gendanne slettede emails
Fra : brian

Dato : 29-06-07 13:13

Hejsa

min gamle mor har slettet løs i sine emails i office outlook og ny
fortryder hun det så grueligt. Der er slettet og permanent slettet fra
slettet post.

Er der nogen der har opskrift på at gendanne sådanne filer jeg tænker
om de ligger i filer på disken som man om de ikke er overskrevet igen
kan regenerere?

Jeg har arbejdet med at gendanne almindelige filer og tænkte at måske
man kunne det eller ligenene med emails

mvh brian

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 29-06-07 14:56

Den 29-06-07 14.12 skrev brian følgende:

> min gamle mor har slettet løs i sine emails i office outlook og ny
> fortryder hun det så grueligt. Der er slettet og permanent slettet fra
> slettet post.

Så vidt jeg ved, slettes de reelt ikke fra mailfilen, før mailfilen
komprimeres. Og det sker vist automatisk efter et bestemt antal åbninger
af programmet. Så indtil en mere vidende end undertegnede dukker op med
en løsning, så fortæl hende, at hun ikke må åbne Outlook.

> Jeg har arbejdet med at gendanne almindelige filer og tænkte at måske
> man kunne det eller ligenene med emails

Nej, det vil ikke være muligt med Outlook, fordi mailene gemmes i én
stor fil.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Gule huskesedler med alarmfunktion, så du aldrig glemmer en aftale.

Fra : Bjarne Chr

Dato : 29-06-07 17:03

"brian" <no@no.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> min gamle mor har slettet løs i sine emails i office outlook og ny
> fortryder hun det så grueligt. Der er slettet og permanent slettet fra

Hej
Det er vist ikke muligt alle mails og kontaktpersoner ligger i en fil.
outlook.pst den ligger normalt i C:\Documents and
Settings\++Brugernavn++\Lokale indstillinger\Application
Data\Microsoft\Outlook. Så medmindre outlook er sat til at lave en
backup.pst eller archive.pst (ca. hver anden uge) og hvis de er fra førend
hun slettede løs kan de importeres igen. ellers er de væk. Medmindre hendes
mailprogram er sat op til at efterlade mails på serveren det er ikke tilladt
hos alle udbydere.
--
venlig hilsen
Bc

Fra : no@no.dk

Dato : 29-06-07 19:58

> [...]
>mailprogram er sat op til at efterlade mails på serveren det er ikke tilladt

Ok ser ud til at være en point of no return da der ikke er lavet auto
arkivering og hun også har svaret nej når outlook selv forespurgte.

Og der er med garanti ikke sat gem post hos udbyderen eller nogen
videre send for jeg har selv sat op

Så er der kun spørgsmål om udbyderen som jo sikkert skal sikkerheds
kopiere vil udlevere en kopi. (men det er sikkert kun mod en
dommerkendelse at de viil sådan noget eller mod enorme summer)

øv øv men så må hun lære det

brian

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 29-06-07 21:24

Den 29-06-07 20.57 skrev no@no.dk følgende:

> Ok ser ud til at være en point of no return da der ikke er lavet auto
> arkivering og hun også har svaret nej når outlook selv forespurgte.

Nej, som jeg skrev tidligere, så slettes mailene ikke, før filen med dem
komprimeres. Jeg har stadig ikke ret meget tjek på brugen af Outlook,
men en søgning med nogle velvalgte søgeord giver blandt andet disse
resultater:

http://articles.techrepublic.com.com/5100-1035_11-5054599.html
(lav en backup af pst-filen først!)
http://www.vlerick.be/helpdesk/our_services/training/tips/tip3_recover_deleted_mail.htm

Løser de ikke problemet, så søg selv på Google på:
recover deleted mails outlook

Det vigtigste er stadig, at hun ikke starter Outlook, medmindre det er
for at prøve at benytte en af metode til at redde mails. Og andr
emetoder bør prøves først. Hvis først Outlook har komprimeret pst-filen,
er der ingen vej tilbage.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Få dit tastatur til at lyde som en gammel skrivemaskine eller en

