TB - funktioner.
Fra : kristian mikael de f~

Dato : 18-07-07 16:02

Jeg har i mange år benyttet Pegasus med stor tilfredshed.

Jeg har i et par år været utro med The Bat, men nu ville jeg skifte
tilbage til Pegasus.
Jeg har imidlertid fået nogle problemer med Pegasus som jeg er ved at
få pip af, så nu overvejer jeg at skifte til ThunderBird i stedet.
Jeg har dog lige et par funktionalitetsspørgsmål.

Kan man i TB
1. Markere en tekst i en mail og trykke på en eller anden genvejstast
hvorved editoren åbner med et svar hvor den markerede tekst er citeret
og markøren er under citatet?

2. Medens man skriver/redigerer en mail tilpasses teksten løbende
efter en på forhånd given anslagsbredde.

3. Administrere flere identiteter (mailkonti)?

4. Selektiv maildownload? (Gå på serveren og udvælge hvilke mail man
vil hente)

5. Gemmes filerne i TB på en måde så det er nemt og overskueligt at
synkronisere mellem to computere?

kmo

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 18-07-07 17:09

Den 18-07-07 17.02 skrev kristian mikael de freitas olesen følgende:

> Kan man i TB
> 1. Markere en tekst i en mail og trykke på en eller anden genvejstast
> hvorved editoren åbner med et svar hvor den markerede tekst er citeret
> og markøren er under citatet?

Ikke umiddelbart, men det skulle ikke undre mig, om der findes en
udvidelse, der kan gøre det. Den største styrke ved de forskellige
Mozilla-programmer er netop muligheden for at installere udvidelser, der
indeholder nye funktioner eller ny funktionalitet.

> 2. Medens man skriver/redigerer en mail tilpasses teksten løbende
> efter en på forhånd given anslagsbredde.

Ja, som standard er valgt 72 tegn, men du kan sagtens angive et andet
antal.

> 3. Administrere flere identiteter (mailkonti)?

Sagtens. Du kan endda have flere identiteter på den enkelte mailkonto.
Både med hensyn til afsendernavn og med hensyn smtp-server. Det gør det
fx nemt at koble til forskellige netværk med forskellige
internetudbydere og dermed forskellige smtp-servere. Eller at skifte
afsenderadresse, hvis man fx har eget domæne med mange forskellige adresser.

> 4. Selektiv maildownload? (Gå på serveren og udvælge hvilke mail man
> vil hente)

Altså fjernstyring. Nej, og så vidt jeg ved, findes der ikke en
udvidelse til den funktion.

> 5. Gemmes filerne i TB på en måde så det er nemt og overskueligt at
> synkronisere mellem to computere?

Ja, men nogle af filerne er låste, mens Thunderbird kører, så man skal
lukke Thunderbird, før man synkroniserer. Alle filer gemmes i en
profilmappe, så det er nemt at kopiere eller synkronisere mellem
forskellige computere - også selvom der måske bruges forskellige
styresystemer.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Gratis antivirus med AVG AntiVirus.

Fra : kristian mikael de f~

Dato : 18-07-07 18:54

On Wed, 18 Jul 2007 18:08:41 +0200, Kim Ludvigsen
<usenet@kimludvigsen.dk> wrote:

> [...]
>profilmappe, så det er nemt at kopiere eller synkronisere mellem
>forskellige computere - også selvom der måske bruges forskellige

Nu har jeg lavet en forsøgsinstallation.
Uanset jeg har installeret programmet på H-drev er filerne der
indeholder konti og deres indhold placeret på
C:\Documents and Settings\kristian\Application
Data\Thunderbird\Profiles\mb3zhzje.default\Mail
og det kan jeg tilsyneladende ikke gøre noget som helt ved.

Jeg har kikket efter indstillingsmuligheder, og det eneste jeg har
fundet er at man kan have et "lager" der hedder "Lokal Folders" som
man selv kan bestemme hvor indholdet skal placeres på computeren.
Som jeg kan se det er mappeplaceringen - i bedste Microsoftstil -
låst fast.
Hvis det virkeligt er rigtigt - og det ligner overhovedet ikke
Mozillafilosofi at være så formynderisk - så er det Good Bye
ThunderBird for mig.

