Langsom Thunderbird
Fra : Ralle

Dato : 23-07-07 12:52

Hej gruppe
Jeg kan ikke forstå hvorfor Thunderbird er så langsom. Det tar omkring 5
sek. at starte op og yderlige 5 sek. om at hente mails, skal man slette
mails tar det 3-4 sek. at slette en enkelt mail, det lyder måske ikke af
meget, men jeg synes det er irriterende. OE klarer det hele på et
splitsek. og nu er der sikkert nogen der foreslår at jeg bare kan gå
tilbage til OE, men jeg kan godt li Thunderbirds brugervenlighed
(undtagen ventetiden) og høje sikkerhed. Nogen påstår at Thunderbird er
lynhurtig, men det gælder altså ikke her. Jeg har ikke særlig mange
mails i de forskellige mapper: 130 i indbakke,124 i sendt, og 30 i
spammappen. Det samme har jeg i OE.
Er der nogen der har en forklaring?

Ralle

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 23-07-07 13:11

Den 23-07-07 13.52 skrev Ralle følgende:

> Jeg kan ikke forstå hvorfor Thunderbird er så langsom.

Det burde den heller ikke være. Har du installeret udvidelser eller
temaer? I så fald kan du prøve at slå dem fra. Men prøv først dette:

Filer => Optimer mapper. Luk og genstart Thunderbird, når optimeringen
er overstået. Gentag evt. et par gange.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Leg med verdens første regneark, VisiCalc, og mærk historiens vingesus.

Fra : Ralle

Dato : 23-07-07 14:02

Kim Ludvigsen skrev:

> [...]
> temaer? I så fald kan du prøve at slå dem fra. Men prøv først dette:
>
> Filer => Optimer mapper. Luk og genstart Thunderbird, når optimeringen

Nu har jeg optimeret mapperne eet par gange men uden resultat. Af temaer
har jeg kun det Thunderbird er født med og det er det jeg bruger og så
glowy-blue 1.2.2 som jeg ikke bruger. Af Udvidelser har jeg Lightning
0.5 og Talkback 2.0.0.5

Ralle

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 23-07-07 14:35

Den 23-07-07 15.01 skrev Ralle følgende:

> Af Udvidelser har jeg Lightning
> 0.5 og Talkback 2.0.0.5

Gør det nogen forskel at slå dem fra?

Hvis ikke kan du prøveat oprette en ny profil for at se, om problemet
også er i den. Husk at undlade at hente mail, når du opsætter
mailkontoen, eller får du jo ikke mailene ind i den almindelige konto.
Du kan læse om oprettelse af en ny profil her:
http://kimludvigsen.dk/programmer-internet-thunderbird-trin-profilmanager.html

Det skal dog lige tilføjes, at hvis du ikke har haft en ældre udgave af
thunderbird installeret, så kan du ikke åbne profilmanageren via
Startmenuen. I så fald: Klik på Start => Kør => skriv: thunderbird.exe
-p => OK.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Få styr på irriterende hjemmesider ved at bruge aktive bogmærker.

Fra : oz

Dato : 23-07-07 20:07

Kim Ludvigsen skrev:

> [...]
> temaer? I så fald kan du prøve at slå dem fra. Men prøv først dette:
>
> Filer => Optimer mapper. Luk og genstart Thunderbird, når optimeringen

Kim
Kan man og hvordan have en hotmail konti i Thunderbird?
og andet spørgsmål, hvordan kan man ændre så ikke alle Re: ses men med
et + som i andre mail-programmer.

JB

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 23-07-07 20:21

Den 23-07-07 21.06 skrev oz følgende:

> Kan man og hvordan have en hotmail konti i Thunderbird?

Tjek denne side:
http://mozilladanmark.dk/wiki/Thunderbird/Kontoindstillinger_for_diverse_udbydere

> og andet spørgsmål, hvordan kan man ændre så ikke alle Re: ses men med
> et + som i andre mail-programmer.

Er det i emnelinjen, du mener?

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Sunbird: gratis kalender som du kan dele med andre.

Fra : kristian mikael de f~

Dato : 24-07-07 10:49

On Mon, 23 Jul 2007 21:21:18 +0200, Kim Ludvigsen
<usenet@kimludvigsen.dk> wrote:

>Er det i emnelinjen, du mener?

Jeg tror der menes en "oprullet" tråd.

Vis - Sorter efter - Vis tråd