Bedste news reader til Windows Vista ?
Fra : CHS

Dato : 31-07-07 12:12

Hej,

jeg vil blot lige høre, hvd I finder er den bedste news reader til
Windows Vista. Jeg brugte tidligere 40Tide Dialog under win XP, men
den opførte sig mystisk under Vista - den "glemte" at huske på de
grupper, jeg abonnerede på og opførte sig ustabilt.

Jeg hentede så Mozilla Thunderbird ned, men det virkede lidt mere som
lavet til mail, mens news kom i anden række mht til features.

Jeg har nu købt og betalt en version 4.2 af Forte Agent, som kører
fint under Windows Vista - og har nu haft den kørende i 5 minutter.
Ville derfor blot lige høre andres meninger, erfaringer og viden mht
til bedste news reader til Vista.

Jeg var før 40Tude Dialog stor fan af den game Free Agent fra Forte,
så det er lidt som at komme tilbage igen med min købte version af
Forte Agent 4.2 til Vista :)

Venlig Hilsen
CHS

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 31-07-07 13:46

CHS skrev:

> Jeg var før 40Tude Dialog stor fan af den game Free Agent fra Forte,
> så det er lidt som at komme tilbage igen med min købte version af
> Forte Agent 4.2 til Vista :)

Hvis du ikke har savnet Dialogs muligheder for individuelle
filtre og dens mulighed for nem reformatering af tekstafsnit, så
får du nok ikke meget bedre program end Agent.

Dialogs mailhåndtering er præ-stenalder i forhold til Agents.
Derfor har jeg version 1.93 liggende stadigvæk.

Jeg kender Agent op til 1.93 ud og ind og har kortvarigt haft
4'eren kørende. Jeg har ind imellem afprøvet andre programmer,
men der går ikke mange timer før jeg savner
agent-dialog-styringen (de har mange fælles elementer).

Jeg tror at Thunderbird er et godt program, men jeg orker bare
ikke at lægge alle mine vaner om.

--
Bertel

Fra : CHS

Dato : 31-07-07 15:34

On Tue, 31 Jul 2007 14:45:40 +0200, Bertel Lund Hansen
<unospamo@lundhansen.dk> wrote:

> [...]
>agent-dialog-styringen (de har mange fælles elementer).
>
>Jeg tror at Thunderbird er et godt program, men jeg orker bare

Tak for svar, Bertel :)

Jeg prøvede Tunderbird news delen, mail delen interesserede mig ikke
så meget, da jeg er MEGET glad for mit nye Office 2007 mail program,
som er det bedste mail/kalender program jeg endnu har prøvet.

Det er muligt det er mig, der ikke har brugt nok tid på Thunderbird
news delen, men det virkede lidt "amputeret rent design mæssigt og
funktions mæssigt i forhold til 40Tude Dialog og nu Frte Agent 4.2.
Måske det er mig, der slet ikke har givet Thunderbird chancen - er
flittig bruger af Mozilla Firefox, som jeg klart foretrækker fremfor
IE Explorer, derfor downloadede jeg med stor forventning Mozilla
Thunderbird - men blev meget skuffet over hvordan news grupperne stod
sammen presset i venstre kolonne - uanset hvor meget jeg trak vinduet
du, så stod de stadig sammen presset så ikke hele navnet på news
gruppen stod til frit skue - men nærmest stod med forkortelse - måske
dette kan rettes til, men burde newsgrupperne ikke stå med deres sulde
navn på en 20" TFT i 1680 X 1050, når man trækker vinduet helt ud ?
Thunderbird virkede på mig som en anden udgave af news delen i Outlook
Express, som jeg absolut heller ikke var fan af.

Måske jeg bare helt er kommet skævt ind på Thunderbird - men som sagt
virkede det mere som et mail program med en news reader del end Forte
Agent, der for mig er en News reader med en mail del indbygget

Venlig hilsen/Best regards
CHS

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 31-07-07 15:46

CHS skrev:

> Måske jeg bare helt er kommet skævt ind på Thunderbird - men som sagt
> virkede det mere som et mail program med en news reader del end Forte
> Agent, der for mig er en News reader med en mail del indbygget

Jeg tror bare at du oplever det samme som jeg gør når jeg prøver
Thunderbird: Jeg gør det jeg er vant til fra Dialog-Agent, og så
irriterer det mig når det ikke virker eller når menuerne står
'forkert'.

