E-Mail
webnoob 5265
Tilladelse
Fra : Bo Nielsen

Dato : 26-06-07 10:00

Hej,

Jeg har oprettet en ekstra pst fil, og har derved fået en ekstra kalender.
Jeg skiftede så indstilling så
Outlook lægger mail ned i denne ny pst fil.
Til venstre kan jeg vælge en eller begge kalendere, ved at sætte et flueben.
Det er navnet her jeg gerne vil ændre.
Det kan man ikke for den "originale" der hedder kalender, men for den
tilføjede kan man godt, ind til man har defineret den
til at være den der modtager post. Så kan man ikke længere...

Jeg har sat instillingen tilbage til den originale pst fil så mail m.m
lander der, nu vil jeg så ændre navnet på den
ekstra kalender fil, men tilsyneladende har jeg ikke rettigheder til det.
Den er blever en "special fil".
Tager jeg egenskaber på den finder jeg ingen indstillinger for rettigheder.
Skal man være tilsluttet en server
for at få de nødvendige rettigheder, jeg vil bare gerne have fuld rettighed
på den lokale Outlook installation jeg har
på min computer.

Bo

Fra : Andrew Engels Rump (~

Dato : 26-06-07 11:49

I demand that "Bo Nielsen" <B.Nielsen@C.dk> may or may not have written
in news:4680d5b8$0$30995$edfadb0f@dread11.news.tele.dk:
> Jeg har oprettet en ekstra pst fil, og har derved fået en ekstra
> kalender. Jeg skiftede så indstilling så
> Outlook lægger mail ned i denne ny pst fil.

Øh, hvis du bare skulle have en ekstra kalender kan du bare oprette en
folder af typen kalender, men det er måske ikke det du vil?

> [...]
> for at få de nødvendige rettigheder, jeg vil bare gerne have fuld
> rettighed på den lokale Outlook installation jeg har

Det skulle ikke gøre nogen forskel om du er koblet til en Exchange server
eller ej, men jeg har ikke helt forstået hvad det egentlig er du vil opnå
med din manøvre.

Andrew Engels Rump
--
Software Engineer
E-mail: mailto:newandrew@rump.dk

Fra : Bo Nielsen

Dato : 26-06-07 13:28

> [...]
> eller ej, men jeg har ikke helt forstået hvad det egentlig er du vil opnå

Jeg har 3 maskiner og vil lave en fældes kalender som kan "deles" på de 3
maskiner (en af gangen). Den maskine hvor jeg har
mest i kalenderen kopierer jeg pst filen til en NAS server på mit netværk.

Jeg tilføjer nu på hver af maskinerne denne pst fil på netværksdrevet, og
der opstår under feltet i midten til venstre under
"Mine Kalendere" endnu en kalender. Man kan sætte et flueben hvis man vil se
dem. Lige når jeg har udført dette kan jeg godt
ændre navnet på den nye kalender. Men efter at have fortalt Outlook at den
skal bruge den ny pst fil (ny kalender) som "standard"
mappe, der hvor post tilgår, så er det lige pludselig en "Specialmappe" og
man kan ikke ændre noget. Selv efter jeg har sat den originale pst fil
til at være "standred" igen, så har pst filen på netværksdrevet nu
betegnelsen Specialmappe.
Går jeg i egenskaber for at kontrollerer ejerforhold og rettigheder så jeg
kan ændre status, ser jeg intet faneblad for dette.

Hilsen
Bo

Fra : Andrew Engels Rump (~

Dato : 26-06-07 20:24

I demand that "Bo Nielsen" <B.Nielsen@C.dk> may or may not have written
in news:4681065f$0$41523$edfadb0f@dread11.news.tele.dk:
> [...]
> de 3 maskiner (en af gangen). Den maskine hvor jeg har
> mest i kalenderen kopierer jeg pst filen til en NAS server på mit

OK! Ja det var en vigtig detalje med "en af gangen", men jeg synes nu
alligevel at det er en lidt risikabel opsætning - kender du Google's
kalender (findes nemt via GMail).

> [...]
> vil se dem. Lige når jeg har udført dette kan jeg godt
> ændre navnet på den nye kalender. Men efter at have fortalt Outlook at

Hvorfor vil du ændret navnet? Du mener filnavnet, ik'?

Der er vel en grund til at du ikke har sat den oprindelige pst-fil på dit
netværk (jeg syntes jeg kan huske en tråd om det her i gruppen) - og det
er vist noget om at Outlook ikke "kan lide det", så jeg tror ikke det
bliver bedre med en ny pst-fil. Den er identisk i opbygning som den
oprindelige.

> [...]
> Går jeg i egenskaber for at kontrollerer ejerforhold og rettigheder så
> jeg kan ændre status, ser jeg intet faneblad for dette.

Hvis det er filens navn du vil lave om på, så gør det når du opretter
pst-filen.

Andrew Engels Rump