Pegasus igen igen
Fra : kristian mikael de f~

Dato : 14-07-07 21:32

Jeg har lige installeret Pegasus, og sat den til at bevare mail på
serveren.
Nu sker der det at hver gang den henter ny mail kommer alle de mail
den *har* hentet en gang til.
Jeg kan ikke lige finde ud af hvordan man forhindrer det.
Nogen der kan give et tip?

kmo

Fra : kristian mikael de f~

Dato : 14-07-07 23:00

On Sat, 14 Jul 2007 22:31:42 +0200, kristian mikael de freitas olesen
<kmo@gbmail.invalid> wrote:

>Jeg kan ikke lige finde ud af hvordan man forhindrer det.
>Nogen der kan give et tip?

Har nu selv fundet det.

kmo

Fra : kristian mikael de f~

Dato : 15-07-07 02:04

On Sat, 14 Jul 2007 23:59:59 +0200, kristian mikael de freitas olesen
<kmo@gbmail.invalid> wrote:

>Har nu selv fundet det.

Det havde jeg så ikke alligevel.

Jeg havde i
"Settings for retrieving mail (POP3)"
fundet at man kunne sætte et hak i
"Download only unread mail (i.e. new since the last connection)"
men det viser sig overhovedet ikke at hjælpe.

Jeg får alle tidligere hentede mail ind sammen med de nye.

kmo

Fra : Jesper Poulsen

Dato : 15-07-07 09:23

kristian mikael de freitas olesen wrote:

> Jeg får alle tidligere hentede mail ind sammen med de nye.

Kan serveren køre IMAP4?

Jesper Poulsen

Fra : kristian mikael de f~

Dato : 15-07-07 11:11

On Sun, 15 Jul 2007 10:23:06 +0200, Jesper Poulsen
<nospam@ingensteder.dk> wrote:

>Kan serveren køre IMAP4?

Det ved jeg sørme ikke.
Det er pop3.mail.dk hos tdc.

kmo

Fra : Jesper Poulsen

Dato : 15-07-07 09:23

kristian mikael de freitas olesen wrote:

> Har nu selv fundet det.

Her er det så almindelig god netikette at fortælle andre om hvordan.

Jesper Poulsen

Fra : Ivan V. Klattrup

Dato : 15-07-07 10:20

Jesper Poulsen skrev:

>Her er det så almindelig god netikette at fortælle andre om hvordan.

Der er så meget der er almindelig god netikette, en af dem er ikke at
bruge Content-Transfer-Encoding: quoted-printable

FUT : dk.admin.netikette når du nu så gerne vil diskutere det.
--
Ivan V. Klattrup
http://klattrup.dk

Fra : Poul Erik Lindaa

Dato : 15-07-07 14:03

<kmo@gbmail.invalid> wrote:

> [...]
>den *har* hentet en gang til.
>Jeg kan ikke lige finde ud af hvordan man forhindrer det.

Inde under "Network confirguration" og fanebladet "Recieving (POP3)"
og under hver profil (vælg "Edit"), skal du sætte et hak ved "Delete
mail on serveronce it has been successfully retrieved"

Derefter trykker du på "OK" begge gange det er muligt.

Så skulle det virke

--
Slet transportmidlet før eu
__o

Fra : kristian mikael de f~

Dato : 15-07-07 14:08

On Sun, 15 Jul 2007 15:02:37 +0200, Poul Erik Lindaa
<poulerik@lindaa.cykeldk> wrote:

> [...]
>mail on serveronce it has been successfully retrieved"
>Derefter trykker du på "OK" begge gange det er muligt.

Det er jo godt nok, men som jeg skrev i starten vil jeg godt have at
mail bliver bevaret på serveren.

Det må kunne lade sig gøre.
Den klient jeg i nogle år har været Pegasus utro med, The Bat, kan og
Agent for den sags skyld.

kmo

Fra : Poul Erik Lindaa

Dato : 15-07-07 14:18

On Sun, 15 Jul 2007 15:07:34 +0200, kristian mikael de freitas olesen
<kmo@gbmail.invalid> wrote:

> [...]
>mail bliver bevaret på serveren.
>
>Det må kunne lade sig gøre.
>Den klient jeg i nogle år har været Pegasus utro med, The Bat, kan og

Jo, det er det med at læse det hele ordenligt.
Fjern det hak igen.

Nu har jeg ikke selv lige prøvet, med når du når ind i Edit gruppen,
så prøv fanebladet "Download controls" og sæt et hak i "Download only
unread mail...", så vil jeg tro det virker.

Fra : kristian mikael de f~

Dato : 15-07-07 14:25

On Sun, 15 Jul 2007 15:18:15 +0200, Poul Erik Lindaa
<poulerik@lindaa.cykeldk> wrote:

>Nu har jeg ikke selv lige prøvet, med når du når ind i Edit gruppen,
>så prøv fanebladet "Download controls" og sæt et hak i "Download only
>unread mail...", så vil jeg tro det virker.

<rækkefølge af det citerede byttet>
>Jo, det er det med at læse det hele ordenligt.

se Message-ID: <2jsi93l6m3s9q8b58drln7970c0qdhn8on@4ax.com>

kmo