Har jeg overset noget?

kmo

Fra : Michael Haase

Dato : 18-07-07 19:14

kristian mikael de freitas olesen skrev dette den 18-07-2007 19:53:

> [...]
> Data\Thunderbird\Profiles\mb3zhzje.default\Mail
> og det kan jeg tilsyneladende ikke gøre noget som helt ved.

Prøv at gå ind i funktioner -> Kontoindstillinger -> Serverindstillinger.

Der kan man vælge en lokal mappe placering.

--
Michael Haase

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 18-07-07 19:19

Den 18-07-07 19.53 skrev kristian mikael de freitas olesen følgende:
> [...]
> indeholder konti og deres indhold placeret på
> C:\Documents and Settings\kristian\Application
> Data\Thunderbird\Profiles\mb3zhzje.default\Mail

Ja, mappen Application data er det rigtige sted at placere de
forskellige programmers brugerdata. Det er desværre ikke alle
programmer, der har forstået dette.

> og det kan jeg tilsyneladende ikke gøre noget som helt ved.

Jo, du kan flytte mailmapperne.

> Som jeg kan se det er mappeplaceringen - i bedste Microsoftstil -
> låst fast.
> Har jeg overset noget?

Ja, knappen Gennemse:

[1] Luk Thunderbird => Flyt mailmappen til den ønskede placering => Åbn
Thunderbird => Funktioner => Kontoindstillinger => markér
Serverindstillinger under mailkontoen i oversigten til venstre => klik
på knappen Gennemse nederst til højre => find mailmappen på dens nye
placering.

[1] Det vil nok være en god ide lige at gå ind i indstillingerne, inden
du flytter mappen, for at se, hvad det er, der skal findes via Gennemse.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Få hjælp til at bruge de gratis anti-spywareprogrammer Ad-Aware, Spybot

Fra : kristian mikael de f~

Dato : 18-07-07 19:50

On Wed, 18 Jul 2007 20:19:18 +0200, Kim Ludvigsen
<usenet@kimludvigsen.dk> wrote:

>Ja, mappen Application data er det rigtige sted at placere de
>forskellige programmers brugerdata. Det er desværre ikke alle
>programmer, der har forstået dette.

Ja, med mindre man selv har bestemt at de skal være et andet sted.
Det der er vigtigt er at de kan flyttes, og det kan altså godt lade
sig gøre viser det sig...
Andet havde da egentlig også undret mig.

>Ja, knappen Gennemse:

LOL OK..
Den havde jeg faktisk været omkring , men prøvede det i omvendt
rækkefølge af det du nu har forklaret.

<snip - forklaring>
Mange tusind tak.
Det var lige det jeg ledte efter.
(Jeg må indrømme at jeg savner en rigtig hjælpefil med en ordentlig
dokumentation)

Også tak til Michael Haase.

kmo

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 18-07-07 20:31

Den 18-07-07 20.49 skrev kristian mikael de freitas olesen følgende:

> (Jeg må indrømme at jeg savner en rigtig hjælpefil med en ordentlig
> dokumentation)

Til almindelig brug:
http://kimludvigsen.dk/programmer-internet-thunderbird.html
(links til forskellige guider nederst på siden)

Flere guider og tips:
http://mozilladanmark.dk/wiki/Thunderbird

Og hvis det stadig kniber, er der denne gruppe eller Mozilladanmarks forum:
http://forum.mozilladanmark.dk/viewforum.php?f=2

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Desktop Sidebar smelter internettet sammen med din computer.

Fra : kristian mikael de f~

Dato : 18-07-07 21:04

Tak for linkene til rigtig gode informative sider.
Især de to første.

Dog synes jeg stadig at en god hjælpefil, der dokumenterer programmet
og "samarbejder" med dialogbokse osv. stadig er det optimale.

Og så er jeg er ikke så meget for webbaserede debatfora -
informationsudbyttet er meget ringe set i forhold til den tid man
bruger på det.
Men hvis usenet ikke slår til, må jeg bide i det sure æble.
Det har heldigvis ikke været tilfældet her.
Tak

kmo

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 18-07-07 20:56

Kim Ludvigsen skrev:

> Ja, mappen Application data er det rigtige sted at placere de
> forskellige programmers brugerdata.