Hvis du spørger f.eks. Kim Ludvigsen som er garvet
Thunderbirdbruger, tror jeg du vil få at vide at det kan sættes
op som man ønsker og fungerer udmærket. Min datter bruger det
forresten på sin Mac og siger at det er klart det bedste hun har
prøvet.

--
Bertel

Fra : Ivan V. Klattrup

Dato : 31-07-07 15:56

CHS skrev:

> [...]
>du, så stod de stadig sammen presset så ikke hele navnet på news
>gruppen stod til frit skue - men nærmest stod med forkortelse -

Lyder meget sandsynligt, det med forkortelsen.
Prøv følgende
Funktioner > Indstillinger > Avanceret > Generelt > Konfigurations
redigering
Ved filter kopierer du følgende linje ind
mail.server.default.abbreviate
Dobbeltklikker på det så der kommer til at stå False ved værdi

--
Ivan V. Klattrup
http://klattrup.dk

Fra : Ivan V. Klattrup

Dato : 31-07-07 15:57

Ivan V. Klattrup skrev:

>snip

genstarter derefter Thunderbir (det glemte jeg at skrive

--
Ivan V. Klattrup
http://klattrup.dk

Fra : CHS

Dato : 31-07-07 15:37

> [...]

>agent-dialog-styringen (de har mange fælles elementer).
>
>Jeg tror at Thunderbird er et godt program, men jeg orker bare

Forresten så kommer der meget snart en version 5.0 af Forte Agent, som
jeg da vil glæde mig til.

http://forteinc.com/news/bulletin.php?id=agent50

Venlig hilsen/Best regards
CHS

Fra : Carl Drud

Dato : 31-07-07 16:51

On 2007-07-31, CHS wrote:

> [...]
> den opførte sig mystisk under Vista - den "glemte" at huske på de
> grupper, jeg abonnerede på og opførte sig ustabilt.

Du skal installere Dialog i en mappe uden for C:\Programmer i Vista,
ellers får du problemer. Jeg læste om det på et tidspunkt i den tyske
Dialog gruppe, men kan ikke huske årsagen.

--
Carl

Fra : Svend Erik Bertelsen

Dato : 31-07-07 20:00

Carl Drud skrev:

> Du skal installere Dialog i en mappe uden for C:\Programmer i Vista,
> ellers får du problemer.

Jeg fik jo for nogen tid siden et tip af dig, og kan bekræfte, at
Dialog virker næsten, som den skal. Indlæggene skal dog hentes ved
Ctrl+A af Subjects og [Enter]. Og det kan jeg godt leve med.

Lidt OT. Havde et problem med en gammel Photoshop. Kom til at virke
100% perfekt efter installering på C:\

--
Venlig hilsen
Svend Erik

Fra : sjp

Dato : 01-08-07 09:30

"CHS" <claus.henrik.seifert@gmail.com> skrev i meddelelsen
> [...]
>
> Jeg var før 40Tude Dialog stor fan af den game Free Agent fra Forte,
> så det er lidt som at komme tilbage igen med min købte version af

XanaNews er jeg glad for. Gratis og virker fint til Vista. Masser af
features.

Mvh- Stig

Fra : Jesper Poulsen

Dato : 01-08-07 15:20

sjp wrote:

> XanaNews er jeg glad for. Gratis og virker fint til Vista. Masser af
> features.

XanaNews gemmer alle indstillinger i Registry - en uskik

Jesper Poulsen

Fra : Ivan V. Klattrup

Dato : 01-08-07 15:42

Jesper Poulsen skrev:

>XanaNews gemmer alle indstillinger i Registry - en uskik

Version 1.18.1.1 27th March 2006

- Registry settings code has been completly rewritten. The registry is
still used by default, but you can use an XML settings file instead by
specifying -XMLSettings on the command line. By default, the settings are
saved in XanaNews.xml in the default messagebase directory. However you
can specify a different file with - eg. -XMLSettings:c:\xn.xml

--
Ivan V. Klattrup
http://klattrup.dk

Fra : Jesper Poulsen

Dato : 01-08-07 15:56

Ivan V. Klattrup wrote:

> - Registry settings code has been completly rewritten. The registry is
> still used by default, but you can use an XML settings file instead by

Så vil jeg også godt anbefale XanaNews, hvis man ikke bryder sig om
Thunderbird.

Jesper Poulsen