php

Fra : Leif Neland

Dato : 08-07-07 15:45

> [...]
> f.eks forum brugere af en php styret side ?
>
> Min "billige" men ellers meget stabile hjemmeside host tilbyder det

Problemet er at ssl kræver sin egen ip-adresse; du kan ikke dele en
ipadresse med flere sites på den samme server.

Så det kan man ikke gøre billigt.

Leif

Fra : Svend-Erik Kjær Mads~

Dato : 08-07-07 19:38

Den Sun, 08 Jul 2007 16:44:46 +0200 skrev Leif Neland:
> Problemet er at ssl kræver sin egen ip-adresse; du kan ikke dele en
> ipadresse med flere sites på den samme server.
>
> Så det kan man ikke gøre billigt.
>
> Leif

Hej og tak for svar, undskylder der gik lidt tid inden jeg reflekterede,
nå men så må jeg jo håbe på ikke at blive indvaderet af udbudne gæster :(

Er der nogen tiltag man så bør/kan gøre mht. at sikre passwords mv. som
udveksles med en MySql db. ?

Mvh
Sv-e

Fra : Svend-Erik Kjær Mads~

Dato : 14-07-07 22:39

Den Thu, 12 Jul 2007 18:39:13 +0200 skrev Leif Neland:
> Man kunne måske lave noget challenge-response i javascript, så siden fik en
> nøgle, der skulle kryptere det password, brugeren tastede ind, og serveren
> så dekrypterede. Denne nøgle skulle kun virke i kort tid (et minut måske),
> så ville det ikke hjælpe at opsnappe informationen.
Tja imellemtiden er jeg sgu blevet hacket på et test subdomaine, og det er
da helt klart at der er opsnappet password til at gøre det, hmmm skumler
lidt videre, men var det ikke en ide at bruge PHP til at skrive funktionen
i når det nu er forhåndenværende, selvom javascript jo er ok.

Mhv
Sv-e