|
| Endnu en grund til at stille sig i kø fora~ Fra : Henning |
Dato : 13-07-07 20:34 |
| | |
Jesper Jacobsen (13-07-2007)
| Kommentar Fra : Jesper Jacobsen |
Dato : 13-07-07 21:19 |
|
Henning skrev:
> http://www.aldi.dk/COMP_DK/OFFER_29/P_OFF01.HTM - lad nu være med at
> sige det kan betale sig at bygge selv
>
Hmmm --
Citat fra annoncen >
> Kraftig ydelse med energiforbrug
Citat slut.
Hvornår finder de så ud af at lave en med kraftig ydelse UDEN
energiforbrug ??
Jesper
| |
MichaelBS (13-07-2007)
| Kommentar Fra : MichaelBS |
Dato : 13-07-07 21:55 |
|
"Henning" <no.mail@all.invalid> skrev i meddelelsen
news:lrkf93lknd2gv7i6u72fft6om3uogd74ia@4ax.com...
> http://www.aldi.dk/COMP_DK/OFFER_29/P_OFF01.HTM - lad nu være med at
> sige det kan betale sig at bygge selv
>
Er det specielt billigt?
mvh Michael
| |
Jesper Poulsen (13-07-2007)
| Kommentar Fra : Jesper Poulsen |
Dato : 13-07-07 22:21 |
| | |
Main (13-07-2007)
| Kommentar Fra : Main |
Dato : 13-07-07 22:38 |
|
"Jesper Poulsen":
>Hvad vil du bruge det juks til? Det kan laves bedre og billigere selv.
Hvordan ser dit regnstykke ud, inkl. alt hard/software/samlet garanti og
samme varighed af garanti.
Main
| |
Jesper Poulsen (13-07-2007)
| Kommentar Fra : Jesper Poulsen |
Dato : 13-07-07 23:36 |
|
Main wrote:
> Hvordan ser dit regnstykke ud, inkl. alt hard/software/samlet garanti og
> samme varighed af garanti.
Prisen er halveret.
--
Mvh
Jesper Poulsen
| |
Hagar (14-07-2007)
| Kommentar Fra : Hagar |
Dato : 14-07-07 03:03 |
|
"Jesper Poulsen" <nospam@ingensteder.dk> skrev i en meddelelse
news:4697fe3d$0$2106$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> Main wrote:
>
>> Hvordan ser dit regnstykke ud, inkl. alt hard/software/samlet garanti og
>> samme varighed af garanti.
>
> Prisen er halveret.
>
>
> --
> Mvh
> Jesper Poulsen
Kan du ikke lave en opstilling for mig ?
Hagar
| |
Ludvig Nielsen (14-07-2007)
| Kommentar Fra : Ludvig Nielsen |
Dato : 14-07-07 03:30 |
|
On Sat, 14 Jul 2007 04:03:03 +0200, Hagar wrote:
> "Jesper Poulsen" <nospam@ingensteder.dk> skrev i en meddelelse
> news:4697fe3d$0$2106$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>> Main wrote:
>>
>>> Hvordan ser dit regnstykke ud, inkl. alt hard/software/samlet garanti og
>>> samme varighed af garanti.
>>
>> Prisen er halveret.
>
> Kan du ikke lave en opstilling for mig ?
God ide.
--
mvh.
| |
Jesper Poulsen (14-07-2007)
| Kommentar Fra : Jesper Poulsen |
Dato : 14-07-07 07:27 |
| | |
Martin Vollert (14-07-2007)
| Kommentar Fra : Martin Vollert |
Dato : 14-07-07 10:20 |
|
Jesper Poulsen skrev:
> Hagar wrote:
>
>> Kan du ikke lave en opstilling for mig ?
>
> Jeg har sammensat flg. server til eget brug - den kan også bruges som
> mediacenter:
>
> Fra SHG:
Snip
Og du kalder den fra Aldi noget juks ??
Desuden har den fra Aldi 2GB ram samt den er samlet og software er
installeret, men det kommer du måske ud og gør gratis til dem der gerne
vil ha det ??
Jeg kan desværre ikke se det du har samlet skulle være bedre end den fra
Aldi på nogen måde.
--
Hilsen Martin.
http://vollert.dk
Concentration and focus are very important. If your mind wanders, you will miss things.
| |
Jesper Poulsen (14-07-2007)
| Kommentar Fra : Jesper Poulsen |
Dato : 14-07-07 10:58 |
|
Martin Vollert wrote:
> Desuden har den fra Aldi 2GB ram samt den er samlet og software er
2GiB er kun nødvendigt til Vista.
> Jeg kan desværre ikke se det du har samlet skulle være bedre end den fra
> Aldi på nogen måde.
Du har meget lidt kendskab til OS'ers forbrug af hardware.
--
Mvh
Jesper Poulsen
| |
Martin Vollert (14-07-2007)
| Kommentar Fra : Martin Vollert |
Dato : 14-07-07 11:08 |
|
Jesper Poulsen skrev:
> Martin Vollert wrote:
>
>> Desuden har den fra Aldi 2GB ram samt den er samlet og software er
>
> 2GiB er kun nødvendigt til Vista.
Ja og ??, det får man også med i modsætning til den du samler, og det er
endda også installeret igen i modstætning til det linux crap du vil
fylde på folk som de selv skal sidde og bøvle med.
>
>> Jeg kan desværre ikke se det du har samlet skulle være bedre end den
>> fra Aldi på nogen måde.
>
> Du har meget lidt kendskab til OS'ers forbrug af hardware.
>
>
Og ?? det ændre da ikke på at den du har samlet, ikke er en skid bedre
end den Aldi sælger, så kan du da spille nok så højt til hest som du vil.
--
Hilsen Martin.
http://vollert.dk
Concentration and focus are very important. If your mind wanders, you will miss things.
| |
Michael Rasmussen (14-07-2007)
| Kommentar Fra : Michael Rasmussen |
Dato : 14-07-07 11:21 |
|
On Sat, 14 Jul 2007 12:07:32 +0200, Martin Vollert <"Mit
fornavn"@ertele.invalid> wrote:
Der er vist ingen grund til at fortsætte denne tråd...
Nogle sværger til Aldi/Medion's computere, andre kan ikke udstå dem.
Det er vist et spørgsmål om smag og behag...
<mlr>
| |
Claus Tersgov (14-07-2007)
| Kommentar Fra : Claus Tersgov |
Dato : 14-07-07 13:55 |
|
>>Michael Rasmussen<< griflede:
> Nogle sværger til Aldi/Medion's computere, andre kan ikke udstå dem.
> Det er vist et spørgsmål om smag og behag...
Vrøvl! Det er alene et spørgsmål om at sammenligne *fakta* med *fakta*, og
så holde alt det religiøse sludder ude af debatten, som de fleste herinde
lever og ånder for!
Claus
| |
Jesper Poulsen (14-07-2007)
| Kommentar Fra : Jesper Poulsen |
Dato : 14-07-07 13:15 |
|
Martin Vollert wrote:
> Ja og ??, det får man også med i modsætning til den du samler, og det er
> endda også installeret igen i modstætning til det linux crap du vil
> fylde på folk som de selv skal sidde og bøvle med.
