agp version 2.0
Fra : Kay Nielsen

Dato : 17-07-07 19:24

Hej jeg har et bundkort med en brun sokkel og jeg kan se i et program
(cpu-z) under graphic interface at der står AGP version 2.0 , jeg har været
i en databutik og de siger at de aldrig har set sådan en sokkel. Er der
nogen der har et bud da jeg godt vil udvide med et større grafikkort, pcen
er fra 2001 men jeg vil godt ofre lidt hvis det kan lade sig gøre ( et alm
PCI kort er jo heller ikke til at finde.)
mvh
KN

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 17-07-07 19:31

On Tue, 17 Jul 2007 20:23:50 +0200, "Kay Nielsen"
<kay.nielsen@stofanet.dk> wrote:

> [...]
>er fra 2001 men jeg vil godt ofre lidt hvis det kan lade sig gøre ( et alm
>PCI kort er jo heller ikke til at finde.)

Mon ikke du skal finde dig en anden computer pusher - Jeg gætter på
din bundkort er forsynet med en standard AGP-port.

Det er ganske vist den gamle standard, men der er stadig masser af
AGP-kort på markedet.

Men prøv lige at fortælle hvilket bundkort vi taler om - Så skal du få
et helt klart svar på hvilket grafikkort der kan anbefales....

<mlr>

Fra : Kay Nielsen

Dato : 17-07-07 20:14

Hej igen mit bundkort er et shuttle MV 42 med en intel Celeron prosessor
med socket 478 mPGA

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 17-07-07 20:53

On Tue, 17 Jul 2007 21:13:49 +0200, "Kay Nielsen"
<kay.nielsen@stofanet.dk> wrote:

>Hej igen mit bundkort er et shuttle MV 42 med en intel Celeron prosessor
>med socket 478 mPGA

Jamen så¨er det jo et VIA 8751/8233 baseret bundkort med onboard S3
Savage 4 grafikort og en 32-bit 4x AGP slot

Manualen finder du f.eks her:

ftp://ftp.shuttle.com/Manuals/en/mv42/mv42en.zip

Jeg gætter på den kan tage hvilket som helst af de nyere AGP
grafikkort. Du kan finde et pænt udvalg her:

http://www.prcdata.dk/produktliste/grafikkort/29/agp-x8-grafikkort/1/

Spørgsmålet er så bare hvor du vil ofre - og hvad du vil opnå...

Med en Celeon processor vil den ** aldrig ** blive en hurtigløber. Så
måske er det alligevel en bedre ide at foretage en total udskiftning.
Kig f.eks hvad Aldi tilbyder i morgen til 4.999 -

<mlr>

Fra : Kay Nielsen

Dato : 17-07-07 21:48

Tak for rådet jeg vil lige regne lidt på det for grafikkortet koster kun
250 men det kan åbentbart ikke tage et nyere fordi soklen er anderledes, der
er ingen skillerum i som i feks. 8X iflg billeder fra hjemmesiden som du
sendte linket til.
Jeg har lige et tillægsspørgsmål hvis du kan svare på det,vedr. ram der er 2
blokke til 168 pin SDR Dimm og 2 blokke til 184 pinDDR Dimm kan man bruge
dem alle på en gang , jeg fik at vide i samme databutik at jeg kunne
ødelægge maskinen hvis jeg gjorde det.
obs Det er bare den gamle maskine jeg vil rode lidt med, jeg har en nyere
men jeg syntes ikke lige jeg ville kassere den gamle, hvis jeg kunne peppe
den lidt op.
mvh.
KN

Fra : Dr.Phil

Dato : 17-07-07 22:03

"Kay Nielsen" <kay.nielsen@stofanet.dk> skrev i en meddelelse
> blokke til 168 pin SDR Dimm og 2 blokke til 184 pinDDR Dimm kan man bruge
> dem alle på en gang , jeg fik at vide i samme databutik at jeg kunne
> ødelægge maskinen hvis jeg gjorde det.

Nej du kan IKKE bruge SD-Ram og DDR-Ram på samme tid.Det er enten
eller......

Fra : Jesper Poulsen

Dato : 17-07-07 22:51

Kay Nielsen wrote:
> [...]
> er ingen skillerum i som i feks. 8X iflg billeder fra hjemmesiden som du

Så er det AGP Universal:
http://en.wikipedia.org/wiki/Accelerated_Graphics_Port

> blokke til 168 pin SDR Dimm og 2 blokke til 184 pinDDR Dimm kan man bruge
> dem alle på en gang , jeg fik at vide i samme databutik at jeg kunne
> ødelægge maskinen hvis jeg gjorde det.

Det tvivler jeg så på vil ske. Med det virker ikke sammen, det er sikkert.

Jesper Poulsen

Fra : Kay Nielsen

Dato : 18-07-07 06:01

Tak for hjælpen
mvh
KN

Fra : Jesper Poulsen

Dato : 17-07-07 20:09

Kay Nielsen wrote:
> (cpu-z) under graphic interface at der står AGP version 2.0 , jeg har været
> i en databutik og de siger at de aldrig har set sådan en sokkel. Er der

Skift databutik!

http://www.ertyu.org/steven_nikkel/agpcompatibility.html

Jesper Poulsen