TB signatur
Fra : Per H

Dato : 03-07-07 19:02

Kan man ikke vælge forskellige signaturer i news. Så det ændres
automatisk?

Vh Per
skype
p20252816

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 03-07-07 23:54

Den 03-07-07 20.01 skrev Per H følgende:
> Kan man ikke vælge forskellige signaturer i news. Så det ændres
> automatisk?

Jo, med udvidelsen TagZilla:
http://tagzilla.mozdev.org

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Læs om RSS-feeds og forskellige RSS-læsere.

Fra : Per H

Dato : 04-07-07 03:57

On Wed, 04 Jul 2007 00:54:15 +0200, Kim Ludvigsen
<usenet@kimludvigsen.dk> skrev:

>Jo, med udvidelsen TagZilla:
>http://tagzilla.mozdev.org

ser ud til at jeg skal instalere Jslib først, men præsis hvordan gør
jeg det?

jeg kan ikke se hvilken fil der skal køres under "tilføjelser" i TB.

Vh Per
skype
p20252816

Fra : Per H

Dato : 04-07-07 04:16

On Wed, 04 Jul 2007 04:57:19 +0200, Per H <tramanden@gmail.com> skrev:

> ser ud til at jeg skal instalere Jslib først, men præsis hvordan gør
>jeg det?
>
> jeg kan ikke se hvilken fil der skal køres under "tilføjelser" i TB.
FIK DEN KLARET
Vh Per
skype
p20252816

Fra : Jesper Poulsen

Dato : 04-07-07 05:26

Per H wrote:

> FIK DEN KLARET

Fortæl...

Jesper Poulsen

Fra : Per H

Dato : 04-07-07 14:30

On Wed, 04 Jul 2007 06:26:06 +0200, Jesper Poulsen
<nospam@ingensteder.dk> skrev:

>Fortæl...

du skal instalere 2 ting-

læs her
http://tagzilla.mozdev.org/installation.html

og lidt forklaring her.
http://forum.mozilladanmark.dk/viewtopic.php?p=760

Men jeg har fjernet det hele igen, for det var ikke lige det jeg
havede håbet på, og så var det på engelsk.

Husk at instalere Jslib først, for ellers kan du ikke åbne TB, uden at
gå i fejlsikret tilstand. (F8)

Vh Per
skype
p20252816

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 04-07-07 15:55

Den 04-07-07 15.29 skrev Per H følgende:

> Men jeg har fjernet det hele igen, for det var ikke lige det jeg
> havede håbet på, og så var det på engelsk.

Hvad havde du håbet på? Jeg bruger selv TagZilla til at indsætte
forskellige signaturer i mine indlæg, og jeg synes det virker helt fint.
Men dit behov kan selvfølgelig være anderledes end mit.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Nemmere, hurtigere og mere sikkert internet med Firefox.

Fra : Per H

Dato : 04-07-07 17:38

On Wed, 04 Jul 2007 16:54:33 +0200, Kim Ludvigsen
<usenet@kimludvigsen.dk> skrev:

>Hvad havde du håbet på? Jeg bruger selv TagZilla til at indsætte

noget på dansk, Jeg fatter ikke ret meget engelsk. Og jeg syndtes
ikke at det var brugervenligt.

Vh Per
skype
p20252816

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 04-07-07 19:01

Den 04-07-07 18.38 skrev Per H følgende:

> noget på dansk, Jeg fatter ikke ret meget engelsk. Og jeg syndtes
> ikke at det var brugervenligt.

Lav en fil med dine signaturer - brug Notesblok eller et lignende
program, der ikke indsætter koder i filen (brug ikke Word!).

Hver signatur adskilles med et tegn, fx %

Altså:
signatur 1
%
signatur 2
%
signatur 3

Du kan lave hele signaturen eller fx blot en midterdel. Hos mig er der
kun midterdelen i signaturfilen, navn og hjemmesideadressen angiver jeg
inde i TagZilla, se senere.

Når du har gemt filen med dine signaturer:

Åbn Thunderbird => klik på Funktioner => Tilføjelser => Udvidelser =>
find TagZilla i oversigten => klik på Præferencer => på fanebladet
General skal du klikke på Choose og finde din signatur-fil => der skal
være flueben ud for When TagZilla closes ... => ud for Tagline separator
line skriver du: % => mærke ud for Single-line format => klik på fanen
Mail/News => ud for Tagline Prefix, skriv: "\n-- \n" uden gåseøjnene.
Det indsætter et linjeskift (\n), en signaturadskiller (-- ) og endnu et
linjeskift. Din signatur fra signaturfilen indsættes så på linjen under
signaturadskilleren.

Jeg gør det lidt anderledes, fordi jeg altid har det samme navn og altid
den samme afsluttende linje med hjemmesideadressen: Sådan ser det ud hos
mig:

Ud for Tagline prefix: \n-- \nMvh. Kim Ludvigsen\n
og ud for Tagline Suffix: \nhttp://kimludvigsen.dk
Det mellem navn og hjemmesideadresse hentes i signaturfilen.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Læs hvorfor bliver spammerne ved med at spamme dig, og hvordan du

Fra : Per H

Dato : 04-07-07 19:41

On Wed, 04 Jul 2007 20:00:51 +0200, Kim Ludvigsen
<usenet@kimludvigsen.dk> skrev:

>Lav en fil med dine signaturer - brug Notesblok eller et lignende
>program, der ikke indsætter koder i filen (brug ikke Word!).

Når jeg så skriver en ny mail. hvordan vælger jeg så signatur?
Vh Per
skype
p20252816

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 04-07-07 20:15

Den 04-07-07 20.41 skrev Per H følgende:

> Når jeg så skriver en ny mail. hvordan vælger jeg så signatur?

