Konverter tal til valuta
Fra : Brian Bendtsen

Dato : 04-07-07 09:31

Hej

Findes der en php funktion til konvertering af tal til valuta. Fx. 1000
til 1.000,00

mvh. Brian

Fra : Dan Storm

Dato : 04-07-07 09:34

Brian Bendtsen skrev:
> Findes der en php funktion til konvertering af tal til valuta. Fx. 1000
> til 1.000,00

<url: http://dk.php.net/money_format>

Tro ikke brugerne vil gøre noget for at undgå dit killfilter
- Så vigtig er du heller ikke!

Fra : Johan Holst Nielsen

Dato : 04-07-07 09:34

Brian Bendtsen wrote:
> Hej
>
> Findes der en php funktion til konvertering af tal til valuta. Fx. 1000
> til 1.000,00

number_format();
money_format();

--
Johan Holst Nielsen
Freelance PHP Developer - http://phpgeek.dk

Fra : Martin

Dato : 04-07-07 10:53

Brian Bendtsen wrote:
> Hej
>
> Findes der en php funktion til konvertering af tal til valuta. Fx. 1000
> til 1.000,00

Pas iøvrigt på komma tal, som i DK skrives 1000,00 men i alle andre
lande skrives 1000.00 :)

Fra : Johan Holst Nielsen

Dato : 04-07-07 11:42

Martin wrote:

> Pas iøvrigt på komma tal, som i DK skrives 1000,00 men i alle andre
> lande skrives 1000.00 :)

Alle andre? Er nu ikke rigtigt... Så vidt jeg husker benytter man f.eks.
også € 100,00 i f.eks. Tyskland.

Fra : Martin

Dato : 04-07-07 11:44

Johan Holst Nielsen wrote:

> Alle andre? Er nu ikke rigtigt... Så vidt jeg husker benytter man f.eks.
> også € 100,00 i f.eks. Tyskland.

Så næsten alle andre

Fra : Ove Lie

Dato : 04-07-07 22:07

"Johan Holst Nielsen" <spam@phpgeek.dk> skrev i melding
: Martin wrote:
: > Brian Bendtsen wrote:
: >> Hej
: >>
: >> Findes der en php funktion til konvertering af tal til valuta. Fx.
: >> 1000 til 1.000,00
: >
:
: Alle andre? Er nu ikke rigtigt... Så vidt jeg husker benytter man f.eks.
: også € 100,00 i f.eks. Tyskland.

Så også med NOK og SEK 1000,00 og 1.000,00

-Ove