skift ordbog
Fra : Ukendt

Dato : 22-07-07 19:33

hvordan skifter man ordbog i winmail ?

JB

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 22-07-07 23:21

Den 22-07-07 20.32 skrev oz følgende:
> hvordan skifter man ordbog i winmail ?

Er det Windows Mail, du mener? Og mener du skifte til en af de andre
ordbøger eller skifte til et sprog, som ikke følger med, som fx dansk?

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Tips og tricks til websnedkeren.

Fra : Ukendt

Dato : 23-07-07 05:54

hej Kim

hvis jeg går en i Indstillinge og kikker i stavekontrol, er der Engelsk,
Fransk, Spansk og Tysk.
hvis jeg kikke i Windows mail mappen, er der en mappe dk-DK med 4 filer, men
hvordan kan jeg skiftet.

JB

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 23-07-07 07:06

Den 23-07-07 06.53 skrev oz følgende:

> hvis jeg går en i Indstillinge og kikker i stavekontrol, er der Engelsk,
> Fransk, Spansk og Tysk.

Ja, det er der du skifter sprog.

> hvis jeg kikke i Windows mail mappen, er der en mappe dk-DK med 4 filer, men
> hvordan kan jeg skiftet.

Det er ikke stavekontrolsfiler (du har fx heller ikke tilsvarende mapper
for de andre sprog). Windows Mail understøtter ikke dansk stavekontrol.
Og du kan ikke få dansk stavekontrol ved at installere fx Word eller
Works, som du kunne med Outlook Express. Det er lidt af en bummert fra
Microsofts side.

Tre løsninger:
Brug Thunderbird eller et andet mailprogram med en virkende stavekontrol
på dansk. Og som en sidebemærkning: Thunderbird er ikke en 2. klasses
erstatningsvare, men er på mange punkter Windows Mail overlegen.

Skriv dine mails i et program med stavekontrol og kopier dem derefter
over i Windows Mail.

Installer et program, der gør det muligt at bruge stavekontrol i Windows
Mail (og stort set alle andre programmer). Fx betalingsprogrammet Spell
Check Anywhere, der koster 30 dollar, men dog kan prøves gratis i syv
dage: http://www.spellcheckanywhere.com

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Ryd op i dine højrekliksmenuer med Mmm Free.

Fra : Ukendt

Dato : 23-07-07 12:04

1000 tak for hjælpen

fortsat god dag