PC starter af sig selv
Fra : Ukendt

Dato : 01-08-07 22:19

Hej NG,

Jeg har solgt en kammerat en del af stumperne fra en tidligere PC jeg
havde. Jeg havde aldrig problemer med den men han er løbet i et meget
specielt problem. Helt grundlæggende drejer det sig om, at PC'en tænder
af sig selv et sted mellem 5 sek. til 10 min. efter at den er slukket.

Jeg har naturligvis kontrolleret at "boot-on-LAN", "boot-on-keyboard"
osv. er deaktiveret i BIOS. Kablingen er gennemgået og er fundet ok.

Næste logiske skridt vil være at pille alt andet end keyboard og monitor
fra og derefter teste. Herefter smide keyboardet i en anden USB port og
teste igen. Hjælper det ikke må alle "unødvendige" kabler og PCI kort
pilles fra hvorefter der testes igen. Ledningen til power knappen bør
man nok også prøve at pille fra og så blot starte den ved at kortslutte
de pågældende ben. Alle disse ting har jeg endnu ikke nået at prøve.

Jeg er dog interesseret i at høre om der er andre der har set lignende
tilfælde - og/eller har andre gode idéer?

PFT
/Michael

Fra : Jørgen Andersen

Dato : 01-08-07 23:36

"ziGGi" <ziggiman_REMOVE_ME_hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Jeg er dog interesseret i at høre om der er andre der har set lignende tilfælde -

Det kunne jo måske også være en fejl i strømforsyningen og endelig
så går powerknappen jo via bundkortet så en fejl i den kunne jo
også være en mulighed.

Fra : Ukendt

Dato : 02-08-07 00:20

Ohhh... ja. Strømforsyningen er jo også en mulig fejlkilde!
Powerknappen har jeg også mistanke til. Det er derfor jeg vil prøve at
pille ledningen af bundkortet og så bare starte den ved manuel
kortslutning.

Fra : Jesper Poulsen

Dato : 02-08-07 00:30

ziGGi wrote:

> Jeg er dog interesseret i at høre om der er andre der har set lignende
> tilfælde - og/eller har andre gode idéer?

Jeg går udfra at den kører Windows.

Havde et Soltek-bundkort der genstartede efter samme mønster. Jeg rodede
rundt under strømstyring i Windows 2000 og pludseligt var fejlen væk.
Prøv det, prøv det

Jesper Poulsen