Ny computer: hvordan flytter jeg Thunderbi~
Fra : Holst

Dato : 30-07-07 09:53

Jeg får sikkert i dag en ny computer, og så skal jeg have flyttet en
masse fra den gamle til den nye, heriblandt Thunderbird.

Umiddelbart burde jeg jo gribe chancen og opgradere min 1.0.7 til den
nyeste. Jeg har tidligere forsøgt at opgradere til 1.5 (eller så) med
meget lidt resultat (vil simpelthen ikke starte), og så har en
nedgradering til 1.0.7 igen virket fint, og derfor har jeg fastholdt den.

Jeg er som sådan KUN interesseret i at flytte mine mails og min
adressebog. Resten konfigurerer jeg bare igen fra scratch.

Hvordan gør jeg det?

Fra : Jesper Poulsen

Dato : 30-07-07 09:58

Holst wrote:

> Hvordan gør jeg det?

Alle TB-data ligger her:
\Documents and Settings\brugernavn\Application Data\Thunderbird\Profiles\

Du kan faktisk også kopiere programmet med over (ligger i \Program
Files\Thunderbird\) - der ligger ikke filer andre steder.

Jesper Poulsen

Fra : Jesper Poulsen

Dato : 30-07-07 10:08

Jesper Poulsen wrote:

> Alle TB-data ligger her:
> \Documents and Settings\brugernavn\Application Data\Thunderbird\Profiles\

Glemte at nævne at der ikke skal indstilles noget når du genbruger profilen.

Jeg har feks ikke foretaget indstillinger i min Linux-TB, da jeg
anvender den samme profil som under Windows.

Jesper Poulsen

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 30-07-07 12:45

Den 30-07-07 10.53 skrev Holst følgende:
> Jeg får sikkert i dag en ny computer, og så skal jeg have flyttet en
> masse fra den gamle til den nye, heriblandt Thunderbird.

Jesper har givet dig stien til mappen, men jeg vil lige supplere, for
mappen Application Data er normalt skjult. Den nemmeste vej er:
Startknappen => Kør => skriv: %appdata% => OK. Kopiér mappen Thunderbird
og dens undermapper, og kopier den herefter ind samme sted på den nye
computer. Bemærk! Thunderbird skal være lukket, mens du kopierer mappen.

Og så vil jeg kraftigt anbefale dig at opgradere til den nyeste version.
Der er sket en del de sidste par år. Skulle der være problemer - typisk
med udvidelser eller temaer, der ikke virker mere - kan du jo altid
starte forfra igen med mappen fra den gamle computer og den ældgamle
udgave af Thunderbird.

Men inden du bare opgiver, kan du jo prøve at spørge herinde, det burde
være muligt at få det til at virke med den nye udgave.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Sæt de små grå hjerneceller i sving i en gratis udgave af

Fra : Holst

Dato : 31-07-07 07:40

Kim Ludvigsen wrote:

> Og så vil jeg kraftigt anbefale dig at opgradere til den nyeste version.

Det var også min hensigt.

> [...]
> med udvidelser eller temaer, der ikke virker mere - kan du jo altid
> starte forfra igen med mappen fra den gamle computer og den ældgamle

Da jeg installerede 1.5 fik jeg at vide, at jeg skulle starte den i
safe-mode, for så ville den starte uden udvidelserne, hvilket ville være
det, der gav problemer. Så jeg forsøgte at starte den i safe-mode, men
jeg havde lige så lidt succes i safe-mode som normalt. Og til sidst
nedgraderede jeg til 1.0.7 igen, og så virkede alt.

> Men inden du bare opgiver, kan du jo prøve at spørge herinde, det burde
> være muligt at få det til at virke med den nye udgave.

Derfor var det lidt mit håb, at jeg nu kunne få opgraderet. Derfor var
det også min hensigt KUN at flytte selve mailbasen og undlade alle
indstillinger.

Men kan det lade sig gøre? Hvordan gør jeg det? Hvilke filer skal jeg
vælge. Jeg har jo mine mails opdelt på en række foldere.

Fra : Jesper Poulsen

Dato : 31-07-07 08:21

Holst wrote:

> Derfor var det lidt mit håb, at jeg nu kunne få opgraderet. Derfor var
> det også min hensigt KUN at flytte selve mailbasen og undlade alle
> indstillinger.

Du kan afindstallere alle extensions inden du opgraderer.

> Men kan det lade sig gøre? Hvordan gør jeg det? Hvilke filer skal jeg
> vælge. Jeg har jo mine mails opdelt på en række foldere.

De ligger i indstillingerne. Der skal pilles i prefs.js - det er en
tekstfil...

Jesper Poulsen

Fra : per f andersen

Dato : 31-07-07 10:04

"Holst" <newsnov06@shelter.dk> skrev > Derfor var det lidt mit håb, at jeg
> [...]
> indstillinger. Men kan det lade sig gøre? Hvordan gør jeg det? Hvilke
> filer skal jeg vælge. Jeg har jo mine mails opdelt på en række foldere.

Mon ikke det bnemmeste og mest sikre er at bruge Mozilla backup:
http://mozbackup.jasnapaka.com/

Her kan du tage backuip af Thunderbird, Firefox på den måde som du ønsker,
altså også udelukkende mails fra Th.

mvh per

Fra : Holst

Dato : 31-07-07 11:46

per f andersen wrote:

> Mon ikke det bnemmeste og mest sikre er at bruge Mozilla backup:
> http://mozbackup.jasnapaka.com/

Tak for det link!

Det fik hurtigt og smertefrit lavet backup af mails og adressebog, og
blev nemt installeret med TB 2.0.0.6 på den nye computer, og det virker
nu upåklageligt.

Nu kan jeg se, at der bare er nogle extensions, jeg skal have fundet
igen, hvis de virker til TB2, for alt er ikke, som det plejer.