billig laptop
Fra : Hafnia

Dato : 25-07-07 12:29

jeg har kigget på http://www.medisoncelebrity.com/product.html

det er jo billigt, er der nogle som har prøvet en af de laptops?

Fra : Ole C

Dato : 25-07-07 12:53

Hafnia skrev blandt andet:

> jeg har kigget på http://www.medisoncelebrity.com/product.html
>
> det er jo billigt, er der nogle som har prøvet en af de laptops?

Den skal jo nok være 840 kroner værd, men husk lige at der kommer told oveni
når du handler i USA - og dertil forsendelsesomkostninger.

--
vh
Ole C.

Fra : Ole C

Dato : 25-07-07 13:00

Ole C skrev blandt andet:

> Den skal jo nok være 840 kroner værd, men husk lige at der kommer
> told oveni når du handler i USA - og dertil forsendelsesomkostninger.

Ser nu at det tilsyneladende er et svensk firma - ikke desto mindre er det
et finansieringsselskab i Ohio der modtager betaling. Så skal der næsten en
jurist på banen for at afgøre om handelen er med Sverige eller USA.

--
vh
Ole C.

Fra : Max

Dato : 25-07-07 13:05

Hej Ole

> [...]
> er det et finansieringsselskab i Ohio der modtager betaling. Så skal
> der næsten en jurist på banen for at afgøre om handelen er med

Det betyder sikkert ikke noget hvor pengene bliver sendt hen, det
der betyder noget er sikkert hvor varen sendes fra.

--
Mvh Max

Fra : Ole C

Dato : 25-07-07 13:57

Max skrev blandt andet:

> Hej Ole

> Det betyder sikkert ikke noget hvor pengene bliver sendt hen, det
> der betyder noget er sikkert hvor varen sendes fra.

Du har muligvigvis (/sandsynligvis) ret - og kommer den fra Sverige er det
ikke noget problem.
Og det skal jo være en endog meget ringe maskine, der ikke er de penge værd.
Hvis ellers det ikke er fup og fidus, er den sikkert udmærket til det behov
som masser af mennesker har - email, lidt surf på nettet, lidt skriveri etc.
--
vh
Ole C.

Fra : Nick

Dato : 25-07-07 14:35

Andre har også set det: http://crn.dk/index.php/news/show/id=24859

/Nick

Fra : Søren Nielsen

Dato : 25-07-07 14:59

Hafnia wrote:
> jeg har kigget på http://www.medisoncelebrity.com/product.html
>
> det er jo billigt, er der nogle som har prøvet en af de laptops?

Er der noget helt vildt suspekt ved at prøve at bestille sådan en?
Umiddelbart lyder det enddog rigtig billigt. Nogen der tør spå om, hvad den
vil koste inkl. moms og forsendelse?

Søren

Fra : Nick

Dato : 25-07-07 15:04

"Søren Nielsen" skrev i en meddelelse...
> Er der noget helt vildt suspekt ved at prøve at bestille sådan en?
> Umiddelbart lyder det enddog rigtig billigt. Nogen der tør spå om, hvad
> den vil koste inkl. moms og forsendelse?

Sikkert et par hundrede for fragt m.m.

Næ, prøv dog. Hvis du betaler med kreditkort (jeg så ikke lige efter om man
kan) kan du jo ikke miste noget.

Personligt venter jeg et par måneder og ser hvad de ellers disker op med, de
lover jo flere modeller.
Jeg har lige bestilt en alm. notebook til 14 gange så meget, men ovenstående
kunne være fin til konen

/Nick

Fra : Søren Nielsen

Dato : 25-07-07 15:15

Nick wrote:
> Sikkert et par hundrede for fragt m.m.

Det ser ud til, at Skandinavien har gratis fragt (når man klikker igennem
bestillingen). Det kunne vel tyde på, at den bliver sendt fra Sverige?

> Næ, prøv dog. Hvis du betaler med kreditkort (jeg så ikke lige efter
> om man kan) kan du jo ikke miste noget.

Det kan man. Visa eller MasterCard. Så er man da rimeligt godt stillet, hvis
ikke den skulle dukke op. Jeg tror sgu jeg tager chancen så...

Søren

Fra : Tågehornet

Dato : 25-07-07 15:38

"Søren Nielsen" <kampfordeler_gbFJERNDETTE@hotmail.com> wrote in message

> [...]
hvis
| ikke den skulle dukke op. Jeg tror sgu jeg tager chancen så...

smid lige en post her når du får den, og hvad prisen blev!., for jeg er også
lun på en til stuen hvor mail,netbank er kravet...

Fra : Kim

Dato : 25-07-07 16:22

On Wed, 25 Jul 2007 16:38:28 +0200, "Tågehornet" <Fis@ballade.dk> wrote:

>smid lige en post her når du får den, og hvad prisen blev!.

