Thunderbird udskilles fra Mozilla
Fra : Mikkel Moldrup-Lakje~

Dato : 26-07-07 17:34

Se: http://www.comon.dk/index.php/news/show/id=32000

Det sidste afsnit er sigende:
"Mozilla-chefen efterlyser en »ny vision« for postprogrammet. Men
spørgsmålet er måske, om der overhovedet er brug for programmer som
Thunderbird i en tid, hvor mange brugere forvalter deres elektroniske
post gennem tjenester som Google Mail."

Det er min erfaring at flere og flere mailbrugere kun kender til webmail
og slet ikke ved, hvad en pop3-klient er.

Bliver det en stille død for lokale mailklienter?

Mikkel

Fra : Ivan V. Klattrup

Dato : 26-07-07 18:07

Mikkel Moldrup-Lakjer skrev:

>Det er min erfaring at flere og flere mailbrugere kun kender til webmail
>og slet ikke ved, hvad en pop3-klient er.

Jeg bruger kun google mail som pop3 da jeg mener at webmail er for
langsomt når man bruger mere end en konto (ikke kun gmail, men også alle
de andre mailkonti jeg har.

--
Ivan V. Klattrup
http://klattrup.dk

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 26-07-07 18:44

Den 26-07-07 18.34 skrev Mikkel Moldrup-Lakjer følgende:
> Se: http://www.comon.dk/index.php/news/show/id=32000

Har de mon hedebølge i Mozilla-hovedkvarteret?

> Bliver det en stille død for lokale mailklienter?

Hvis det ender med, at Thunderbird bliver udskilt, så bliver det i hvert
fald en stille død for Thunderbird.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Slip musen fri, og styr i stedet computeren lynhurtigt med tastaturgenveje.

Fra : Mikkel Moldrup-Lakje~

Dato : 26-07-07 19:40

Kim Ludvigsen skrev:

> Har de mon hedebølge i Mozilla-hovedkvarteret?

Jeg kan nu godt forstå nogle af tankerne bag, rent strategisk, set fra
et Firefox-synspunkt. Det er bare rigtigt ærgerligt at Thunderbird ikke
fik den udbredelse, som den fortjente.

> Hvis det ender med, at Thunderbird bliver udskilt, så bliver det i hvert
> fald en stille død for Thunderbird.

Jeg synes i hvert fald at det er en trist nyhed.

Mikkel

Fra : Carsten Riis

Dato : 28-07-07 11:18

Mikkel Moldrup-Lakjer skrev den 26-07-2007 20:40:

> Jeg kan nu godt forstå nogle af tankerne bag, rent strategisk, set fra
> et Firefox-synspunkt. Det er bare rigtigt ærgerligt at Thunderbird ikke
> fik den udbredelse, som den fortjente.

Den er vel ikke helt død endnu

--
med venlig hilsen www.de3faktorer.dk
Carsten Riis Mere skal der ikke til

Fra : Carl Drud

Dato : 26-07-07 19:00

On 2007-07-26, Kim Ludvigsen wrote:

> Har de mon hedebølge i Mozilla-hovedkvarteret?

Der står også lidt om det her:

http://scott-macgregor.org/blog/?p=4

--
Carl