Du ved tilsyneladende ikke hvad du snakker om - det er set før fra din
side. EOD.
> Og ?? det ændre da ikke på at den du har samlet, ikke er en skid bedre
> end den Aldi sælger, så kan du da spille nok så højt til hest som du vil.
En er ikke hverken bedre eller dårligere - men den koster det halve.
--
Mvh
Jesper Poulsen
| |
Martin Vollert (14-07-2007)
| Kommentar Fra : Martin Vollert |
Dato : 14-07-07 17:40 |
|
Jesper Poulsen skrev:
> Martin Vollert wrote:
>
>> Ja og ??, det får man også med i modsætning til den du samler, og det
>> er endda også installeret igen i modstætning til det linux crap du
>> vil fylde på folk som de selv skal sidde og bøvle med.
>
> Du ved tilsyneladende ikke hvad du snakker om - det er set før fra din
> side. EOD.
At du mener at alle som ikke er enig med dig er uvidne og dumme viser jo
bare lidt om hvor saglige du og dine argumenter er MEN
det er ikke mig der sammenligner æbler og pære, hvad skal Hr og Fru
Jensen med en Linux maskine som de selv skal samle og "sætte" op??.
Jeg spurgte dig før, kommer du og samler maskinen og sætter den gratis
op for dem ?.
>
>> Og ?? det ændre da ikke på at den du har samlet, ikke er en skid
>> bedre end den Aldi sælger, så kan du da spille nok så højt til hest
>> som du vil.
>
> En er ikke hverken bedre eller dårligere - men den koster det halve.
>
>
Ja og har også kun de halve muligheder ifh. til Windows for normale
menesker der ikke lever af eller for computer.
Du må regne med at der er mange menesker der ikke besidder din enorme
viden om styresystemer og deres hardware behov, men godt vil ha en
computer de kan bruge sende mails og spille nyere spil uden at skal være
nørder.
Jeg er ked af du ligger den arrogante og nedladen tone for dagen bare
fordi jeg ikke er enig i at den Aldi maskine er noget skrammel, men
faktisk er en god maskine til pengene til Hr og Fru Jensen som bare skal
ha en maskine som de kan sætte i kontakten også køre det.
--
Hilsen Martin.
http://vollert.dk
Concentration and focus are very important. If your mind wanders, you will miss things.
| |
Jakob (15-07-2007)
| Kommentar Fra : Jakob |
Dato : 15-07-07 16:09 |
|
In article <4698a069$0$90271$14726298@news.sunsite.dk>, "Mit
fornavn"@ertele.invalid says...
> Ja og ??, det får man også med i modsætning til den du samler, og det er
> endda også installeret igen i modstætning til det linux crap
Det virker ikke som om du er så voldsomt meget inde i linux.
Hvis du ønsker en seriøs debat bør du selv prøve at bidrage seriøst.
Venlig hilsen
Jakob
| |
Martin Vollert (15-07-2007)
| Kommentar Fra : Martin Vollert |
Dato : 15-07-07 16:23 |
|
Jakob skrev:
> In article <4698a069$0$90271$14726298@news.sunsite.dk>, "Mit
> fornavn"@ertele.invalid says...
>
>> Ja og ??, det får man også med i modsætning til den du samler, og det er
>> endda også installeret igen i modstætning til det linux crap
>>
>
> Det virker ikke som om du er så voldsomt meget inde i linux.
>
> Hvis du ønsker en seriøs debat bør du selv prøve at bidrage seriøst.
>
>
> Venlig hilsen
>
> Jakob
>
Nej for jeg har på ingen måde brug for Linux og det har 95% af den
danske befolkning heller ikke, når man kan købe en fin pc med Windows og
hele svineriet installeret på forhånd.
At du ikke syntes jeg er seriøs fordi jeg er ligeglad med Linux lever
jeg fint med.
--
Hilsen Martin.
http://vollert.dk
Concentration and focus are very important. If your mind wanders, you will miss things.
| |
Jakob (15-07-2007)
| Kommentar Fra : Jakob |
Dato : 15-07-07 16:53 |
|
In article <469a3bd9$0$90266$14726298@news.sunsite.dk>, "Mit
fornavn"@ertele.invalid says...
> At du ikke syntes jeg er seriøs fordi jeg er ligeglad med Linux lever
> jeg fint med.
Det har sandelig ikke noget med det at gøre. Det var din argumentation
der var useriøs, men du har åbenbart tænkt dig at holde fast i den lidt
barnlige fornærmede fascon.
Min pointe er at hvis man ønsker at blive taget alvorligt så bør man
prøve at agere derefter.
Linux er selvfølgelig ikke et "crap" system bare fordi du ikke kender
det. På samme måde er linux ikke et alternativ til xp/vista for de
fleste.
Der kan dog sagtens existere styresystemer der på en del måder er
windows overlegent på trods af at du ikke kender til dem.
Venlig hilsen
Jakob
| |
N_B_DK (19-07-2007)
| Kommentar Fra : N_B_DK |
Dato : 19-07-07 07:13 |
|
"Martin Vollert" <"Mit fornavn"@ertele.invalid> wrote in message
news:469a3bd9$0$90266$14726298@news.sunsite.dk
> Nej for jeg har på ingen måde brug for Linux og det har 95% af den
> danske befolkning heller ikke, når man kan købe en fin pc med Windows
> og hele svineriet installeret på forhånd.
Måske du ikke skulle udtale dig så skråsikkert om hvad man skal og ikke skal
i "linux" længere så.
> At du ikke syntes jeg er seriøs fordi jeg er ligeglad med Linux lever
> jeg fint med.
Det er såmænd fair nok, men at gøre linux mere indviklet end det faktisk er,
hvad gavner det ?
--
MVH. N_B_DK
LTO robot købes.
| |
Jakob (15-07-2007)
| Kommentar Fra : Jakob |
Dato : 15-07-07 16:08 |
|
In article <46989e2e$0$2088$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk>,
nospam@ingensteder.dk says...
> 2GiB er kun nødvendigt til Vista.
I al fairness så må man altså sammenligne æbler med æbler og pærer med
pærer.
Hvis det er en vista-maskine der er på tale nytter det ikke noget at
sammenligne med en anden der har "dårligere" specs og så sige at der
ingen forskel er fordi man har tænkt sig at bruge software der er mindre
ressourcekrævnede.
Det giver ikke mening.
Hygge
Jakob
| |
John (14-07-2007)
| Kommentar Fra : John |
Dato : 14-07-07 11:16 |
|
Jesper Poulsen skrev:
> Linux kræver mindre af hardwaren end Vista og giver derfor mulighed for
> billigere hardware.
Det du gør er at sammenligne pærer og bananer.
Du kan da ikke sammenligne en Windows maskine og en Linux maskine. Det
er da ikke en rimelig sammenligning. Jeg vil nærmere kalde den hamrende
useriøs.
Linux er på nuværende tidspunkt ikke en erstatning for Windows. Dertil
er programmet alt for bøvlet. Det er fint nok til "nørden" der godt lide
at rode med tinge, men der er for mange ting der bare ikke virker
out-of-the-box i Linux. Dermed ikke sagt at Windows er perfekt.
