Pegasus - smtp-problemer
Fra : kristian mikael de f~

Dato : 17-07-07 17:03

Af en eller anden mystisk grund har jeg meget svært ved at afsende
mail med min nyinstallerede Pegasus.
Jeg har forsøgt med asmtp-serveren fra tdc, med angivelse af brugenavn
og adgangskode og med mail.comxnet.dk som er den der hører til det net
jeg er koblet op på.

En gang imellem lykkes det en lille testmail at komme igennem, men for
det meste får jeg en fejlmeddelelse.

*] Connection established to 87.72.115.243
<< 0022 EHLO [87.72.116.105]
<< 0041 MAIL FROM:<min mailadresse> SIZE=2749
<< 0035 RCPT TO:<modtagers mailadresse>
<< 0006 DATA
7: Socket read error 2746.

Jeg har forsøgt at sende via begge smtp-servere med Agent, som jeg
bruger her på usenet, og da er der ingen problemer, og ej heller med
The Bat.

Hvad mon jeg specielt skal kikke efter i Pegasus?

Smtp-indstillingerne indeholder nogen parametre for
"SSL/TLS (encrypted data stream) settings"
Der er markering ved "Never" og det har jeg ikke ændret på.

Har det mon noget at sige?

mvh kmo

Fra : kristian mikael de f~

Dato : 18-07-07 11:04

Er der virkeligt ingen der har et bud..?

Jeg har nu prøvet at af- og geninstallere Pegasus.
At køre i en- og flerbrugermode.
Jeg har prøvet med en af mine venners smtp-server.

Ligegyldigt hvad jeg foretager mig vil Pegasus ikke sende.

Her er loggen når jeg sender via asmtp hos tdc:
<< 0012 AUTH LOGIN
<< 0018 MTIxNjM0MTk2MjUz
<< 0014 ZnJlZHJpazk=
<< 0042 MAIL FROM:<min@mailadresse> SIZE=43447
<< 0032 RCPT TO:<modtagers@mailadresse>
<< 0006 DATA

Så sker der ikke mere og jeg får en timeout efter 90 sek

Når jeg sender via comxnet, som ikke kræver login får jeg følgende
log:
[*] Connection established to 87.72.115.243
<< 0022 EHLO [87.72.116.105]
<< 0042 MAIL FROM:<min@mailadresse> SIZE=43447
<< 0032 RCPT TO:<modtagers@mailadresse>
<< 0006 DATA

Igen får jeg herefter timeout efter 90 sek.

Alle indstillinger - undtagen timeout som jeg har sat til 90 - er
default.

Jeg kan uden problemer sende via smtp-serverne fra andre mailklienter.

kmo

Fra : Poul Erik Lindaa

Dato : 18-07-07 11:15

On Tue, 17 Jul 2007 18:03:19 +0200, kristian mikael de freitas olesen
<kmo@gbmail.invalid> wrote:

> [...]
>"SSL/TLS (encrypted data stream) settings"
>Der er markering ved "Never" og det har jeg ikke ændret på.

Hej

jeg bruger "smtp.mail.dk" til at sende mail med på mit "Webspeed", og
har aldrig problemer. Den har jeg brugt siden jeg brugte ISDN.

Fejl meddelelsen kender jeg intet til.
Jeg har intet i parametrene for SSL/TSL.
På hele "Security" fanebladet har jeg kun markering ved "Never"

--
Slet transportmidlet før eu
__o

Fra : kristian mikael de f~

Dato : 18-07-07 14:45

On Wed, 18 Jul 2007 12:15:26 +0200, Poul Erik Lindaa
<poulerik@lindaa.cykeldk> wrote:

>jeg bruger "smtp.mail.dk" til at sende mail med på mit "Webspeed", og
>har aldrig problemer.