Næ. Jo mindre der rodes på C-drevet, jo nemmere er det for mig.

Hvad skulle fordelen være ved at data fra vidt forskellige
programmer samles ét sted?

--
Bertel

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 18-07-07 21:40

Den 18-07-07 21.55 skrev Bertel Lund Hansen følgende:

> Næ. Jo mindre der rodes på C-drevet, jo nemmere er det for mig.

Mange har /kun/ et C-drev.

> Hvad skulle fordelen være ved at data fra vidt forskellige
> programmer samles ét sted?

Nem backup - og husk lige at alternativet i mange tilfælde ikke er, at
data gemmes i programmets egen mappe, men i registreringsdatabasen. Så
vidt jeg har forstået, anbefaler Microsoft, at programmører lader deres
programmer gemme data under %appdata% - at Microsoft så ikke selv følger
den anbefaling er en helt anden sag.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Undgå stegt lever: Sunbird hjælper dig med at huske bryllupsdagen.

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 18-07-07 23:13

Kim Ludvigsen skrev:

> Nem backup -

Hvis man kun har et C-drev, er det ret ligegyldigt hvor data
ligger. Backup'en bliver hverken nemmere eller sværere af at en
gruppe data samles i én mappe.

> og husk lige at alternativet i mange tilfælde ikke er, at data
> gemmes i programmets egen mappe, men i registreringsdatabasen.

Det er ikke alternativet. Det er en anden hjerneblæst løsning.

Jeg holder af programmer der kun roder i deres egen mappe. De kan
flyttes vilkårligt meget rundt, og de fungerer uden fiksfakserier
efter en geninstallation af styresystemet.

--
Bertel

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 18-07-07 23:31

Den 19-07-07 00.13 skrev Bertel Lund Hansen følgende:

> Hvis man kun har et C-drev, er det ret ligegyldigt hvor data
> ligger. Backup'en bliver hverken nemmere eller sværere af at en
> gruppe data samles i én mappe.

Det er da nemmere at kopiere %appdata%\* end at skulle angive tyve
forskellige stier i backukopi-programmet. Og man risikerer ikke så
nemt at glemme en mappe.

> Det er ikke alternativet. Det er en anden hjerneblæst løsning.

Det kan vi kun være enige om, men det er desværre det som mange gør.

> Jeg holder af programmer der kun roder i deres egen mappe. De kan
> flyttes vilkårligt meget rundt, og de fungerer uden fiksfakserier
> efter en geninstallation af styresystemet.

Måske du skulle skifte til OS/2 - der bruger de fleste programmer den
fremgangsmåde. Og fordelen er netop, som du skriver, at det hele virker
efter en geninstallering. I Windows gemmer de fleste programmer desværre
data i registreringsdatabasen, så der skal man ofte geninstallere de
fleste (eller alle) programmerne, efter en geninstallering af styresystemet.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Hjælp til begyndere og uøvede computer- og internetbrugere.

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 18-07-07 23:36

Kim Ludvigsen skrev:

> Måske du skulle skifte til OS/2 -

Nej, og jeg skifter heller ikke til Linux. Min tid er for kostbar
til at jeg vil nulstille min computerviden i et par år. Men det
ærgrer mig at jeg ikke begyndte med Linux på pc, men det var vist
ikke lavet endnu dengang.

> efter en geninstallering. I Windows gemmer de fleste programmer desværre
> data i registreringsdatabasen, så der skal man ofte geninstallere de
> fleste (eller alle) programmerne, efter en geninstallering af styresystemet.

Min metode består i at installere styresystemet og rette det til
og derefter installere alle arbejdsprogrammerne og sætte dem op -
alle sammen på et andet drev end C.

Derefter tager jeg et image. Dette image kan jeg køre tilbage når
som helst og omgående være klar til at arbejde.

.... ideelt set. I praksis er der nogle småting der bliver rettet
til senere, og de rettelser smutter. Hvis alle programmer holdt
sig helt væk fra C-drevet, ville jeg ikke have det problem.

