hvilken mus og tastatur?
Fra : Jakob

Dato : 26-07-07 15:50

Hejsa!

Jeg skal have mig et tastatur og en mus til en byg-selv pc, og håber på
et par anbefalinger.

Jeg gamer af og til, så det gør ikke noget der er programmérbare
genvejstaster og andet geil, men jeg lægger mest vægt på konstruktionen
- dvs at tasterne er gode, da jeg skriver en del. Jeg prøvede kort
Logitech G15 som blandt gamere tilsyneladende går for at være det
bedste, men jeg fik ærlig talt indtrykket af et temmelig
"plastik-agtigt" design og knapperne føltes dårlige.

Mht mus, - den skal bare være rimelig præcis og ligge godt i hånden.

Forbindelse? Tja - jeg havde engang et trådløst setup, men droppede det,
da jeg blev træt af at skulle skifte batterier på de mest irriterende
tidspunkter. Bluetooth ville dog give mig nogle klare fordele da jeg kan
flytte det hele hen til sofaen når jeg ser film, så hvis der er kommet
nogle fornuftige løsninger er jeg ganske åben overfor forslag.

Hvad kan anbefales til formålet?

--
Jakob

Fra : /Ole \(6000\)

Dato : 26-07-07 16:38

"Jakob" <jtonospam@mail.dk> wrote in message
> [...]
> flytte det hele hen til sofaen når jeg ser film, så hvis der er kommet
> nogle fornuftige løsninger er jeg ganske åben overfor forslag.

Hey Jakob.

Hvis du vælger en MX518 mus fra Logitech, har du en rigtig fed mus... Den er
fast i knapperne, ikke noget lir, med ledning, superpræcis og ligger rigtig
godt i hånden. Knægten har lige fået en fra www.getmore.dk til 261.-. Ang.
keyboard, der har jeg selv holdt mig til Logitech. De ér bare længst fremme
i skoene. Jeg har ikke et præcis bud på, hvilket der er bedst, jeg bruger
laptop.

/Ole

Fra : Jesper Poulsen

Dato : 26-07-07 18:53

Jakob wrote:

> Hvad kan anbefales til formålet?

Mht. mus vil jeg klart anbefale Logitech G5. Evt. i den nye version med
2 tommelfingerknapper (jeg bruger ikke knap ved tommelfingeren).

Tastatur - tja, hvis du vil ha' noget der ikke virker plastikagtigt, så
er det nok et godt gammelt IBM PS/2 du skal kigge efter. Bruger det
selv, da alt andet er - plastikagtigt.

Jesper Poulsen

Fra : Klaus Jørgensen

Dato : 26-07-07 19:52

Jesper Poulsen wrote :

> Tastatur - tja, hvis du vil ha' noget der ikke virker plastikagtigt, så er
> det nok et godt gammelt IBM PS/2 du skal kigge efter. Bruger det selv, da alt
> andet er - plastikagtigt.

Enig...
Så ved man stensikkert hvornår en tast er trykket ned, og hvornår den
er sluppet igen.
jeg har et par ekstra af samme slags liggende i skabet som reserve til
når det nuværende går i stykker om 15-20 år.

--

/klaus

Hold din (udbyders) mailserver fri for spam;
krypter din email-adresse til højre for "@".

Fra : Jesper Poulsen

Dato : 26-07-07 19:56

Klaus Jørgensen wrote:
> Så ved man stensikkert hvornår en tast er trykket ned, og hvornår den
> er sluppet igen.

Jeg øgede faktisk min skrivehastighed, da jeg skiftede til PS/2-tastatur

> jeg har et par ekstra af samme slags liggende i skabet som reserve
> til når det nuværende går i stykker om 15-20 år.

Jeg har også et par stykker i reserve. Samt et ekstra langt kabel (2-3
meter).

Jesper Poulsen

Fra : Svend Erik Bertelsen

Dato : 27-07-07 10:52

Jesper Poulsen skrev:

> Jeg øgede faktisk min skrivehastighed, da jeg skiftede til PS/2-tastatur

Jeg vil gerne give dig ret i, at et gammeldags tastatur er bedre -
på mange måder. Har selv et 10 år gammelt Amitech-tastatur, som har
noget af det bundsolide over sig li'som IBM.

Plastikaktikt, kan man få andet i dag? Undertegnede er villig til
at bekoste et noget højere beløb for et godt lydsvagt tastatur.
Men kan man få det nu om dage? Jeg tror det næppe.

Jeg skriver en hel del indimellem, og kan ikke fordrage, det lyder
som man stikker fingrene ned i en spand Legoklodser. Sådan lyder
mit kun 2 måneder gamle tastatur (Cordless Desktop MX 3200) fra
Logitech:
<http://www.logitech.com/index.cfm/keyboards/keyboard_mice_combos/devices/140&cl=dk,da>

Når man tager sit "fine" nye tastatur i brug, er lyden fin og blød
til at begynde med. Men efter kun et par måneder er det noget sært
skrammel. Det er og bliver noget plastikjuks, meget af det fine
design der kommer fra Logitech!

Hvordan mon gamer-tastaturet fra Logitech lyder?

--
Venlig hilsen
Svend Erik

Fra : Klaus Jørgensen

Dato : 27-07-07 11:20

Svend Erik Bertelsen wrote :
> Undertegnede er villig til
> at bekoste et noget højere beløb for et godt lydsvagt tastatur.
> Men kan man få det nu om dage? Jeg tror det næppe.

Gå ind i en butik og prøv et tastatur fra en HP eller IBM.
Jeg ved ikke om butikkerne kan bestille dem i løs vægt, men som
erhvervskunde kan man godt - koster 100-200kr.