Core 2 Quad installation
Fra : Rado

Dato : 25-07-07 14:07

Er der nogen der har erfaring med installation af en Core 2 Quad
boxed?

Det jeg tænker på er om der sidder det sædvanlige CPU fedt/folie på
køleren, og om man i så fald kan pille det af og bruge alm. CPU fedt i
stedet?

Sagen er at jeg har to Celeron maskiner, hvor jeg pillede CPUen ud af
dem begge for et par dage siden, og der oplevede jeg at den ene sad
fast i køleren, så jeg kom til at rive den direkte ud af soklen sammen
med køleren, dvs. uden at CPUen var frigjort med løftearmen. Og nu har
jeg et problem med den maskine efter at have sat CPUen i igen.

Er det noget almindeligt forekommende med Intels kølere, når man
bruger det fedt/folie der sidder på køleren? Og kan man opleve det
samme med alm. CPU fedt?

Jeg har endnu ikke installeret Quaden i bundkortet, så jeg vil gerne
vide hvad der er bedst så jeg undgår at den også hænger fast hvis jeg
evt. skulle have brug for at hive den ud igen på et eller andet
tidspunkt.

--
Rado

Intelligence is that faculty of mind, by which order is perceived in a situation
previously considered disordered.- Haneef A. Fatmi

Fra : Taba

Dato : 26-07-07 10:33

> Er der nogen der har erfaring med installation af en Core 2 Quad
> boxed?

Jeg installerede min i onsdags, dog ikke med den køler der medfølger

> Det jeg tænker på er om der sidder det sædvanlige CPU fedt/folie på
> køleren, og om man i så fald kan pille det af og bruge alm. CPU fedt i
> stedet?

Ja, der sidder kølepasta på bunden af CPU køleren. Ja, du kan
skrabe/tørre det af og bruge dit eget.

> Er det noget almindeligt forekommende med Intels kølere, når man
> bruger det fedt/folie der sidder på køleren? Og kan man opleve det
> samme med alm. CPU fedt?

Ikke hvad jeg ved af. Men kølepasta kan godt hen og stivne lidt efter
noget tid, og har man haft en køler på sin CPU i laaaang tid, så var det
du beskriver med dine Celeron CPU'er ikke noget sjældent syn. Men sådan
som soklen LGA775 er designet er det meget svært at forestille sig at
CPU'en bliver revet med op.
Det er et metalskjold der holder på CPU'en:
http://www.linuxhardware.org/images/articles/intel775a643800-091704/LGA775-closed.jpg
Det er ændret ifht. de ældre sockets hvor CPU'ens ben, som var en masse
pins/nåle, blev låst inde i hullerne som de sad i. På LGA775 er
pinsene/nålene fjernet så der kun er kontaktflader på bunden af en CPU
mens pinsene nu sidder på selve socketen.

--
/Taba - www.ITzonen.dk - Anmeldelser, Nyheder og Forum

Fra : Rado

Dato : 26-07-07 13:21

On Thu, 26 Jul 2007 11:33:17 +0200, Taba <die@all.spammers.die> wrote:

>Ja, der sidder kølepasta på bunden af CPU køleren. Ja, du kan
>skrabe/tørre det af og bruge dit eget.

OK.

> [...]
>CPU'en bliver revet med op.
>Det er et metalskjold der holder på CPU'en:

Ja den sidder godt indkapslet.

> [...]
>pinsene/nålene fjernet så der kun er kontaktflader på bunden af en CPU
>mens pinsene nu sidder på selve socketen.

Lyder også som et bedre koncept. Så må man håbe det også er det