Men den sammenligning du laver her holder bare ikke.
Mvh
John
| |
/Ole \(6000\) (14-07-2007)
| Kommentar Fra : /Ole \(6000\) |
Dato : 14-07-07 12:21 |
|
"John" <jk7410@gmail.com> wrote in message
news:4698a263$0$7611$157c6196@dreader2.cybercity.dk...
> Jesper Poulsen skrev:
>
>> Linux kræver mindre af hardwaren end Vista og giver derfor mulighed for
>> billigere hardware.
>
> Det du gør er at sammenligne pærer og bananer.
> Du kan da ikke sammenligne en Windows maskine og en Linux maskine. Det er
> da ikke en rimelig sammenligning. Jeg vil nærmere kalde den hamrende
> useriøs.
> Linux er på nuværende tidspunkt ikke en erstatning for Windows. Dertil er
> programmet alt for bøvlet. Det er fint nok til "nørden" der godt lide at
> rode med tinge, men der er for mange ting der bare ikke virker
> out-of-the-box i Linux. Dermed ikke sagt at Windows er perfekt.
> Men den sammenligning du laver her holder bare ikke.
>
>
> Mvh
>
> John
>
Halleluja, Amen to that, Brother.
Det er rigtigt, skide useriøst. Linux er godt i gang med at være et
alternativ med Ubuntu, men der er stadig vej endnu. Jeg har prøvet flere
gange med en Linux partition, men jeg kan bare ikke vænne mig til at et
styresystem skal være så bøvlet at gå til.
Det var et sidespring fra tråden, men ang. maskinen, så skal jeg ikke tage
pladsen for nogle i køen. Jeg stoppede mere eller mindre, da jeg så CPU'en.
Den er jo alt for gammel. En core duo 2, havde gjort noget ved det.
Grafikkortet er absolut ikke i orden. Det kan køre DireckX 10, men de er det
mindste af slagsen.
/Ole
| |
Henrik Stavnshøj (14-07-2007)
| Kommentar Fra : Henrik Stavnshøj |
Dato : 14-07-07 12:50 |
|
/Ole (6000) wrote:
> "John" <jk7410@gmail.com> wrote in message
> news:4698a263$0$7611$157c6196@dreader2.cybercity.dk...
>> Jesper Poulsen skrev:
>>
>>> Linux kræver mindre af hardwaren end Vista og giver derfor mulighed
>>> for billigere hardware.
>>
>> Det du gør er at sammenligne pærer og bananer.
>> Du kan da ikke sammenligne en Windows maskine og en Linux maskine.
>> Det er da ikke en rimelig sammenligning. Jeg vil nærmere kalde den
>> hamrende useriøs.
>> Linux er på nuværende tidspunkt ikke en erstatning for Windows.
>> Dertil er programmet alt for bøvlet. Det er fint nok til "nørden"
>> der godt lide at rode med tinge, men der er for mange ting der bare
>> ikke virker out-of-the-box i Linux. Dermed ikke sagt at Windows er
>> perfekt. Men den sammenligning du laver her holder bare ikke.
>
> Halleluja, Amen to that, Brother.
> Det er rigtigt, skide useriøst. Linux er godt i gang med at være et
> alternativ med Ubuntu, men der er stadig vej endnu. Jeg har prøvet
> flere gange med en Linux partition, men jeg kan bare ikke vænne mig
> til at et styresystem skal være så bøvlet at gå til.
Bortset fra at jeg ellers er enig i kritikken af JP's sammenligning, hvad er
det så, der er så bøvlet ved Ubuntu? Jeg syntes da, at det var umådeligt
nemt?
Er det ikke bare fordi tingene ikke laves helt på samme måde som i Windows?
> Det var et sidespring fra tråden, men ang. maskinen, så skal jeg ikke
> tage pladsen for nogle i køen. Jeg stoppede mere eller mindre, da jeg
> så CPU'en. Den er jo alt for gammel. En core duo 2, havde gjort noget
> ved det. Grafikkortet er absolut ikke i orden. Det kan køre DireckX
> 10, men de er det mindste af slagsen.
Heh, det er nu morsomt: Her på min avis står der sørme Core 2 Duo, hvad er
det lige du ikke kan lide ved dén?
Desuden nævnes det mange steder, at det er den mest OC-venlige cpu i denne
generation, så hvis man er til dén slags, er den da ganske god?
Det er selvf. ikke en supermaskine, men det synes jeg nu heller ikke den gør
sig til af.
Jeg synes den ser rigtig god ud til prisen.
Venlig hilsen
Henrik
| |
John (14-07-2007)
| Kommentar Fra : John |
Dato : 14-07-07 13:27 |
|
Henrik Stavnshøj skrev:
> Bortset fra at jeg ellers er enig i kritikken af JP's sammenligning, hvad er
> det så, der er så bøvlet ved Ubuntu? Jeg syntes da, at det var umådeligt
> nemt?
> Er det ikke bare fordi tingene ikke laves helt på samme måde som i Windows?
Næh, ikke for mit vedkommende. Hvis Linux bare var en Windows, var der
ingen grund til at have to forskellige.
Windows har sine fordele og ulemper. Det samme har Linux.
Linux er i mine øjne bare for rodet og savner nogle flere
retningslinjer, så de forskellige programmer bare kan installeres, uden
at skulle lege miniprogrammør.
Jeg har prøvet forskellige Linux-distroer, blandt andet Mandriva 2007,
Ubuntu, Kubuntu, Knoppix, Keldix, PCLinuxOS og openSUSE.
Jeg endte med at holde mig til openSUSE, da jeg synes den er mest
gennemført.
Der hvor problemet opstår, er når der skal installeres programmer. Alt
for ofte mangler der lige et eller andet, for at man kan installere
programmet. Nogle gange kan man finde det der mangler på Linux
CD/DVD'en, andre gange på nettet, men tit er det umuligt at finde ud af,
hvad det præcis er der mangler.
Det er fx aldrig lykkes mig at få MPlayer eller Zatoo til at virke i
openSUSE.
Her er Windows altså nemmere. For det meste følger det hele med, når man
skal installere et program. Det er at trykke på en .exe-fil og så kører
det bare. Mangler der programmer, er der normalt gode anvisninger til
hvor man kan hente det, fx med et link.
Linux er fedt på mange punkter, men hvis Linux vil gøre sig håb om at
blive en konkurrent til Windows skal der arbejdes meget med
brugervenligheden, før det bliver en realitet. Som det er nu, er det alt
for rodet og ustandardiseret.
Mvh
John
| |
Ludvig Nielsen (14-07-2007)
| Kommentar Fra : Ludvig Nielsen |
Dato : 14-07-07 14:00 |
|
On Sat, 14 Jul 2007 14:27:03 +0200, John wrote:
> Henrik Stavnshøj skrev:
>
>> Bortset fra at jeg ellers er enig i kritikken af JP's sammenligning, hvad er
>> det så, der er så bøvlet ved Ubuntu? Jeg syntes da, at det var umådeligt
>> nemt?