Nej, brug den rette gruppe : news:dk.edb.hardware.baerbar

fut : dk.admin.netikette

--
Kim

Fra : Søren Nielsen

Dato : 25-07-07 18:06

Tågehornet wrote:
> smid lige en post her når du får den, og hvad prisen blev!., for jeg
> er også lun på en til stuen hvor mail,netbank er kravet...

Will do - hvis den dukker op ;)

Søren

Fra : Ole C

Dato : 25-07-07 17:32

Søren Nielsen skrev blandt andet:

> Er der noget helt vildt suspekt ved at prøve at bestille sådan en?

Måske....

> Umiddelbart lyder det enddog rigtig billigt. Nogen der tør spå om,
> hvad den vil koste inkl. moms og forsendelse?

Har netop bestilt en. Der er ingen forsendelseomkostninger i Skandinavien
(!) - og da det oprindeligt svenske firma nu har adresse i England, bør der
ikke være nogen ekstra moms.
Ja, det lyder for næsten for godt til at være sandt - men hvo intet
vover....
Og risikoen er minimal når der bruges Visa-kort.

--
vh
Ole C.

Fra : Ludvig Nielsen

Dato : 25-07-07 17:42

On Wed, 25 Jul 2007 18:32:01 +0200, Ole C wrote:

> Og risikoen er minimal når der bruges Visa-kort.

Hvis firmaet "lukker" PGA. konkurs, så har du mistet dine penge.

--
mvh.

Fra : Ole C

Dato : 25-07-07 17:55

Ludvig Nielsen" <" lunielsen skrev blandt andet:

> Hvis firmaet "lukker" PGA. konkurs, så har du mistet dine penge.

Var der ikke nogen uenighed blandt juristerne i det spørgsmål, da Alfaview
gik konkurs?
Men i øvrigt er det så trods alt et beskedent beløb det drejer sig om......

--
vh
Ole C.

Fra : Ludvig Nielsen

Dato : 25-07-07 17:59

On Wed, 25 Jul 2007 18:55:16 +0200, Ole C wrote:

> Var der ikke nogen uenighed blandt juristerne i det spørgsmål, da Alfaview
> gik konkurs?

Tror jeg ikke, der hvor pengene var trukket på kortet, er det konkursboet
man skal rykke for pengene, der kan banken/pbs desværre ikke gøre noget.

> Men i øvrigt er det så trods alt et beskedent beløb det drejer sig om......

Enig, men dog træls alligevel, jeg krydser fingre for at det er et ok
firma, kunne også godt bruge en billig laptop, men venter lige og ser hvad
der sker ;)

--
mvh.

Fra : Søren Nielsen

Dato : 25-07-07 18:06

Ludvig Nielsen" <" lunielsen wrote:
> Tror jeg ikke, der hvor pengene var trukket på kortet, er det
> konkursboet man skal rykke for pengene, der kan banken/pbs desværre
> ikke gøre noget.

Det tror jeg nu godt man kan. Ifølge dette link, så kan de kunder, der har
betalt med Dankort få pengene tilbage:
http://www.dr.dk/Nyheder/Penge/2007/06/25/114212.htm?rss=true

Søren

Fra : Ludvig Nielsen

Dato : 25-07-07 18:23

On Wed, 25 Jul 2007 19:05:31 +0200, Søren Nielsen wrote:

> Det tror jeg nu godt man kan. Ifølge dette link, så kan de kunder, der har
> betalt med Dankort få pengene tilbage:
> http://www.dr.dk/Nyheder/Penge/2007/06/25/114212.htm?rss=true

Umidelbart ja, men der har været en del polemik om det, ved en konkurs er
der vist nok lidt andre regler.

Men man kan da håbe at det hele er ok, og risikofrit, jeg er bare af natur
meget forsigtig ;)

--
mvh.

Fra : Søren Nielsen

Dato : 25-07-07 18:33

Ludvig Nielsen" <" lunielsen wrote:
> Umidelbart ja, men der har været en del polemik om det, ved en
> konkurs er der vist nok lidt andre regler.

Så godt er jeg slet ikke inde i lovgivningen, men jeg kunne bare mindes, at
der havde været noget fremme i medierne, om at folk alligevel ikke stod så
ringe stillet.

> Men man kan da håbe at det hele er ok, og risikofrit, jeg er bare af
> natur meget forsigtig ;)

Det bør man også som udgangspunkt være - især når prisen er så lav som her
:)

Søren

Fra : Ludvig Nielsen

Dato : 25-07-07 18:01

Fandt lige dette her:

http://www.comon.dk/index.php/news/show/id=31992

--
mvh.

Fra : Søren Nielsen

Dato : 25-07-07 18:17

Ludvig Nielsen" <" lunielsen wrote:
> Fandt lige dette her:
>
> http://www.comon.dk/index.php/news/show/id=31992

Jamen, *hvor* er catch'en? A) Man bestiller, betaler og får den bærbare. B)
Man bestiller, betaler og får ikke den bærbare. Derefter gør man indsigelse,
da man ikke har modtaget varen, og får pengene tilbage fra PBS/banken.
Hvad overser jeg?

