Periodisk blip-lyd
Fra : Tommy Nielsen

Dato : 28-07-07 21:53

Min PC er pludselig begyndt at give en blip-lyd fra sig med jævne
mellemrum - uanset om den er tændt eller slukket.

Nogen bud på hvad det skyldes?

PFT

Tommy

Fra : /Ole \(6000\)

Dato : 29-07-07 05:34

"Tommy Nielsen" <tommynielsen77@*REMOVE*webspeed.dk> wrote in message
> Min PC er pludselig begyndt at give en blip-lyd fra sig med jævne
> mellemrum - uanset om den er tændt eller slukket.

> [...]

Umiddelbart vil jeg tro, det er batteriet på bundkortet, der er ved at være
træt af livet.

/Ole

Fra : Tommy Nielsen

Dato : 29-07-07 20:06

> Umiddelbart vil jeg tro, det er batteriet på bundkortet, der er ved at
> være træt af livet.
>

> /Ole

Nu har jeg skiftet batteriet, og bliplyden er vist væk! Men nu får jeg en
meddelelse ved opstart: CPU is unworkable or has been changed. Please
recheck CPU soft menu.

Har CPU'en mistet indstillingerne? Hvad gør jeg inde i CPU menuen?

MVH

Tommy

Fra : Taba

Dato : 29-07-07 22:53

> [...]
> recheck CPU soft menu.
>
> Har CPU'en mistet indstillingerne? Hvad gør jeg inde i CPU menuen?

Da batteriet blev skiftet mistede BIOS'en sine CMOS indstillinger og de
skal angives igen, heriblandt CPU indstillingerne hvoraf den vigtigste
nok er FSB'en som afhænger af den CPU du har. Andre indstillinger
inkluderer bl.a. boot-prioritet af forskellige enheder, lyd/lan
indstillinger og tid/dato.

--
/Taba - www.ITzonen.dk - Anmeldelser, Nyheder og Forum