>> Er det ikke bare fordi tingene ikke laves helt på samme måde som i Windows?
>
> Næh, ikke for mit vedkommende. Hvis Linux bare var en Windows, var der
> ingen grund til at have to forskellige.
> Windows har sine fordele og ulemper. Det samme har Linux.
> Linux er i mine øjne bare for rodet og savner nogle flere
> retningslinjer, så de forskellige programmer bare kan installeres, uden
> at skulle lege miniprogrammør.
>
> Jeg har prøvet forskellige Linux-distroer, blandt andet Mandriva 2007,
> Ubuntu, Kubuntu, Knoppix, Keldix, PCLinuxOS og openSUSE.
> Jeg endte med at holde mig til openSUSE, da jeg synes den er mest
> gennemført.
>
> Der hvor problemet opstår, er når der skal installeres programmer. Alt
> for ofte mangler der lige et eller andet, for at man kan installere
> programmet. Nogle gange kan man finde det der mangler på Linux
> CD/DVD'en, andre gange på nettet, men tit er det umuligt at finde ud af,
> hvad det præcis er der mangler.
>
> Det er fx aldrig lykkes mig at få MPlayer eller Zatoo til at virke i
> openSUSE.
>
> Her er Windows altså nemmere. For det meste følger det hele med, når man
> skal installere et program. Det er at trykke på en .exe-fil og så kører
> det bare. Mangler der programmer, er der normalt gode anvisninger til
> hvor man kan hente det, fx med et link.
>
> Linux er fedt på mange punkter, men hvis Linux vil gøre sig håb om at
> blive en konkurrent til Windows skal der arbejdes meget med
> brugervenligheden, før det bliver en realitet. Som det er nu, er det alt
> for rodet og ustandardiseret.
Tak for et rigtigt godt indlæg.
--
mvh.
| |
Jesper Poulsen (15-07-2007)
| Kommentar Fra : Jesper Poulsen |
Dato : 15-07-07 03:46 |
|
John wrote:
> Jeg har prøvet forskellige Linux-distroer, blandt andet Mandriva 2007,
> Ubuntu, Kubuntu, Knoppix, Keldix, PCLinuxOS og openSUSE.
Det er længe siden du har haft Ubuntu mellem hænderne. Det system er
mere gennemført end Windows, finder hardwaren bedre og er lettere at gå
til end noget andet OS til dato.
> CD/DVD'en, andre gange på nettet, men tit er det umuligt at finde ud af,
> hvad det præcis er der mangler.
Med Ubuntu er det lettere end at installere noget til Windows. I Windows
skal man ud og søge på Google, i Ubuntu kan det hele findes, installeres
og konfigureres via Synaptic.
> Her er Windows altså nemmere. For det meste følger det hele med, når man
> skal installere et program. Det er at trykke på en .exe-fil og så kører
Der følger mere med en komplet Ubuntu standard-installation end der gør
med en ditto Windows.
> det bare. Mangler der programmer, er der normalt gode anvisninger til
> hvor man kan hente det, fx med et link.
I Windows?
Hvor?
--
Mvh
Jesper Poulsen
| |
John (15-07-2007)
| Kommentar Fra : John |
Dato : 15-07-07 09:18 |
|
Jesper Poulsen skrev:
> John wrote:
>
>> Jeg har prøvet forskellige Linux-distroer, blandt andet Mandriva 2007,
>> Ubuntu, Kubuntu, Knoppix, Keldix, PCLinuxOS og openSUSE.
>
> Det er længe siden du har haft Ubuntu mellem hænderne.
Hvad ved du om det.
> Det system er
> mere gennemført end Windows, finder hardwaren bedre og er lettere at gå
> til end noget andet OS til dato.
Den finder ikke min trådløse USB-dongle jeg bruger til min bærbare.
>> CD/DVD'en, andre gange på nettet, men tit er det umuligt at finde ud
>> af, hvad det præcis er der mangler.
>
> Med Ubuntu er det lettere end at installere noget til Windows. I Windows
> skal man ud og søge på Google, i Ubuntu kan det hele findes, installeres
> og konfigureres via Synaptic.
Hvad er problemet med at søge på Google. Det er sgu ikke det der er
problemet. Problemet er når man henter programmer til Linux, at det ikke
bare virker out-of-the-box.
>> Her er Windows altså nemmere. For det meste følger det hele med, når
>> man skal installere et program. Det er at trykke på en .exe-fil og så
>> kører
>
> Der følger mere med en komplet Ubuntu standard-installation end der gør
> med en ditto Windows.
Og? Det er da hamrende ligegyldigt, hvis det er Windows-programmer man
vil arbejde med - og det vil de fleste.
Derudover er der også mange programmer der ikke følger med en Ubuntu
standard-installation.
>> det bare. Mangler der programmer, er der normalt gode anvisninger til
>> hvor man kan hente det, fx med et link.
>
> I Windows?
> Hvor?
Når du installerer programmet fx.
Mvh
John
| |
Jesper Poulsen (15-07-2007)
| Kommentar Fra : Jesper Poulsen |
Dato : 15-07-07 09:46 |
|
John wrote:
> Og? Det er da hamrende ligegyldigt, hvis det er Windows-programmer man
> vil arbejde med - og det vil de fleste.
Så spiller det i Wine.
> Derudover er der også mange programmer der ikke følger med en Ubuntu
> standard-installation.
Hvad savner du?
> Når du installerer programmet fx.
Det er sjældent. Men måske anvender vi ikke de samme programmer.
--
Mvh
Jesper Poulsen
| |
John (15-07-2007)
| Kommentar Fra : John |
Dato : 15-07-07 15:27 |
|
Jesper Poulsen skrev:
> John wrote:
>
>> Og? Det er da hamrende ligegyldigt, hvis det er Windows-programmer man
>> vil arbejde med - og det vil de fleste.
>
> Så spiller det i Wine.
Noget af det ja, andet virker ikke out-of-the-box.
>> Derudover er der også mange programmer der ikke følger med en Ubuntu
>> standard-installation.
>
> Hvad savner du?
Fx lydbehandlingsprogrammer i stil med Audition, WaveLab, SoundForge.
>> Når du installerer programmet fx.
>
> Det er sjældent. Men måske anvender vi ikke de samme programmer.
Jeg synes nu det sker for tit.
| |
Jesper Poulsen (14-07-2007)
| Kommentar Fra : Jesper Poulsen |
Dato : 14-07-07 13:22 |
|
/Ole (6000) wrote:
> gange med en Linux partition, men jeg kan bare ikke vænne mig til at et
> styresystem skal være så bøvlet at gå til.
Linux er ikke Windows.
> pladsen for nogle i køen. Jeg stoppede mere eller mindre, da jeg så CPU'en.
> Den er jo alt for gammel. En core duo 2, havde gjort noget ved det.
For gammel til hvad?
> Grafikkortet er absolut ikke i orden. Det kan køre DireckX 10, men de er det
Ikke i orden til hvad?
Aldi har en Media-PC og jeg har sammensat en Media-PC. Hvad er dit problem?
