Hvordan sletter jeg en annonce i TB
Fra : Ukendt

Dato : 26-06-07 16:10

I for eksempel "Ludvigs Hjørne" er der hvis jeg åbner i TB nogen
annoncer i toppen og somme tider kan man ikke læse "menuen". De er der
for en god sags skyld, men er ikke "i vejen" i IE, og det irriterer mig
noget.

Med venlg hilsen Mr. Mox

Fra : Ivan V. Klattrup

Dato : 26-06-07 16:15

Mr. Mox skrev:

>I for eksempel "Ludvigs Hjørne" er der hvis jeg åbner i TB nogen annoncer
>i toppen og somme tider kan man ikke læse "menuen". De er der for en god
>sags skyld, men er ikke "i vejen" i IE, og det irriterer mig noget.

Jeg tror du mener Firefox, og i den kan du bruge f.eks. Adblock Plus
https://addons.mozilla.org/da/firefox/addon/1865 til at skjule reklamer på
forskellige sider

PS hvis jeg så rigtig mht. Firefox, så er rette gruppe
dk.edb.internet.software.browser

--
Ivan V. Klattrup
http://klattrup.dk

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 26-06-07 19:00

Den 26-06-07 17.14 skrev Ivan V. Klattrup følgende:

> Jeg tror du mener Firefox, og i den kan du bruge f.eks. Adblock Plus

Og hvis Ivan gætter rigtigt, vil jeg da meget gerne vide, hvordan
annoncerne er i vejen. Hvis de dækker menuen, er der noget galt.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Avancerede søgemuligheder i mails med Thunderbird.

Fra : Ivan V. Klattrup

Dato : 26-06-07 20:20

Kim Ludvigsen skrev:

>Og hvis Ivan gætter rigtigt, vil jeg da meget gerne vide, hvordan
>annoncerne er i vejen. Hvis de dækker menuen, er der noget galt.

Nu var det ikke på din side at jeg tænkte på da jeg skrev det, men mere
generelt at det må kunne forekomme på websider.

--
Ivan V. Klattrup
http://klattrup.dk

Fra : Ukendt

Dato : 26-06-07 20:21

Kim Ludvigsen skrev:
> [...]

Ja selvfølgelig har Ivan ret, alm. bummert fra min side.

> Og hvis Ivan gætter rigtigt, vil jeg da meget gerne vide, hvordan
> annoncerne er i vejen. Hvis de dækker menuen, er der noget galt.

Hvis jeg lige henter Ludvgs Hjørne ind, står der en annonce (fra
Amnesti?) om Human rights hen over den blå menulinie.

Når jeg scroller bliver de blå og røde "Menuer" stående og generer
teksten, dog som sagt kun i FF.

Med venlig hilsen fra Mr. Mox

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 26-06-07 21:45

Den 26-06-07 21.21 skrev Mr. Mox følgende:

> Hvis jeg lige henter Ludvgs Hjørne ind, står der en annonce (fra
> Amnesti?) om Human rights hen over den blå menulinie.

Den grå menulinje med menupunkterne Forside, Programmer, osv.?

Og hen over - mener du så den står ovenover menuen eller ovenpå menuen
(så menuen ikke kan ses)?

Det skulle gerne så således ud, når du står øverst på siden:
http://80.62.45.5/projekter/ludvigsmenu.png

> Når jeg scroller bliver de blå og røde "Menuer" stående og generer
> teksten, dog som sagt kun i FF.

Jeg ved ikke, om du er farveblind, men der er ikke nogen røde menuer.
Men du har helt ret, menulinjen bliver stående øverst på skærmen, når du
ruller ned på siden. Det er med vilje for at det altid skal være nemt at
bruge menuen, uden man først behøver at rulle op på siden.

Menuen virker på den måde i Firefox, Opera og Internet Explorer 7. Men
den virker ikke i Internet Explorer 6, fordi Internet Explorer 6 ikke
forstår den pågældende kode.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Stor trin for tin-guide til opsætning og brug af Internet Explorer 7.

Fra : Ukendt

Dato : 27-06-07 09:55

Kim Ludvigsen skrev:

> [...]
>
> Menuen virker på den måde i Firefox, Opera og Internet Explorer 7. Men
> den virker ikke i Internet Explorer 6, fordi Internet Explorer 6 ikke

Jeg har lavet et screenprint i Words, der viser at jeg har både blå og
røde "menu-ord".

Jeg forstår NU meningen med at lade menuerne stå fast for oven når man
scroller, skal blot vænne mig til det.

Jeg vil sende et billede af min side med "Ludvigs Hjørne", og bruge den
URL jeg har fået her i gruppen ved anden lejlighed:

http://allyoucanupload.webshots.com/

Men får besked: Attention: We could not process one or more of the
images you were trying to upload.