--
Bertel

Fra : kristian mikael de f~

Dato : 18-07-07 23:36

On Thu, 19 Jul 2007 00:13:25 +0200, Bertel Lund Hansen
<unospamo@lundhansen.dk> wrote:

>Jeg holder af programmer der kun roder i deres egen mappe. De kan
>flyttes vilkårligt meget rundt, og de fungerer uden fiksfakserier
>efter en geninstallation af styresystemet.

Ditto, og hvor opsætningsparametre osv gemmes i en ini-fil.
Og det næstbedste er programmer der under installationen lader
brugeren bestemme hvor data skal gemmes.
At der så er en forudbestemt placering for dem der ikke vil bestemme
er ok med mig.

kmo

Fra : Mikkel Moldrup-Lakje~

Dato : 19-07-07 04:14

> [...]
> 1. Markere en tekst i en mail og trykke på en eller anden genvejstast
> hvorved editoren åbner med et svar hvor den markerede tekst er citeret

Se:
http://kb.mozillazine.org/Quote_only_selected_text_when_replying_(Thunderbird)

> 2. Medens man skriver/redigerer en mail tilpasses teksten løbende
> efter en på forhånd given anslagsbredde.

Mht. anslagsbredden/ombrydningen synes jeg Thunderbird har et svagt
punkt, det går der tit kludder i, både når jeg skriver og når jeg læser
mails. Det er slet ikke sikkert det er TB's "skyld", og jeg ved heller
ikke om andre programmer er værre eller bedre en TB i den henseende.

> 3. Administrere flere identiteter (mailkonti)?

Fint, fungerer meget bedre end i Outlook Express.

> 4. Selektiv maildownload? (Gå på serveren og udvælge hvilke mail man
> vil hente)

Nej, er der nogen pop3-klienter der har den funktion?

> 5. Gemmes filerne i TB på en måde så det er nemt og overskueligt at
> synkronisere mellem to computere?

Ja, det må jeg sige - har aldrig været nemmere.

Mikkel

Fra : Jesper Poulsen

Dato : 19-07-07 06:03

Mikkel Moldrup-Lakjer wrote:

> [...]
> mails. Det er slet ikke sikkert det er TB's "skyld", og jeg ved heller
> ikke om andre programmer er værre eller bedre en TB i den henseende.

Edit > Rewrap ?

Jesper Poulsen

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 19-07-07 09:30

Den 19-07-07 05.14 skrev Mikkel Moldrup-Lakjer følgende:

> [...]
> mails. Det er slet ikke sikkert det er TB's "skyld", og jeg ved heller
> ikke om andre programmer er værre eller bedre en TB i den henseende.

Når du skriver, følger Thunderbird din indstilling i Funktioner =>
Indstillinger => Redigering => Generelt => Ombryd tekstmeddelelser ved
xx tegn. Når mailen sendes, sker det uden ombrydning, dermed er det
modtagerens mailklient, der bestemmer, hvordan der skal ombrydes (der er
vist en standard, der netop dikterer dette).

Hvis du får mails, hvor der er problemer med ombrydningen, skyldes det
måske, at afsenderens program har indsat ombrydning.

> Nej, er der nogen pop3-klienter der har den funktion?

Min gamle mailklient kan (PMMail), og der er sikkert også andre, der
kan. Det var især praktisk i gamle dage med langsomme opkaldsforbindelser.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Læs om verdens første webcam og en ekstrem dyr kaffemaskine.

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 19-07-07 12:16

Kim Ludvigsen skrev:

> xx tegn. Når mailen sendes, sker det uden ombrydning, dermed er det
> modtagerens mailklient, der bestemmer, hvordan der skal ombrydes

Sådan burde det have været fra starten.

> (der er vist en standard, der netop dikterer dette).

Her er din header:

Det er tilføjelsen "format=flowed" der har med det at gøre. Det
er en nyere standard (et par år). Jeg ved ikke hvor meget den er
slået igennem. Dialog har ikke problemer med at vise dine indlæg
med min linjebredde.

