kan ikke modtage mails
Fra : pensionisten

Dato : 25-07-07 18:55

min svigersøn kan kun sende mails men ikke modtage
program thunderbird 1.5
udbyder tdc
kabel modem lan forbindelse
er der nogen der vil hjælpe med problemet
jeg mener det må være udgående server der er problemer med der står følgende

beskrivelse: not specified
servernavn: smtp.mail.dk, har også prøvet asmtp.dk
port: 25
brugernavn: not specified
sikker forbindelse: tls (hvis tilgængelig)
Deter som sagt kun modtagelse der er galt med

fra
Jørgen

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 25-07-07 19:42

Den 25-07-07 19.54 skrev pensionisten følgende:

> jeg mener det må være udgående server der er problemer med der står følgende

Niks, det er indgående server. Udgående server bruges, når du sender
mails, indgående server bruges, når du modtager mails.

Klik på menupunktet Funktioner => Kontoindstillinger => markér
Serverindstillinger i oversigten til venstre => ud for Servernavn skal
der stå: pop3.mail.dk => ud for Brugernavn skal det 12-cifrede
brugernavn stå (det starter typisk med 12000) => ud for Port: 110 =>
mærke ud for Aldrig.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Stor trin for tin-guide til opsætning og brug af Internet Explorer 7.

Fra : pensionisten

Dato : 26-07-07 22:14

Kim Ludvigsen skrev:

> [...]
> der stå: pop3.mail.dk => ud for Brugernavn skal det 12-cifrede
> brugernavn stå (det starter typisk med 12000) => ud for Port: 110 =>

alt står som du har skrevet og lo.... virker stadig ikke.
Har prøvet flere gange at skrive alt om men det har ikke hjulpet, har
endog været inde i kontrolpanel og slette thunderbird og installeret den
igen.
her skete det at alt kom tilbage som det var før sletningen.

fra
Jørgen

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 26-07-07 22:27

Den 26-07-07 23.13 skrev pensionisten følgende:

> alt står som du har skrevet og lo.... virker stadig ikke.

Så fortæl, hvad du får af fejlmeddelelse, når du forsøger at hente mails.

> [...]
> igen.
> her skete det at alt kom tilbage som det var før sletningen.

Indstillingerne slettes ikke sammen med Thunderbird. De kan slettes for
sig, men det burde ikke være nødvendigt for at få det til at virke. Hvis
du skriver den præcise fejlmeddelelse her, burde det være muligt at
finde ud af, hvad der går galt.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Brug filtre i Outlook Express til at holde styr på dine mails og til at

Fra : pensionisten

Dato : 26-07-07 22:57

Kim Ludvigsen skrev:
Hvis
> du skriver den præcise fejlmeddelelse her, burde det være muligt at
> finde ud af, hvad der går galt.

kunne ikke forbinde serveren 12010....... forbindelsen blev afbrudt

fra
Jørgen

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 26-07-07 23:09

Den 26-07-07 23.56 skrev pensionisten følgende:

> kunne ikke forbinde serveren 12010....... forbindelsen blev afbrudt

Hmm, "ikke forbinde til serveren" lyder som om, der er angivet forkert
pop3-adresse. Mens "12010" tyder på en helt anden fejl, som kun burde
kunne opstå, hvis der er pillet ved nogle avancerede indstillinger, og
det er nok ikke sandsynligt.

Hvis du er helt sikker på, at pop3-serveren er angivet som pop3.mail.dk
og porten er angivet til 110, så skyldes problemet måske et
sikkerhedsprogram af en art, der blokerer for forbindelsen. Er der en
sikkerhedspakke med firewall eller antivirus installeret på computeren?

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Brug Thunderbird til mail, og undgå at få fyldt indbakken med spam.

