TV-kort - er det korrekt sat i?
Fra : Ukendt

Dato : 23-07-07 16:48

Hej.

Jeg har købt Pinnacle TV-kort, som jeg har isat et ledig PCI slot.

Jeg har derefter installeret den medfølgende software.

Men når jeg starter programmet op, er det som om, at den ikke kan finde
TV-kortet. Jeg søger efter kanaler og får en liste over tilgængelige enheder
og der er der kun radiostationer via internettet i listen, hvilket ser ud
til, at kortet ikke kan findes.

Jeg synes bare ikke, at jeg kan trykke kortet længere ned i slottet. Hvordan
kan jeg tjekke at det sidder korrekt

Fra : Karl Erik Nielsen

Dato : 23-07-07 18:35

"Michael Sørensen" <.> skrev i meddelelsen
> [...]
>
> Jeg synes bare ikke, at jeg kan trykke kortet længere ned i slottet.
> Hvordan kan jeg tjekke at det sidder korrekt

Har du set efter i enhedshåndteringen om driverne er installeret korrekt?

Fra : Ukendt

Dato : 23-07-07 18:52

"Karl Erik Nielsen" <karl.erik.nielsen@nospam.gmail.com> skrev i en
meddelelse news:46a4e6d5$0$2092$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...

> "Michael Sørensen" <.> skrev i meddelelsen

> Har du set efter i enhedshåndteringen om driverne er installeret korrekt?

Under enhedshåndtering => enheder til lyd, video og spil ligger "Pinnacle
PCTV 110i Capture Device"

Går ud fra, at det er den, da det er Pinnacle PCTV, jeg har købt.

Efter at have dobbeltklikket på enheden kan jeg læse, at enheden virker
korrekt.

Men problemet er der stadig. .o(

Fra : Max

Dato : 23-07-07 18:56

Hej Michael

> Men problemet er der stadig. .o(

Prøv en anden sokel.

--
Mvh Max

Fra : Ukendt

Dato : 23-07-07 19:07

> Hej Michael

> Prøv en anden sokel.

Helst ikke, da jeg kun har to og de er nu begge brugt.

Der er en fjernbetjening med til kortet. Jeg har sat modtageren til
fjernbetjeningen i stikket bag på TV-kortet og den fungerer fint.

Problemet er i PCTV at jeg ikke kan få kortet frem under tilgængelige
enheder til at søge efter kanaler.

Fra : Henrik Sahl

Dato : 23-07-07 20:01

"Michael Sørensen" <.> wrote in message
> [...]
> fjernbetjeningen i stikket bag på TV-kortet og den fungerer fint.
>
> Problemet er i PCTV at jeg ikke kan få kortet frem under tilgængelige
Prøv at installere http://www.chris-tv.com/ og se hvad det siger.

Light versionen er gratis og selve programmet virker rigtigt godt, jeg har
kastet PCTV ud da det i tide og utide gav mig BSOD.

Henrik Sahl
http://www.sahlsa.dk

Fra : Ukendt

Dato : 23-07-07 20:14

"Henrik Sahl" <sahl@KLIPDETHERVÆKsnaps.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Light versionen er gratis og selve programmet virker rigtigt godt, jeg har
> kastet PCTV ud da det i tide og utide gav mig BSOD.

Hej Henrik

Er nu installeret, men kan ikke finde nogle kanaler, så måske er kortet
defekt?

Fra : Ukendt

Dato : 23-07-07 20:06

> Hej Michael

> Prøv en anden sokel.

Sokkel skiftet - stadig ingen løsning ved det.

Der kom kort til at stå nede i proceslinien, at en ny hardware muligvis ikke
virker korrekt og så forsvand den lige så hurtig som den var dukket op.

Jeg ved ikke, om det er den nye eller en anden enhed der tales om.

Men under enhedshåndtering står der, at den fungerer korrekt (synes jeg)

Fra : Aksel

Dato : 23-07-07 20:51

"Michael Sørensen" <.> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Jeg synes bare ikke, at jeg kan trykke kortet længere ned i slottet.
> Hvordan kan jeg tjekke at det sidder korrekt

Er der signal i antennekablet?

Hilsen Aksel

Fra : Ukendt

Dato : 23-07-07 20:52

"Aksel" <aksel.fjern tallene.@m777ail.dk.dk> skrev i en meddelelse

> "Michael Sørensen" <.> skrev i en meddelelse

> Er der signal i antennekablet?

Ja, det er der.

Jeg har prøvet at sætte kablet til mit TV i stedet for TV-kortet, og der
kommer fint et hav af kanaler frem.