--
Mvh
Jesper Poulsen
| |
Søren Nielsen (15-07-2007)
| Kommentar Fra : Søren Nielsen |
Dato : 15-07-07 09:32 |
|
Jesper Poulsen wrote:
> Ikke i orden til hvad?
>
> Aldi har en Media-PC og jeg har sammensat en Media-PC. Hvad er dit
> problem?
Aldi har en media-PC til Windows, du har sammensat en til Linux. Ergo er de
ikke sammenlignelige for den almindelige bruger. Du kan jo gå i Aldi og købe
1000 maskiner og sammensætte 1000 maskiner baseret på Linux og se hvad du
får solgt først.
Søren
| |
Jesper Poulsen (15-07-2007)
| Kommentar Fra : Jesper Poulsen |
Dato : 15-07-07 09:49 |
|
Søren Nielsen wrote:
> Aldi har en media-PC til Windows, du har sammensat en til Linux. Ergo er de
> ikke sammenlignelige for den almindelige bruger. Du kan jo gå i Aldi og købe
Jo, for den almindelige bruger skal bare have en mediapc der kan
afspille musik og film, vise billeder, sende en email og måske editere
et brev til forsikringen eller banken.
Leveres Aldi-pc'en med Office 2007 og Adobe Photoshop?
> 1000 maskiner og sammensætte 1000 maskiner baseret på Linux og se hvad du
> får solgt først.
Jeg får garanteret solgt Linux-maskinerne først, for de koster jo kun
det halve.
--
Mvh
Jesper Poulsen
| |
Søren Nielsen (15-07-2007)
| Kommentar Fra : Søren Nielsen |
Dato : 15-07-07 10:06 |
|
Jesper Poulsen wrote:
> Jo, for den almindelige bruger skal bare have en mediapc der kan
> afspille musik og film, vise billeder, sende en email og måske editere
> et brev til forsikringen eller banken.
Så lad mig spørge helt konkret: kan du indenfor samme budget sammensætte en
PC baseret på *Windows* - der matcher? Ja eller nej? Al den her snak om
Linux er totalt overflødig. Og indtil du har gjort det, så er
sammenligningen også overflødig.
Søren
| |
Jesper Poulsen (15-07-2007)
| Kommentar Fra : Jesper Poulsen |
Dato : 15-07-07 12:11 |
|
Søren Nielsen wrote:
> Så lad mig spørge helt konkret: kan du indenfor samme budget sammensætte en
> PC baseret på *Windows* - der matcher? Ja eller nej? Al den her snak om
Ja. Den vil komme til at koste 3200,-
> Linux er totalt overflødig. Og indtil du har gjort det, så er
> sammenligningen også overflødig.
Nej, sammenligningen med Linux er ikke overflødig. Det er den endelige
funktionalitet der er målet. Om midlet så hedder Microsoft eller
Cannonical er underordnet.
--
Mvh
Jesper Poulsen
| |
Henning (15-07-2007)
| Kommentar Fra : Henning |
Dato : 15-07-07 23:23 |
|
On Sun, 15 Jul 2007 13:11:16 +0200, Jesper Poulsen
<nospam@ingensteder.dk> wrote:
>Søren Nielsen wrote:
>
>> Så lad mig spørge helt konkret: kan du indenfor samme budget sammensætte en
>> PC baseret på *Windows* - der matcher? Ja eller nej? Al den her snak om
>
>Ja. Den vil komme til at koste 3200,-
Software alene udgør minimum 1.000,-. Vil du opstille et regnestykke
for de resterende 2.200,- til hardware med minimum samme specs?
| |
Jesper Poulsen (14-07-2007)
| Kommentar Fra : Jesper Poulsen |
Dato : 14-07-07 13:20 |
|
John wrote:
> Det du gør er at sammenligne pærer og bananer.
Nå?
> Du kan da ikke sammenligne en Windows maskine og en Linux maskine. Det
Jo.
> er da ikke en rimelig sammenligning. Jeg vil nærmere kalde den hamrende
> useriøs.
Det er vist nærmere dig der er useriøs her.
> Linux er på nuværende tidspunkt ikke en erstatning for Windows. Dertil
Jo. I allerhøjeste grad. Det ser ikke ud som Windows, men til
hovedparten at PC-brugerne er Linux langt rigeligt.
> at rode med tinge, men der er for mange ting der bare ikke virker
> out-of-the-box i Linux. Dermed ikke sagt at Windows er perfekt.
Hvad virker ikke out-of-the-box?
AMD Cool-n-quiet og Abit AX8 virker ikke i XP (ikke under nogle vilkår).
Det virker out-of-the-box med Ubuntu - helt uden ekstra installationer.
--
Mvh
Jesper Poulsen
| |
John (14-07-2007)
| Kommentar Fra : John |
Dato : 14-07-07 13:34 |
|
Jesper Poulsen skrev:
> John wrote:
>
>> Det du gør er at sammenligne pærer og bananer.
>
> Nå?
Ja, det er de dovnes valgsprog.
>> Du kan da ikke sammenligne en Windows maskine og en Linux maskine. Det
>
> Jo.
Nej.
>> er da ikke en rimelig sammenligning. Jeg vil nærmere kalde den
>> hamrende useriøs.
>
> Det er vist nærmere dig der er useriøs her.
Vurderet ud fra dine øvrige inlæg i denne tråd, så må svaret være nej.
>> Linux er på nuværende tidspunkt ikke en erstatning for Windows. Dertil
>
> Jo. I allerhøjeste grad. Det ser ikke ud som Windows, men til
> hovedparten at PC-brugerne er Linux langt rigeligt.
Næppe. Det mangler en stor del af brugervenligheden fra Windows.
Se også mit svar til Henrik Stavnshøj.
>> at rode med tinge, men der er for mange ting der bare ikke virker
>> out-of-the-box i Linux. Dermed ikke sagt at Windows er perfekt.
>
> Hvad virker ikke out-of-the-box?
Det meste gør i Windows. Meget gør ikke i Linux.
> AMD Cool-n-quiet og Abit AX8 virker ikke i XP (ikke under nogle vilkår).
> Det virker out-of-the-box med Ubuntu - helt uden ekstra installationer.
At du hiver et par enkelte eksempeler frem kan jeg ikke bruge til noget.
At AMD Cool-n-quiet og Abit AX8 ikke virker under XP er ikke
nødvendigvis XP's skyld.
Det er hele processen omkring det at installere programmer i Linux vs.
Windows jeg snakker om. Her taber Linux oftest til Windows.
Mvh
John
| |
Jesper Poulsen (15-07-2007)
| Kommentar Fra : Jesper Poulsen |
Dato : 15-07-07 03:54 |
|
John wrote:
> Det er hele processen omkring det at installere programmer i Linux vs.
> Windows jeg snakker om. Her taber Linux oftest til Windows.
Ja, hvis du tager Gentoo som Linux-eksempel. Du er det bare ikke Gentoo
jeg lægger op til. Gentoo er hype og installationsuvenligt. Jeg vil ikke
anbefale det til nogen, heller ikke nørder.
Med Ubuntu er det faktisk lettere end med Windows. Jeg koblede min mus
på en kammerats PC og den virkede instantly i Ubuntu. I XP skulle vi
vente i over 30 sekunder før Windows havde konfigureret den.