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 26-07-07 23:16

Den 27-07-07 00.08 skrev Kim Ludvigsen følgende:

> [...]
> pop3-adresse. Mens "12010" tyder på en helt anden fejl, som kun burde
> kunne opstå, hvis der er pillet ved nogle avancerede indstillinger, og

Åh, jeg sover, fordi dine tal rammer en eksisterende fejlkode. Det er
vigtigt altid at skrive den præcise fejlkode, ellers gør du det svært
for os at hjælpe.

Der står flere tal efter 12010, ikke sandt? Du har skrevet brugernavnet
ud for Servernavn. Der skal du i stedet skrive pop3.mail.dk - og så skal
du skrive 12010... ud for Brugernavn.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Leg med verdens første regneark, VisiCalc, og mærk historiens vingesus.

Fra : pensionisten

Dato : 27-07-07 07:57

> Der står flere tal efter 12010, ikke sandt? Du har skrevet brugernavnet
> ud for Servernavn. Der skal du i stedet skrive pop3.mail.dk - og så skal
> du skrive 12010... ud for Brugernavn.

Jo der står flere tal efter 1201......
På mit papir jeg har taget med hjem står der
Servernavn: pop3.mail.dk
Brugernavn: 1201........
så det er formentlig ikke fejlen.
Men jeg teger over og kontroler lidt denere

fra
Jørgen

Fra : emj

Dato : 27-07-07 17:11

pensionisten skrev:

>Men jeg teger over og kontroler lidt denere

Du kan se opsætningen her og sågar få den foretaget automatisk
http://kundeservice.tdc.dk/privat/internet/faq.php?id=5677

Hilsen emj
--
http://lamaguf.dk/

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 27-07-07 17:56

Den 27-07-07 18.11 skrev emj følgende:

> Du kan se opsætningen her og sågar få den foretaget automatisk
> http://kundeservice.tdc.dk/privat/internet/faq.php?id=5677

Så vidt jeg kan se, henvender den side sig til brugere af Outlook
Express. Men mon ikke pensionisten på nuværende tidspunkt har fundet ud
af at få skrevet de to oplysninger i de rigtige felter, så det virker.

Fra : Andreas Lorensen

Dato : 26-07-07 23:19

Kim Ludvigsen skrev:

> [...]
> pop3-adresse. Mens "12010" tyder på en helt anden fejl, som kun burde
> kunne opstå, hvis der er pillet ved nogle avancerede indstillinger, og

Det ku lyde som om brugernavnet (som vist hos TDC er et langt nummer der
starter med 12) er skrevet der hvor pop3 server navnet skal stå.

/Andreas

Fra : pensionisten

Dato : 26-07-07 23:22

Kim Ludvigsen skrev:

> [...]
> sikkerhedsprogram af en art, der blokerer for forbindelsen. Er der en
> sikkerhedspakke med firewall eller antivirus installeret på computeren?

Jeg er ikke 100 % sikker på porten, men mener det er 110

Der er Zonealarm og Norton på computeren, det samme som hos mig og her
funger det perfekt.

Den kører med outlook expres uden nogen problemer, så vi kan blive nødt
til at forsætte med den

fra
Jørgen

Fra : ebbe

Dato : 27-07-07 14:11

pensionisten wrote:
> Jeg er ikke 100 % sikker på porten, men mener det er 110

Jeg har taget et billed af opsætningen
www.amara.dk/billeder/tbkonto.jpg

jeg bruger ikke tdc, så det her er sat op til lejligheden

jeg har ikke adgang til de binære, derfor linket
--
ebbe

Fra : pensionisten

Dato : 27-07-07 23:00

Tak for hjælpen alle sammen.
Det var zonealarm der blokerede

Fra : Mads

Dato : 25-07-07 20:44

On Wed, 25 Jul 2007 19:54:46 +0200, pensionisten <oldboy@os.dk> wrote:

>sikker forbindelse: tls (hvis tilgængelig)

Prøv at flytte markeringen til Aldrig, altså den første boks.

Jeg har lige oplevet samme problem og det hjalp at flytte
den markering. Jeg ved ikke hvorfor, for det har ellers
fungeret fint i flere måneder med samme indstilling.

mvh Mads