Søren

Fra : Ludvig Nielsen

Dato : 25-07-07 18:24

On Wed, 25 Jul 2007 19:17:16 +0200, Søren Nielsen wrote:

> [...]
> da man ikke har modtaget varen, og får pengene tilbage fra PBS/banken.

Ja, det er jo det der ikke er helt klart, håber ikke det er en and, men det
lyder for billigt.

--
mvh.

Fra : Jørgen Andersen

Dato : 25-07-07 19:11

"Ole C" <ocl@fjerndettetdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

> Var der ikke nogen uenighed blandt juristerne i det spørgsmål, da Alfaview gik konkurs?

Jeg tror i blander sammen om man har købt i butik eller via nettet
og i begge tilfælde betalt med kort. Efter hvad jeg kom frem til, så
var de personer der havde betalt over nettet bedst stillet og dem
der havde betalt i butik måtte stille sig i køen efter penge.

Fra : Ludvig Nielsen

Dato : 25-07-07 19:35

On Wed, 25 Jul 2007 20:11:02 +0200, Jørgen Andersen wrote:

> [...]
> var de personer der havde betalt over nettet bedst stillet og dem
> der havde betalt i butik måtte stille sig i køen efter penge.

Ja, nu du siger det, tror du har ret.

--
mvh.

Fra : John

Dato : 25-07-07 19:47

Ludvig Nielsen skrev:

> Ja, nu du siger det, tror du har ret.

Fyens Stiftstidende skrev den 26. juni bl.a. følgende:

"Forkert besked om tilbagebetaling
I går rådede E-handelsfonden internetkunder til at kræve pengene tilbage
fra den konkursramte Alfa View. Men retspraksis viser, at det ikke er muligt

Af Dorte Stenbæk

Der er forskel på folk. Og der er forskel på kunder.

Sådan kunne det synes, hvis man tog e-handelsfondens vejledning i går
for gode varer.

Fonden rådede internetkunder hos den konkursramte fladskærmsproducent
Alfa View til at gå i banken for at kræve pengene tilbage. Det skulle
man være sikret via en særlig aftale, kaldet Indsigelsesordningen.

Men ser man på en række afgørelser fra Pengeinstitutankenævnet, så kan
det ikke lade sig gøre.

Nævnet har flere gange afgjort, at Indsigelsesordningen ikke gælder ved
konkurser.

"I den konkrete sag er der ikke tale om misbrug, og klageren er ikke
ringere stillet ved at have foretaget betalingen for aftenskolen via
dankortet. Der er derfor ikke grundlag for at tage klagen til følge,"
skriver nævnet i en afgørelse fra 2004.

Muligheden for at gå i banken og få tilbageført pengene gælder dermed
kun, hvis netbutikken svindler, opkræver for højt et beløb, eller aldrig
leverer varen."

Så umiddelbart lyder det ikke til man skal forvente sig det helt store
hvis firmaet går konkurs.

Mvh

John

Fra : Ludvig Nielsen

Dato : 25-07-07 20:12

On Wed, 25 Jul 2007 20:46:49 +0200, John wrote:

> [...]
> leverer varen."
>

> Så umiddelbart lyder det ikke til man skal forvente sig det helt store

Ok, nu er jeg forvirret ;)

Det var lige det stykke tekst vi manglede, tak for oplysningen.

--
mvh.

Fra : Hans

Dato : 25-07-07 20:37

"Ludvig Nielsen" <" lunielsen "@yahoo DOT dk> skrev i en meddelelse

> Ok, nu er jeg forvirret ;)
>
> Det var lige det stykke tekst vi manglede, tak for oplysningen.

Det er altid interessant, når lommeprokuratorer gør sig kloge.

Fra : Ludvig Nielsen

Dato : 25-07-07 20:54

On Wed, 25 Jul 2007 21:36:53 +0200, Hans wrote:

> Det er altid interessant, når lommeprokuratorer gør sig kloge.

Hvis det er mig du mener, så havde jeg rent faktisk ret i mit første
indlæg, men gav tvivlen en chance.

Du kunne jo have givet et indspark, for du lyder som om du ved bedre.

--
mvh.

Fra : Rasmus Bertelsen

Dato : 26-07-07 12:07

"Hafnia" <secolo@bysantin.ik> skrev i en meddelelse
> jeg har kigget på http://www.medisoncelebrity.com/product.html
>
> det er jo billigt, er der nogle som har prøvet en af de laptops?

Inde på dk.edb.hardware.bærbar er der en tråd om det (Ny bærbar til 840kr
lugter stærkt af phising). Det er formentlig et svindelnummer. Egentlig
også logisk med så urealistisk en pris.

Mvh,
Rasmus Bertelsen