Jeg har en Xerox Phaser 6120N. Installationen i Windows er tung og
besværlig. Det tog adskillige minutter for at få den sat op. I Ubuntu
tog det 15 sekunder, så kom et stk. perfekt testprint ud af maskinen.
Med Ubuntu skal jeg ikke installere drivere til alt mit hardware. Jeg
kan scanne direkte fra boot-cd'en. Lydkortet virker direkte fra
boot-cd'en (jeg har to lydkort i maskinen, men det er ikke noget problem
for Ubuntu - de bliver begge fundet).
--
Mvh
Jesper Poulsen
| |
John (15-07-2007)
| Kommentar Fra : John |
Dato : 15-07-07 09:19 |
|
Jesper Poulsen skrev:
> John wrote:
>
>> Det er hele processen omkring det at installere programmer i Linux vs.
>> Windows jeg snakker om. Her taber Linux oftest til Windows.
>
> Ja, hvis du tager Gentoo som Linux-eksempel.
Har jeg nævnt Gentoo med et ord?
Nej
EOD.
| |
Jesper Poulsen (15-07-2007)
| Kommentar Fra : Jesper Poulsen |
Dato : 15-07-07 09:50 |
|
John wrote:
> Har jeg nævnt Gentoo med et ord?
Hvis du ikke magter at konkretisere, så er der ikke noget grundlag for
en diskussion.
--
Mvh
Jesper Poulsen
| |
John (15-07-2007)
| Kommentar Fra : John |
Dato : 15-07-07 15:27 |
|
Jesper Poulsen skrev:
> John wrote:
>
>> Har jeg nævnt Gentoo med et ord?
>
> Hvis du ikke magter at konkretisere, så er der ikke noget grundlag for
> en diskussion.
Hvad er det ved: "Jeg har prøvet forskellige Linux-distroer, blandt
andet Mandriva 2007, Ubuntu, Kubuntu, Knoppix, Keldix, PCLinuxOS og
openSUSE.
Jeg endte med at holde mig til openSUSE, da jeg synes den er mest
gennemført." du ikke forstår?
| |
Ludvig Nielsen (14-07-2007)
| Kommentar Fra : Ludvig Nielsen |
Dato : 14-07-07 13:57 |
|
On Sat, 14 Jul 2007 14:19:53 +0200, Jesper Poulsen wrote:
> John wrote:
>
>> Det du gør er at sammenligne pærer og bananer.
>
> Nå?
>
>> Du kan da ikke sammenligne en Windows maskine og en Linux maskine. Det
>
> Jo.
Nej, 99.9% af det software der sælges, spil osv. fungere kun hvis folk har
windows.
Linux er og bliver et OS for de nørder der ikke har brug for andet end en
håndfuld .cfg filer at skrue i.
--
mvh.
| |
Jesper Poulsen (15-07-2007)
| Kommentar Fra : Jesper Poulsen |
Dato : 15-07-07 03:56 |
|
Ludvig Nielsen wrote:
> Nej, 99.9% af det software der sælges, spil osv. fungere kun hvis folk har
> windows.
Ja, for i Linux opererer man på et andet niveau. Man køber sig ikke
fattig i software. Man henter det gratis.
> Linux er og bliver et OS for de nørder der ikke har brug for andet end en
> håndfuld .cfg filer at skrue i.
Du har mødt de forkerte distro'er, min ven.
--
Mvh
Jesper Poulsen
| |
Ludvig Nielsen (15-07-2007)
| Kommentar Fra : Ludvig Nielsen |
Dato : 15-07-07 04:08 |
|
On Sun, 15 Jul 2007 04:55:33 +0200, Jesper Poulsen wrote:
> Ludvig Nielsen wrote:
>
>> Nej, 99.9% af det software der sælges, spil osv. fungere kun hvis folk har
>> windows.
>
> Ja, for i Linux opererer man på et andet niveau. Man køber sig ikke
> fattig i software. Man henter det gratis.
Ikke de spil og programmer jeg kan lide.
>
>> Linux er og bliver et OS for de nørder der ikke har brug for andet end en
>> håndfuld .cfg filer at skrue i.
>
> Du har mødt de forkerte distro'er, min ven.
Nej.
Det korte af det lange du sammenligner noget der ikke kan sammenlignes.
--
mvh.
| |
Jesper Poulsen (15-07-2007)
| Kommentar Fra : Jesper Poulsen |
Dato : 15-07-07 04:27 |
|
Ludvig Nielsen wrote:
> Ikke de spil og programmer jeg kan lide.
Hele verden drejer sig ikke om dig.
> Det korte af det lange du sammenligner noget der ikke kan sammenlignes.
Lidt indsigt i folks generelle behov (ikke kun dine egne) vil hjælpe
gevaldigt her.
--
Mvh
Jesper Poulsen
| |
Ludvig Nielsen (15-07-2007)
| Kommentar Fra : Ludvig Nielsen |
Dato : 15-07-07 04:35 |
|
On Sun, 15 Jul 2007 05:26:53 +0200, Jesper Poulsen wrote:
> Ludvig Nielsen wrote:
>
>> Ikke de spil og programmer jeg kan lide.
>
> Hele verden drejer sig ikke om dig.
Nej, men der er mange som mig, ellers ville linux være mere udbredt.
>
>> Det korte af det lange du sammenligner noget der ikke kan sammenlignes.
>
> Lidt indsigt i folks generelle behov (ikke kun dine egne) vil hjælpe
> gevaldigt her.
Jeg udtaler mig ud fra hvad jeg har af behov, og jeg tror det rammer
bredere end du regner med.
Linux er ikke mainstream, det ville det være hvis du havde ret.
--
mvh.
| |
Jesper Poulsen (15-07-2007)
| Kommentar Fra : Jesper Poulsen |
Dato : 15-07-07 09:17 |
|
Ludvig Nielsen wrote:
> Nej, men der er mange som mig, ellers ville linux være mere udbredt.
Der er mange der er ligeglade, bare det virker. Man kan du gå i Fona
eller Merlin og købe en Linux-maskine?
> Jeg udtaler mig ud fra hvad jeg har af behov, og jeg tror det rammer
> bredere end du regner med.
Du rammer nørder og semi-nørder. Du rammer ikke den almindelige bruger.
> Linux er ikke mainstream, det ville det være hvis du havde ret.
Linux bliver ikke leveret af andre end Dell. Derfor!
--
Mvh
Jesper Poulsen
| |
Ludvig Nielsen (15-07-2007)
| Kommentar Fra : Ludvig Nielsen |
Dato : 15-07-07 15:52 |
|
On Sun, 15 Jul 2007 10:17:22 +0200, Jesper Poulsen wrote:
> Ludvig Nielsen wrote:
>
>> Nej, men der er mange som mig, ellers ville linux være mere udbredt.
>
> Der er mange der er ligeglade, bare det virker. Man kan du gå i Fona
> eller Merlin og købe en Linux-maskine?
Du kan da sagtens købe en maskine og installere Linux, hvis altså det er
det du vil, men det gør den alm. bruger ikke.
