Thunderbird - Ordbog.
Fra : Erik Thisted

Dato : 26-07-07 07:09

I øjeblikket skal jeg tilføje ordbøger til stavekontrol hver gang TB
åbnes. Sådan plejer det ikke at være.
Har jeg ændret et eller andet, som fremkalder den fejl?
Erik Thisted.

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 26-07-07 12:12

Den 26-07-07 08.08 skrev Erik Thisted følgende:

> I øjeblikket skal jeg tilføje ordbøger til stavekontrol hver gang TB
> åbnes. Sådan plejer det ikke at være.

Vil det sige, at ordbøgerne ikke kan ses i Funktioner => Indstillinger
=> Redigering => Stavekontrol => rullemenuen ud for Sprog?

> Har jeg ændret et eller andet, som fremkalder den fejl?

Jeg kan ikke forestille mig en ændring, der kan få ordbøgerne til at
forsvinde.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Gratis backup med Ceren Backup.

Fra : Erik Thisted

Dato : 26-07-07 15:46

Kim Ludvigsen skrev:

> Vil det sige, at ordbøgerne ikke kan ses i Funktioner => Indstillinger
> => Redigering => Stavekontrol => rullemenuen ud for Sprog?
Vetop. Når pc'en er tældt kan jeg åbne op lukke TB. Ordbøgerne bliver
så, men slukkes pc'en skal de tilføjes igen.

> Jeg kan ikke forestille mig en ændring, der kan få ordbøgerne til at
> forsvinde.
Jeg er ikke sikker, men kan det være efter sidste opdatering?
Venlig hilsen Erik Thisted.

Fra : Erik Thisted

Dato : 26-07-07 15:59

Erik Thisted skrev:

> Vetop. Når pc'en er tældt kan jeg åbne op lukke TB. Ordbøgerne bliver
> så, men slukkes pc'en skal de tilføjes igen.
Jeg huskede forkert. Blot TB har været lukket, er ordbøgerne væk.

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 26-07-07 16:28

Den 26-07-07 16.46 skrev Erik Thisted følgende:

> Vetop. Når pc'en er tældt kan jeg åbne op lukke TB. Ordbøgerne bliver
> så, men slukkes pc'en skal de tilføjes igen.

Jeg er aldrig stødt på det problem før, så jeg tør ikke sige, hvad der
går galt.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Få en gennemsigtig proceslinje med Transbar.

Fra : Erik Thisted

Dato : 26-07-07 17:49

Kim Ludvigsen skrev:
> Jeg er aldrig stødt på det problem før, så jeg tør ikke sige, hvad der
> går galt.

Tak for svarene Kim.
Indtil videre må jeg så huske at tilføje ordbøgerne efter behov.

Venlig hilsen Erik Thisted.

Fra : Erik Thisted

Dato : 26-07-07 17:58

Kim Ludvigsen skrev:

> Jeg er aldrig stødt på det problem før, så jeg tør ikke sige, hvad der
> går galt.

I dialogboksen med tilføjelser er der over ordbøgerne en gul linie.
Der i står "Alle tilføjelser er blevet deaktiveret i fejlsikker tilstand."
Jeg starter ikke WIN XP i fejlsikker tilstand.
Hvad kan så være i fejlsikker tilstand?

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 26-07-07 18:19

Den 26-07-07 18.57 skrev Erik Thisted følgende:

> [...]
> Der i står "Alle tilføjelser er blevet deaktiveret i fejlsikker tilstand."
> Jeg starter ikke WIN XP i fejlsikker tilstand.

Ah, så kom vi jo lidt nærmere. Thunderbird har også en fejlsikker
tilstand. Og den slår netop udvidelser, temaer og ordbøger fra for at
forhindre fejl - ganske som Windows slår alt muligt fra i fejlsikker
tilstand for at forhindre fejl.

Du skal altså bare starte Thunderbird normalt. Enten klikker du på den
forkerte genvej, når du starter Thunderbird, eller også har du på et
tidspunkt ændret i genvejens egenskaber.

Højreklik på genvejen => allersidst ud for Destination står der sikkert
-safe-mode => slet -safe-mode => klik på OK. Og prøv så at starte
Thunderbird.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
35 tips & tricks til Internet Explorer.

Fra : Erik Thisted

Dato : 26-07-07 18:57

Kim Ludvigsen skrev:

> Højreklik på genvejen => allersidst ud for Destination står der sikkert
> -safe-mode => slet -safe-mode => klik på OK. Og prøv så at starte
> Thunderbird.

BINGO!

Tak Kim. Det var løsningen på mit problem!

Mvh. Erik Thisted.