Begynderhjælp til Thunderbird, please!
Fra : -= JF =-

Dato : 18-07-07 15:04

Halløj!

Nu har jeg efterhånden set så mange anbefalinger af TB at jeg synes at
jeg bliver nødt til at prøve det

Jeg har dog et par spørgsmål:

Plonk:
Hvordan blokerer man afsendere? Pludselig hopper både BW og (T)aage
rundt i nyhedsgrupperne

Signatur:
Hvordan sætter jeg fast signatur under mine indlæg?

Er der andre ting I vil foreslå, som vil forbedre en i forvejen god
oplevelse med TB?

Mvh John

Fra : Holst

Dato : 18-07-07 15:17

-= JF =- wrote:

> Plonk:
> Hvordan blokerer man afsendere? Pludselig hopper både BW og (T)aage
> rundt i nyhedsgrupperne

Du skal op i Tools -> Message filters (jeg ved ikke lige, hvad de hedder
på dansk, men du finder nok frem til det).

> Signatur:
> Hvordan sætter jeg fast signatur under mine indlæg?

Dit navn står i headeren, så modtageren kan sagtens se hvem indlægget er
fra. Der er helt unødvendigt at fylde en masse crap på forneden.

Fra : Ivan V. Klattrup

Dato : 18-07-07 15:38

Holst skrev:

>Der er helt unødvendigt at fylde en masse crap på forneden.

Det er der så meget af i forvejen, så lidt fra eller til skader ikke,
desuden er signaturer jo ikke så synlige som resten af teksten.

http://www.kimludvigsen.dk/diverse-nyhedsgruppevits.html

--
Ivan V. Klattrup
http://klattrup.dk

Fra : -= JF =-

Dato : 18-07-07 21:43

Holst skrev:

> Dit navn står i headeren, så modtageren kan sagtens se hvem indlægget er
> fra. Der er helt unødvendigt at fylde en masse crap på forneden.

Joh, men alligevel... Almindelig høflighed og et citat af Lennon er nu
ikke af vejen

--
Mvh. John

Life is what happens to you while you're busy making other plans.

Fra : Ivan V. Klattrup

Dato : 18-07-07 15:32

-= JF =- skrev:

>Plonk:
>Hvordan blokerer man afsendere? Pludselig hopper både BW og (T)aage rundt
>i nyhedsgrupperne

hvis det skal gælde alle grupper på en server er det nemmeste vist at
placere sig på serveren (ikke i en gruppe) og vælge Funktioner >
meddelelsesfiltre
Tryk på Nyt
Kald det killfilter
Vælg match en af følgende
Vælg Fra - Indeholder - enafde@dresserduvilblokere
tryk på + og lav en mere af samme slags

Vælg Marker som læst
tryk på +
Vælg Slet meddelelse

>Signatur:
>Hvordan sætter jeg fast signatur under mine indlæg?

Lav en tekstfil i notesblokken (eller lignende program)
i kontoindstillinger vælger du Vedhæft denne underskrift og finder den fil
du lavede lige før

--
Ivan V. Klattrup
http://klattrup.dk

Fra : -= JF =-

Dato : 18-07-07 21:58

Ivan V. Klattrup skrev:

> hvis det skal gælde alle grupper på en server
Og det var jo lige det
Jeg havde fundet ud af at blokere, men det skulle gøres pr. gruppe
hvilket virkede noget uoverskueligt - og desuden forsvandt indlægene
ikke... Det gør de så nu.

> Lav en tekstfil i notesblokken (eller lignende program)
Og så virker det også - Tak for hjælpen!