>
>> Jeg udtaler mig ud fra hvad jeg har af behov, og jeg tror det rammer
>> bredere end du regner med.
>
> Du rammer nørder og semi-nørder. Du rammer ikke den almindelige bruger.
Der er noget du har misforstået.
>
>> Linux er ikke mainstream, det ville det være hvis du havde ret.
>
> Linux bliver ikke leveret af andre end Dell. Derfor!
Nej, og hvorfor tror du.
Skal vi ikke bare blive enige om at vi ikke kan blive enige.
--
mvh.
| |
Henning Præstegaard (15-07-2007)
| Kommentar Fra : Henning Præstegaard |
Dato : 15-07-07 05:44 |
|
Jesper Poulsen wrote:
> Hele verden drejer sig ikke om dig.
>
> Lidt indsigt i folks generelle behov (ikke kun dine egne) vil hjælpe
> gevaldigt her.
>
Jesper Poulsen. Har har du fået din nye aften bøn. Blot skal den siges
som et mantra.
Henning
| |
N_B_DK (19-07-2007)
| Kommentar Fra : N_B_DK |
Dato : 19-07-07 07:20 |
|
"Ludvig Nielsen" <" lunielsen "@yahoo DOT dk> wrote in message
news:4698c7a3$0$90268$14726298@news.sunsite.dk
> Linux er og bliver et OS for de nørder der ikke har brug for andet
> end en håndfuld .cfg filer at skrue i.
Hvad ville du gøre hvis du ikke havde fordomme at holde dig op af ?
--
MVH. N_B_DK
LTO robot købes.
| |
Ludvig Nielsen (14-07-2007)
| Kommentar Fra : Ludvig Nielsen |
Dato : 14-07-07 12:51 |
|
On Sat, 14 Jul 2007 08:27:24 +0200, Jesper Poulsen wrote:
> Hagar wrote:
>
>> Kan du ikke lave en opstilling for mig ?
>
> Jeg har sammensat flg. server til eget brug - den kan også bruges som
> mediacenter:
Det er ikke engang i nærheden af hvad den fra Aldi yder, så de kan på ingen
måde sammenlignes.
Men tak for dit bud på et alternativ.
--
mvh.
| |
Jesper Poulsen (14-07-2007)
| Kommentar Fra : Jesper Poulsen |
Dato : 14-07-07 13:14 |
|
Ludvig Nielsen wrote:
> Det er ikke engang i nærheden af hvad den fra Aldi yder, så de kan på ingen
> måde sammenlignes.
Jo, for OS'et stiller ikke de samme krav. Hvad er hurtigst, en stor bil
med en stor motor eller en lille bil med en lille motor?
--
Mvh
Jesper Poulsen
| |
John (14-07-2007)
| Kommentar Fra : John |
Dato : 14-07-07 13:36 |
|
Jesper Poulsen skrev:
> Ludvig Nielsen wrote:
>
>> Det er ikke engang i nærheden af hvad den fra Aldi yder, så de kan på
>> ingen
>> måde sammenlignes.
>
> Jo, for OS'et stiller ikke de samme krav.
Nej for det er ikke samme OS.
Køber: jeg vil gerne kigge på en bil.
Sælger: ja, nu skal du se denne flotte motorcykel her. Den bruger ikke
så meget benzin.
Mvh
John
| |
Jesper Poulsen (15-07-2007)
| Kommentar Fra : Jesper Poulsen |
Dato : 15-07-07 03:57 |
|
John wrote:
> Nej for det er ikke samme OS.
Men de skal udføre den samme opgave, nemlig at være mediapc.
--
Mvh
Jesper Poulsen
| |
Ludvig Nielsen (14-07-2007)
| Kommentar Fra : Ludvig Nielsen |
Dato : 14-07-07 13:53 |
|
On Sat, 14 Jul 2007 14:13:51 +0200, Jesper Poulsen wrote:
> Ludvig Nielsen wrote:
>
>> Det er ikke engang i nærheden af hvad den fra Aldi yder, så de kan på ingen
>> måde sammenlignes.
>
> Jo, for OS'et stiller ikke de samme krav. Hvad er hurtigst, en stor bil
> med en stor motor eller en lille bil med en lille motor?
Korrekt, men da vi snakker om windowsmaskine så er det ikke
sammenligneligt.
--
mvh.
| |
Jesper Poulsen (15-07-2007)
| Kommentar Fra : Jesper Poulsen |
Dato : 15-07-07 03:56 |
|
Ludvig Nielsen wrote:
> Korrekt, men da vi snakker om windowsmaskine så er det ikke
> sammenligneligt.
Nej, vi snakker om en MEDIAPC.
--
Mvh
Jesper Poulsen
| |
Ludvig Nielsen (15-07-2007)
| Kommentar Fra : Ludvig Nielsen |
Dato : 15-07-07 04:10 |
|
On Sun, 15 Jul 2007 04:56:12 +0200, Jesper Poulsen wrote:
> Ludvig Nielsen wrote:
>
>> Korrekt, men da vi snakker om windowsmaskine så er det ikke
>> sammenligneligt.
>
> Nej, vi snakker om en MEDIAPC.
Og de færreste køber en maskine KUN til det.
Den maskine du har sammensat er ikke noget der bare kommer i nærheden af en
brugbar maskine, ikke til den alm. forbruger.
--
mvh.
| |
Jesper Poulsen (15-07-2007)
| Kommentar Fra : Jesper Poulsen |
Dato : 15-07-07 04:19 |
|
Ludvig Nielsen wrote:
> Den maskine du har sammensat er ikke noget der bare kommer i nærheden
> af en brugbar maskine, ikke til den alm. forbruger.
Der tager du fejl. Den kan nøjagtigt det samme som en Windows-maskine,
når det gælder opgaver for den almindelige bruger.
--
Mvh
Jesper Poulsen
| |
Ludvig Nielsen (15-07-2007)
| Kommentar Fra : Ludvig Nielsen |
Dato : 15-07-07 04:28 |
|
On Sun, 15 Jul 2007 05:19:12 +0200, Jesper Poulsen wrote:
> Ludvig Nielsen wrote:
>
>> Den maskine du har sammensat er ikke noget der bare kommer i nærheden
>> af en brugbar maskine, ikke til den alm. forbruger.
>
> Der tager du fejl. Den kan nøjagtigt det samme som en Windows-maskine,
> når det gælder opgaver for den almindelige bruger.
Du kan stå på hovedet om du vil, men det ændrer ikke ved at det var en
maskine magen til du påstod at kunne stykke sammen, og det kunne du ikke.
--
mvh.
| |
Jesper Poulsen (15-07-2007)
| Kommentar Fra : Jesper Poulsen |
Dato : 15-07-07 09:19 |
|
Ludvig Nielsen wrote:
> Du kan stå på hovedet om du vil, men det ændrer ikke ved at det var en
> maskine magen til du påstod at kunne stykke sammen, og det kunne du ikke.
Jo, det kunne jeg - et mediacenter.
Aldis PC kan ikke bruges til andet end mediacenter, kontorprogrammer og
billedbehandling - hov, det kan den maskine jeg har stykke sammen sørme
også.