Jeg kan godt sende fotos, men kan man ikke sende dokumenter eller
screenprints? Hvad skal et screenprint "gemmes" i for at kunne
"uploades" ???

Undskyld hvis jeg har fået fjernet mig fra et tilladeligt emne, hvor
langt må man gå???

Med venlig hilsen Mr. Mox

Fra : Ivan V. Klattrup

Dato : 27-06-07 10:06

Mr. Mox skrev:

>Hvad skal et screenprint "gemmes" i for at kunne "uploades" ???

når du bruger allyoucanupload skal du bruge et program der kan gemme i gif
eller jpeg, så i stedet for at bruge word til at gemme det i, så prøv med
paint og husk at filtypen skal være en af de nævnte (gif jpg jpeg)

--
Ivan V. Klattrup
http://klattrup.dk

Fra : Ukendt

Dato : 27-06-07 15:16

Ivan V. Klattrup skrev:

> når du bruger allyoucanupload skal du bruge et program der kan gemme i
> gif eller jpeg, så i stedet for at bruge word til at gemme det i, så
> prøv med paint og husk at filtypen skal være en af de nævnte (gif jpg jpeg)

Jeg har nu prøvet med dette, kan I se at jeg har både rød og blå farve i
Memuerne i Ludvigs Hjørne?
Mvh Mr. Mox

[URL=http://allyoucanupload.webshots.com/v/2004716259565297513][IMG]http://aycu36.webshots.com/image/19195/2004716259565297513_th.jpg[/IMG][/URL]

Fra : Ukendt

Dato : 27-06-07 15:23

Mr. Mox skrev:
> [...]

Tak for svaret.

[URL=http://allyoucanupload.webshots.com/v/2004716259565297513][IMG]http://aycu36.webshots.com/image/19195/2004716259565297513_th.jpg[/IMG][/URL]

Jeg ser at den første halvdel af linket bringer mit screenshot frem, den
anden halvdel besvares med : Not Found ????

Hvilken gruppe skal jeg belemre med mine fortsatte spørgsmål om dette emne??

Med venlig hilsen Mr. Mox

Fra : Michael Haase

Dato : 27-06-07 18:05

Mr. Mox skrev dette den 27-06-2007 16:16:

> Jeg har nu prøvet med dette, kan I se at jeg har både rød og blå farve i
> Memuerne i Ludvigs Hjørne?
> Mvh Mr. Mox

Prøv at gå ind i funktioner - Indstillinger - Indhold - Farver og se om
du har sat hak i "Tillad sider at vælge......" Hvis der ikke er hak i,
så prøv at sæt det

--
Michael Haase

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 27-06-07 19:20

Den 27-06-07 19.05 skrev Michael Haase følgende:

> Prøv at gå ind i funktioner - Indstillinger - Indhold - Farver og se om
> du har sat hak i "Tillad sider at vælge......" Hvis der ikke er hak i,
> så prøv at sæt det

Godt fanget! Det er helt klart den indstilling Mr. Mox har pillet ved.
Der må være mange sider, der ser underlige ud med den indstilling, og
min er i hvert fald ikke særlig køn med den.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Få styr på irriterende hjemmesider ved at bruge aktive bogmærker.

Fra : Ukendt

Dato : 28-06-07 10:10

Michael Haase skrev:

> Prøv at gå ind i funktioner - Indstillinger - Indhold - Farver og se om
> du har sat hak i "Tillad sider at vælge......" Hvis der ikke er hak i,
> så prøv at sæt det

Jamen, Jamen ,Jamen!!!!! NU funker det, I er sgu' bare dygtige.

Jeg må nu nok sige at jeg ikke forstår hvorfra Ludvig kan få den tanke
at jeg skuulle have "pillet" ved noget???? Det ka' da ikke passe!!!!

I "farver" er der markeret Blå for ubesøgte limks og rød for besøgte.
Jeg tør ikke sværge på at det ikke er mig selv der har gjort det. Men
dette er jo igen blot et af mange beviser på at folk over teen-agen, har
mulighed for komme galt afsted når de forsøger at holde "lys i lampen"
ved at lege med PC'en.

Taknemmelige hilsner fra Mr. Mox

Fra : Carl Drud

Dato : 27-06-07 16:17

On 2007-06-27, Mr. Mox wrote:

> Jeg ser at den første halvdel af linket bringer mit screenshot frem, den
> anden halvdel besvares med : Not Found ???

Her er et link til dit screenshot:

http://aycu36.webshots.com/image/19195/2004716259565297513_rs.jpg

> Hvilken gruppe skal jeg belemre med mine fortsatte spørgsmål om dette emne??

Mon ikke det skal være browsergruppen:

dk.edb.internet.software.browser

Det ser lidt mærkeligt ud, det må være noget indstilling af FF. Min ser
sådan her ud:

http://home19.inet.tele.dk/carl/klscreen.png

--
Carl