--
Bertel

Fra : kristian mikael de f~

Dato : 19-07-07 13:19

On Wed, 18 Jul 2007 21:14:24 -0600, Mikkel Moldrup-Lakjer
<mikkel@fabel.dk> wrote:

>Se:
>http://kb.mozillazine.org/Quote_only_selected_text_when_replying_(Thunderbird)

Jeg kommer til en side hvor der står:
"There is currently no text in this page"

Vil det sige at di svar er at det ikke kan lade sig gøre eller er der
noget galt med din URL?

>Fint, fungerer meget bedre end i Outlook Express.

Nu har jeg aldrig prøvet at "arbejde med" OE, så den sammenligning
siger mig ikke noget.
Jeg er nu gået i gang med at "teste" TB.
Det er jo en meget fin måde at den håndterer flere konti på, men jeg
kan ikke rigtigt finde ud af om jeg kommer til at savne at hver
konto/identitet har helt sin egen brugerflade uden information om
andre.

>Nej, er der nogen pop3-klienter der har den funktion?

Ja. Bl.a. Pegasus.
Men som en anden tidligere har nævnt har det hovedsaligt betydning ved
langsomme og tidsafregnede forbindelser. Dise er vel ret ualmindelige
efterhånden.
Jeg har nok bare vænnet mig til en gang imellem at bruge det, men kan
sagtens undvære det.

>Ja, det må jeg sige - har aldrig været nemmere.

End hvad?
I de klienter jeg hidtil har brugt har det været lige så nemt.

Jeg havde lidt bøvl med det lige i starten, men det viste sig at jeg
havde misforstået en af funktionerne til at håndtere mapperne på HD.

kmo

Fra : -= JF =-

Dato : 19-07-07 13:25

kristian mikael de freitas olesen skrev:

> Jeg kommer til en side hvor der står:
> "There is currently no text in this page"
>
> ...er der noget galt med din URL?

URLen fejler ikke noget. Den åbner fint her i min IE7.
Måske hjælper det at køre den en tur gennem TinyUrl:
http://tinyurl.com/335vgx

--
Mvh. John

Life is what happens to you while you're busy making other plans.

Fra : kristian mikael de f~

Dato : 19-07-07 13:25

On Thu, 19 Jul 2007 14:18:44 +0200, kristian mikael de freitas olesen
<kmo@gbmail.invalid> wrote:

Som svar til Mikkel
>Jeg kommer til en side hvor der står:
>"There is currently no text in this page"
>
>Vil det sige at di svar er at det ikke kan lade sig gøre eller er der
>noget galt med din URL?

Undskyld, jeg var lige hurtig nok til at svare.
Jeg skrev teksten ind i søgefeltet (igen) og fik en masse
(forhåbentlig) brugbar information.

Tak.
kmo

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 19-07-07 13:43

Den 19-07-07 14.18 skrev kristian mikael de freitas olesen følgende:

> [...]
> kan ikke rigtigt finde ud af om jeg kommer til at savne at hver
> konto/identitet har helt sin egen brugerflade uden information om

Du kan selv vælge, om du vil have vist dine konti hver for sig eller
samlet i Global indbakke. Jeg startede med at få dem vist hver for sig,
for det var jeg vant til i mit gamle program. Sidenhen er jeg gået over
til Global indbakke, som gør det hele meget mere overskueligt.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Beskyt de små mod porno på internettet.

Fra : kristian mikael de f~

Dato : 19-07-07 14:22

On Thu, 19 Jul 2007 14:43:14 +0200, Kim Ludvigsen
<usenet@kimludvigsen.dk> wrote:

>Du kan selv vælge, om du vil have vist dine konti hver for sig eller
>samlet i Global indbakke.

Det var ikke lige det jeg mente.
I TB er alle konti i en mappe i mappepanelet til venstre i den
prædefinerede opsætning - det kan sikkert flyttes rundt.

Man kan så vælge om man vil se favoritmapper, brugte mapper mm. men
man slipper ikke for at have alle konti "fremme" på en eller anden
måde.

Det jeg savner er at en given identitet overhovedet ikke skal kunne se
noget som helst andet, med mindre man har defineret noget, fra andre
konti/identiteter.

I Pegasus har hver bruger/konto sin helt egen brugerflade.
Det synes jeg vældig godt om.