Jeg troede, du ville have indsat en tilfældig signatur automatisk.

Men det er ikke værre, end at du selvfølgelig også kan vælge en signatur
fra et vindue med alle dine signaturer. Brug genvejstasten Ctrl+Shift+J
- så åbnes et vindue med dine signaturer. Du kan vælge en signatur og
kopiere den ved at klikke på knappen Copy to Clipboard og derefter
indsætte det kopierede i dit indlæg.

Du kan også få indsat en tilfældig signatur manuelt ved at bruge
genvejstasten Ctrl+J.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Lær at bruge Google som lommeregner.

Fra : Per H

Dato : 04-07-07 20:52

On Wed, 04 Jul 2007 21:14:32 +0200, Kim Ludvigsen
<usenet@kimludvigsen.dk> skrev:

>Jeg troede, du ville have indsat en tilfældig signatur automatisk.

nej endelig ikke. det kommer an på hvem man skriver til.
Vh Per
skype
p20252816

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 04-07-07 21:08

Den 04-07-07 21.51 skrev Per H følgende:

> nej endelig ikke. det kommer an på hvem man skriver til.

Så skal du ind i Thunderbirds indstillinger og slå den automatiske
signatur fra: Funktioner => Kontoindstillinger => marker Tagzilla under
kontonavnet i oversigten til venstre => fjern flueben fra Automatically
.... Du kan herefter indsætte en signatur via tastaturgenvejen Ctrl+J
eller du kan åbne signaturvinduet til manuelt valg via Ctrl+Skift+J.

Du har for øvrigt også mulighed for at tilpasse værktøjslinjen og
tilføje en TagZilla-knap, der åbner vinduet til det manuelle valg.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Beskyt de små mod porno på internettet.

Fra : Per H

Dato : 05-07-07 01:05

On Wed, 04 Jul 2007 22:08:19 +0200, Kim Ludvigsen
<usenet@kimludvigsen.dk> skrev:

>Så skal du ind i Thunderbirds indstillinger og slå den automatiske
>signatur fra: Funktioner => Kontoindstillinger => marker Tagzilla under

så er det instaleret igen, senere vil jeg så konfigruere det.

Jeg vender tilbage

Kender du noget til Forte agent, og signatur i ng?

Det kunne jo være lækkert hvis man kunne vælge sign. i hver sin Ng.

Vh Per
skype
p20252816

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 05-07-07 08:03

Den 05-07-07 02.04 skrev Per H følgende:

> Kender du noget til Forte agent, og signatur i ng?

Der må jeg melde pas.

> Det kunne jo være lækkert hvis man kunne vælge sign. i hver sin Ng.

Ja, det kunne jeg også godt tænke mig. Man kan selvfølgelig gøre det
manuelt, men det ville være smart, hvis det skete automatisk.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Få et flot eller sjovt vandmærke på skærmen.

Fra : Lars Raaby

Dato : 05-07-07 17:51

Kim Ludvigsen skrev:
> Den 05-07-07 02.04 skrev Per H følgende:
>

> Der må jeg melde pas.
>

> Ja, det kunne jeg også godt tænke mig. Man kan selvfølgelig gøre det
> manuelt, men det ville være smart, hvis det skete automatisk.

Jeg bruger Signature Switch til det formål.
Her kan du lave en signatur til hver gruppe eller email konto.

Til at klippe alt det overskynde væk når man svare i en
nyhedsgruppe bruger jeg NestedQuote Remover
Kan hentes her http://mozext.achimonline.de/

Virker til TB

--
Venlig Hilsen
Lars Raaby

Fra : Jesper Poulsen

Dato : 05-07-07 18:23

Lars Raaby wrote:

> Til at klippe alt det overskynde væk når man svare i en
> nyhedsgruppe bruger jeg NestedQuote Remover

Sejt. Er hentet

Jesper Poulsen

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 05-07-07 18:49

Den 05-07-07 18.50 skrev Lars Raaby følgende:

> Jeg bruger Signature Switch til det formål.
> Her kan du lave en signatur til hver gruppe eller email konto.

Umiddelbart ser det ud som om, man kun kan angive én automatisk signatur
til hver modtager. Mit ønske er, at der vælges en tilfældig signatur ud
af en række forskellige signaturer, når det er til én gruppe, og at der
vælges mellem en anden række signaturer, når det er til en anden gruppe.

> Til at klippe alt det overskynde væk når man svare i en
> nyhedsgruppe bruger jeg NestedQuote Remover
> Kan hentes her http://mozext.achimonline.de/

Quotecollapse er også ganske brugbar:
http://quotecollapse.mozdev.org
Her slettes det citerede ikke, i stedet klappes det sammen, så man kun
ser den første linje. Det er normalt nok til, at man kan huske tråden,
og ellers klikker man blot på et foldeud-kryds, så det hele kan læses.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Få dit tastatur til at lyde som en gammel skrivemaskine eller en

Fra : Mikkel Moldrup-Lakje~

Dato : 05-07-07 00:39

Per H skrev:

> nej endelig ikke. det kommer an på hvem man skriver til.

Til det formaal er det mere oplagt at bruge Quicktext. En fremragende
udvidelse med mange muligheder, uden at det gaar ud over
brugervenligheden. "A bruger'en selv", sagde kommisen.

Mikkel

Fra : Per H

Dato : 05-07-07 01:54

On Wed, 04 Jul 2007 17:39:10 -0600, Mikkel Moldrup-Lakjer
<mikkel@fabel.dk> skrev:

>Til det formaal er det mere oplagt at bruge Quicktext. En fremragende

Ja det er da slet ikke tosset. Noget nemmere end det tidligere
nævnte.
Vh Per
skype
p20252816