Den kan jeg så ikke bruge, da jeg er opkoblet på ComXnet.
Jeg kan sagtens sende mail med andre klienter på herværende computer
og med Pegasus på min bærbare.
Det er kun med Pegasus på herværende computer jeg har problemet,
hvilket får mig til at formode at Pegasus sender nogen forkerte
informationer eller ikke sender nogen bestemte informationer eller
reagerer forkert på et eller andet kald.

Jeg aner bare ikke hvor det kan være det går galt.

kmo

Fra : Poul Erik Lindaa

Dato : 18-07-07 21:40

On Wed, 18 Jul 2007 15:45:05 +0200, kristian mikael de freitas olesen
<kmo@gbmail.invalid> wrote:

> [...]
>reagerer forkert på et eller andet kald.
>
>Jeg aner bare ikke hvor det kan være det går galt.

Hvilken SMTP server bruger du i de andre programmer?
ComXnet må have opgivet en SMTP server som du skal bruge.
Prøv at kigge hvilken du bruger i de andre programmer bruger.

Fra : kristian mikael de f~

Dato : 18-07-07 23:31

On Wed, 18 Jul 2007 22:40:02 +0200, Poul Erik Lindaa
<poulerik@lindaa.cykeldk> wrote:

>Hvilken SMTP server bruger du i de andre programmer?

I de andre programmer - Agent, The Bat og nu også ThunderBird - kan
jeg sende via mail.comxnet.dk, asmtp.mail.dk og en af mine venners
smtp-server.
Når Pegasus skal sende får timeout efter der er logget ind på
smtp-server - altså midt i processen - uanset hvilken af de tre jeg
bruger.

kmo

Fra : Poul Erik Lindaa

Dato : 19-07-07 10:39

On Thu, 19 Jul 2007 00:30:56 +0200, kristian mikael de freitas olesen
<kmo@gbmail.invalid> wrote:

> [...]
>Når Pegasus skal sende får timeout efter der er logget ind på
>smtp-server - altså midt i processen - uanset hvilken af de tre jeg

Ja, så ved jeg ikke hvad der er galt.

Hvilken version af Pegasus bruger du?
Jeg ved at der var problemer med den sidste version af 4.31serien
(4.31d mener jeg den hed).

Fra : kristian mikael de f~

Dato : 19-07-07 12:28

On Thu, 19 Jul 2007 11:38:50 +0200, Poul Erik Lindaa
<poulerik@lindaa.cykeldk> wrote:

>Hvilken version af Pegasus bruger du?
Den nyeste jeg kan finde 4.41.

Jeg har opgivet at finde ud af hvad der er galt, og er gået i gang med
at sætte mig ind i ThunderBird i stedet.
Der er dog nogle ting ved den der irriterer mig.

kmo

Fra : Ivan V. Klattrup

Dato : 18-07-07 23:48

kristian mikael de freitas olesen skrev:

>Hvad mon jeg specielt skal kikke efter i Pegasus?

Jeg har lige prøvet at sende via asmtp i Pegasus, uden problemer
I Tools > Internet options > Sending > asmtp.mail.dk > Security , har jeg
"never" ved SSL / TLS og fluben ved "Login to the SMTP server using a POP3
username/password - from this pop3 definition , og der har jeg valgt en
konto fra tdc

ved ikke om det kan hjælpe dig.
--
Ivan V. Klattrup
http://klattrup.dk

Fra : kristian mikael de f~

Dato : 19-07-07 03:21

On 18 Jul 2007 22:48:05 GMT, "Ivan V. Klattrup"
<ivan.klattrup@gmail.com> wrote:

>ved ikke om det kan hjælpe dig.

Ikke rigtigt... for sådan har jeg også mine indstillinger - når jeg
sender via en asmtp-server forstås.

Men ellers tak for budet.

Jeg har også en installation på min bærbare, og der har jeg ingen
problemer.
Jeg har gennemgået alle indstillinger - synes jeg selv - og
sammenlignet uden at finde forskelle.

kmo