NAS - Jeg har et spørgsmål.
Fra : Jesper Nielsen

Dato : 28-07-07 13:29

Hej gruppe,

Vi er en stor familie herhjemme og jeg vil gerne have en server. Jeg er bare
ikke så glad for at jeg skal have en pcer tændt hele tiden - det må gerne
være meer simpelt hvis man kan det.

Jeg vil gerne at; der kan hentes billeder og film fra den, man kan ligge
noget derpå, kan bruges via internettet f. eks. torrent..

Jeg har derefter hørt lidt om NAS men ikke så meget så jeg er klar over hvad
man kan og hvad man ikke kan.

Kan NAS harddisk klare de opgaver

Jeg har set på denne model WDG1NC5000E

På forhånd tak.

Jesper

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 29-07-07 14:44

On 28 Jul., 14:29, "Jesper Nielsen" <ultra...@msn.com> wrote:
> [...]
> noget derpå, kan bruges via internettet f. eks. torrent..
>
> Jeg har derefter hørt lidt om NAS men ikke så meget så jeg er klar over hvad

Det kan den i hvertfald

> Jeg har set på denne model WDG1NC5000E

En apple, hmm?

Jeg ved ikke om den kan klare opgaven..
Men jeg har en Synology 106e server. og den kan det hele
http://www.edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?Bedom=true&ID=202581

Du kan overføre billeder til disken, hvor den laver fotoalbum som kan
tilgås fra internettet
Den er kompatibel med normal Windows og Mac netværk, så det bare er at
overføre og hente filer.
Virke også fint med medieafspillere osv.. i hvertald min soundbridge
kan afspille filer direkte fra disken osv
og så har den også en Torrent-klient hvor man kan hente ting og
sager.. dog har jeg aldrig brugt den del så ved ikke hvor god den er..

Eneste kritikpunkt, som jeg er utilfreds med er overførsel
hastigheden.. Der er gigabit i den, men selvom det kører det ikke
meget hurtigere end 100Mbit

Det er nok en god ide at sætte disken bag en router så alle fra nettet
ikke har direkte adgang til den.

dertil skal du købe en S-ata disk at sætte i.. Ved ikke om der er
bedre/billiger modeller idag. Det er over et år siden jeg købte min.

Fra : Jesper Nielsen

Dato : 31-07-07 16:22

Tak for svar,

Den ser også fin den du har linket til..

Den jeg snakker om er en Western Digital og jeg kan se at man ikke er så
glad for den inde hos edbpriser.. Der er lidt utilfredshed over vista, men
den har jeg ikke..

Jeg vil lige undersøge tingene lidt mere.