Fra : Bjarne Chr

Dato : 29-06-07 22:55

> [...]
> prøves først. Hvis først Outlook har komprimeret pst-filen, er der ingen
----------------
Hej Kim
Jeg er bange for at det kun virker hvis man kører på en exhange server "
Gendan slettet post Denne funktion kræver, at du anvender en e-mail-konto i
Microsoft Exchange Server. Administratoren skal desuden have aktiveret denne
funktion i Microsoft Exchange Server version 5.5 eller nyere.

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 29-06-07 23:16

Den 29-06-07 23.55 skrev Bjarne Chr følgende:

> [...]
> Microsoft Exchange Server. Administratoren skal desuden have aktiveret denne
> funktion i Microsoft Exchange Server version 5.5 eller nyere.

Det må værer link to, du tænker på - og her har du ret, jeg burde have
læst den side lidt mere grundigt. Men prøv at tjekke det første link,
det bør virke - hvis ikke PST-filen er blevet komprimeret. Jeg kan
forestille mig, at der også er andre måder at gendanne de slettede mails
på, men jeg har ikke villet læse de mange svarsider, da mit kendskab til
Outlook alligevel ikke er særlig stort.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Spar på tastetrykkene med Flashpaste, der husker tekst for dig.

Fra : Bjarne Chr

Dato : 30-06-07 08:40

> [...]
> Mvh. Kim Ludvigsen
> Spar på tastetrykkene med Flashpaste, der husker tekst for dig.
------------------
Det må jeg prøve en dag, (man har vel en backup nu er hex og decimaler
ikke lige min stærke side. Men jeg tror iøvrigt at du har ret, for lige
meget hvor mange mails og kontaktpersoner man sletter bliver *.pst filen
ikke mindre, ikke førend man komprimerer den.
--
venlig hilsen
Bc

Fra : no@no.dk

Dato : 30-06-07 12:10

>http://articles.techrepublic.com.com/5100-1035_11-5054599.html
> [...]

Jo hun er blevet beordret til ikke engang at starte pc en men kan se
at jeg kan ringe hende op og modificere det til kun ikke at starte
outlook.

Jeg har pt også kun selv googlet og set de løsninger med exchange
servere men da du har kunnet finde en "almindelig" opsætning er der
måske lidt held endnu

Jeg læser på livet løs og søger også stadig via google

Hilsen

Brian

Fra : no@no.dk

Dato : 30-06-07 21:52

>http://articles.techrepublic.com.com/5100-1035_11-5054599.html

WAAAAUUUUUU

Det var lige løsningen.

Men ok man skal ikke sådan bare lige gå rundt og smadre løs i pst
filer men efter en sikkerheds kopiering har jeg test slettet 6500
emails og gendannet dem igen.

Jeg bukker og takker for hjælpen.
(Ps hvis du er på Horsens kanten endag så er der en god kold fadbamse
klar til dig)

Hilsen

Brian

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 01-07-07 00:26

Den 30-06-07 22.52 skrev no@no.dk følgende:

> WAAAAUUUUUU
> Det var lige løsningen.

Rart at høre, det hjalp. Så ved vi det til næste gang, nogen får slettet
lidt for meget i Outlook.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Nemmere, hurtigere og mere sikkert internet med Firefox.

Fra : Bjarne Chr

Dato : 01-07-07 05:40

> [...]
>
> Men ok man skal ikke sådan bare lige gå rundt og smadre løs i pst
> filer men efter en sikkerheds kopiering har jeg test slettet 6500
Tillykke med det. Har du så fået reddet din Mors? Jeg kunne ikke finde ud af
det med hex og decimaler Så jeg holder mig til arkivering og backup af
outlook.pst en gang om ugen.
--
venlig hilsen
Bc