Noget helt andet.
Jeg ved ikke rigtig om jeg måske burde have startet en ny tråd.

Kan jeg få en knap til at starte f.eks. redigering af
meddelelsesfiltre?
Eller spurgt på en anden måde kan man hente menufunktioner ned på
værktøjsbjælken?

Er der en måde man kan lave regler med sammensatte betingelser som:
Hvis (B1 og B2) eller (B3 og B4) så handling?

Så vidt jeg kan se kan man kun have enten og-betingelser eller
eller-betingelser i samme regel.

kmo

kmo

Fra : kristian mikael de f~

Dato : 19-07-07 19:10

<kmo@gbmail.invalid> wrote:

>men jeg kan ikke rigtigt finde ud af om jeg kommer til at savne at
>hver konto/identitet har helt sin egen brugerflade uden information
>om andre.

Til gengæld har jeg opdaget en vældig smart funktion, som jeg ikke har
set før, nemlig en markering af mapper med ny mail. Denne markering
forsvinder når mappen har været åbnet uanset om man har åbnet de nye
mail.

Jeg har dirigeret den indkommende mail i en række mapper, og så er
dette en vældig fin måde at se hvor de nye er havnet.

kmo

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 19-07-07 21:42

Den 19-07-07 20.10 skrev kristian mikael de freitas olesen følgende:
> [...]

Måske der senere kommer en udvidelse, der gør det muligt at lave sine
egne skræddersyede mappevisninger, ligesom man kan skræddersy visningen
i meddelelsesoversigten.

> [...]
> set før, nemlig en markering af mapper med ny mail. Denne markering
> forsvinder når mappen har været åbnet uanset om man har åbnet de nye

Da jeg ledte efter en udvidelse til skræddersyning, faldt jeg over denne:
https://addons.mozilla.org/en-US/thunderbird/addon/4222
Måske det er noget du kan bruge? Udvidelsen laver en ekstra
mappeoversigt, så man kan have to forskellige visninger på én gang, fx
den almindelige visning med alle mapper og visningen af mapper med nye
meddelelser.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Få styr på irriterende hjemmesider ved at bruge aktive bogmærker.

Fra : kristian mikael de f~

Dato : 25-07-07 12:20

Jeg spurgte:

<mikkel@fabel.dk> wrote:

>Ja, det må jeg sige - har aldrig været nemmere.

Tja.
Jeg har i mellemtiden fundet ud af at man kan gemme data fra sine
mailkonti hvor man selv vil.
Det letter selvfælgelig synkriniseringen - og overblikket for den sags
skyld.

Nu har jeg så opdaget at adressebogen ikke følger med på denne måde,
men stadig ligger dybt dybt begravet på C-drevet.
Her ligger også andre profiloplysninger og en masse programrelaterede
data, og så vidt jeg kan se - måske har jeg overset noget - har man
ikke nogen som helst mulighed for at lave om på dette.
Det er meget irriterende og bestemt medvirkende til at jeg lige vil
genoptage mit forsøg på at få Pegasus til at fungere på den computer
jeg har haft problemer med netop det.

Hvis det lykkes er det Good Bye Tordenfugl.

kristian

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 25-07-07 12:34

Den 25-07-07 13.20 skrev kristian mikael de freitas olesen følgende:

> Her ligger også andre profiloplysninger og en masse programrelaterede
> data, og så vidt jeg kan se - måske har jeg overset noget - har man
> ikke nogen som helst mulighed for at lave om på dette.

Jo:
http://kb.mozillazine.org/Moving_your_profile_folder

Fra : kristian mikael de f~

Dato : 25-07-07 12:44

On Wed, 25 Jul 2007 13:33:30 +0200, Kim Ludvigsen
<usenet@kimludvigsen.dk> wrote:

>Jo:
>http://kb.mozillazine.org/Moving_your_profile_folder

Tusind tak for det, og tilmed lynhurtigt.

Det har jeg ledt efter, men åbenbart ikke godt nok.

Efter min mening burde alle den slags oplysninger ligge i en ordentlig
hjælpefil.
Det der med at dokumentationen ligger spredt rundt på forskellige
hjemmesider og debatfora er noget rod.

kristian