--
Mvh
Jesper Poulsen
| |
-=JF=- priv (14-07-2007)
| Kommentar Fra : -=JF=- priv |
Dato : 14-07-07 21:15 |
|
"Jesper Poulsen" <nospam@ingensteder.dk> skrev i meddelelsen
news:46986ccc$0$2110$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
Hagar wrote:
> Prisen er den samme og ydelsen er den samme. Desuden er disken i mit
> forslag beregnet til brug i bla. mediacentre.
Den er jo ikke sammenlignelig med Aldis maskine!
Du kan lige så godt sammenligne en Playstation med en Xbox ud fra devisen om
at de begge er spillemaskiner-
> Linux kræver mindre af hardwaren end Vista
Igen - det er ikke interessant for diskusionen. Du postulerer at du kan lave
en maskine som Aldis, men billigere- og det kan du tilsyneladende kun ved at
skære hjørner, og så er der ingen sammenligning.
--
Mvh
Jesper Poulsen
| |
Martin Johansen [600~ (14-07-2007)
| Kommentar Fra : Martin Johansen [600~ |
Dato : 14-07-07 21:50 |
|
On Sat, 14 Jul 2007 22:14:48 +0200, "-=JF=- priv"
<invalid@invalid.invalid> wrote:
>"Jesper Poulsen" <nospam@ingensteder.dk> skrev i meddelelsen
>news:46986ccc$0$2110$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>Hagar wrote:
>
>> Prisen er den samme og ydelsen er den samme. Desuden er disken i mit
>> forslag beregnet til brug i bla. mediacentre.
>
>Den er jo ikke sammenlignelig med Aldis maskine!
>Du kan lige så godt sammenligne en Playstation med en Xbox ud fra devisen om
>at de begge er spillemaskiner-
>
>> Linux kræver mindre af hardwaren end Vista
>
>Igen - det er ikke interessant for diskusionen. Du postulerer at du kan lave
>en maskine som Aldis, men billigere- og det kan du tilsyneladende kun ved at
>skære hjørner, og så er der ingen sammenligning.
Helt enig. enten er den magen til eller også er den ikke og dermed
ikke sammenlignig.
--
Martin Johansen [6000]
http://tuxx.dk
| |
Jesper Poulsen (15-07-2007)
| Kommentar Fra : Jesper Poulsen |
Dato : 15-07-07 04:00 |
|
-=JF=- priv wrote:
> Du kan lige så godt sammenligne en Playstation med en Xbox ud fra devisen om
> at de begge er spillemaskiner-
???
> Igen - det er ikke interessant for diskusionen. Du postulerer at du kan lave
> en maskine som Aldis, men billigere- og det kan du tilsyneladende kun ved at
> skære hjørner, og så er der ingen sammenligning.
Jeg postulerer at jeg kan lave en maskine der kan det samme som Aldis,
nemlig at være mediapc og det er lige hvad jeg har gjort. Mit bud er
ikke dårligere til at vise film. Mit bud er ikke dårligere til at
afspille musik. Faktisk er mit bud også i stand til at agere
telefonomstilling.
--
Mvh
Jesper Poulsen
| |
Ludvig Nielsen (15-07-2007)
| Kommentar Fra : Ludvig Nielsen |
Dato : 15-07-07 04:11 |
|
On Sun, 15 Jul 2007 04:59:54 +0200, Jesper Poulsen wrote:
> -=JF=- priv wrote:
>
>> Du kan lige så godt sammenligne en Playstation med en Xbox ud fra devisen om
>> at de begge er spillemaskiner-
>
> ???
>
>> Igen - det er ikke interessant for diskusionen. Du postulerer at du kan lave
>> en maskine som Aldis, men billigere- og det kan du tilsyneladende kun ved at
>> skære hjørner, og så er der ingen sammenligning.
>
> Jeg postulerer at jeg kan lave en maskine der kan det samme som Aldis,
> nemlig at være mediapc og det er lige hvad jeg har gjort. Mit bud er
> ikke dårligere til at vise film. Mit bud er ikke dårligere til at
> afspille musik. Faktisk er mit bud også i stand til at agere
> telefonomstilling.
Og ikke istand til det de fleste alm. forbrugere også gerne vil, nemlig
spille nogle af de nye spil.
Du kan stadig ikke sige du har lavet en maskine magen til, for det har du
ikke.
--
mvh.
| |
Jesper Poulsen (15-07-2007)
| Kommentar Fra : Jesper Poulsen |
Dato : 15-07-07 04:24 |
|
Ludvig Nielsen wrote:
> Og ikke istand til det de fleste alm. forbrugere også gerne vil, nemlig
> spille nogle af de nye spil.
Langt de fleste af de PC'er der sælges ser aldrig skyggen af et spil. Og
den maskine Aldi sælger er faktisk ikke i stand til at afvikle et af de
nye spil. GF8400GS kan ikke trække meget andet en 7-kabale.
Nedenfor er 8400GS ganske vist ikke med, men storebror 8500GT misser
alvorligt på spilegenskaberne.
http://www.hardwaresecrets.com/article/452/9
> Du kan stadig ikke sige du har lavet en maskine magen til, for det har du
> ikke.
Jo, det har jeg faktisk. Det er dig der mangler viden om andres behov.
--
Mvh
Jesper Poulsen
| |
Ludvig Nielsen (15-07-2007)
| Kommentar Fra : Ludvig Nielsen |
Dato : 15-07-07 04:32 |
|
On Sun, 15 Jul 2007 05:24:28 +0200, Jesper Poulsen wrote:
>
> Jo, det har jeg faktisk. Det er dig der mangler viden om andres behov.
Og det behov mener du at kende, lidt af en påstand.
--
mvh.
| |
Jesper Poulsen (15-07-2007)
| Kommentar Fra : Jesper Poulsen |
Dato : 15-07-07 09:20 |
|
Ludvig Nielsen wrote:
>> Jo, det har jeg faktisk. Det er dig der mangler viden om andres behov.
> Og det behov mener du at kende, lidt af en påstand.
Ja. Langt hovedparten er sk*deligeglade med hvad der er i, bare det virker.
--
Mvh
Jesper Poulsen
| |
Hagar (15-07-2007)
| Kommentar Fra : Hagar |
Dato : 15-07-07 11:25 |
|
"Jesper Poulsen" <nospam@ingensteder.dk> skrev i en meddelelse
news:4699d8ac$0$2088$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
Ludvig Nielsen wrote:
>> Jo, det har jeg faktisk. Det er dig der mangler viden om andres behov.
> Og det behov mener du at kende, lidt af en påstand.
Ja. Langt hovedparten er sk*deligeglade med hvad der er i, bare det virker.
--
Mvh
Jesper Poulsen
Nu må jeg være med igen.
Du skriver i dit første indlæg citat "Hvad vil du bruge det juks til? Det
kan laves bedre og billigere selv" citat slut. Nu spørger jeg igen, kan du
lave mig en liste over noget der er bedre og billigere i rent hardware end
den fra Aldi.
Sådan som jeg læser alle dine indlæg, så forsøger du bare at komme uden om
din forkerte påstand ved at rode noget Linux ind i det, maskinen bliver ikke
bedre eller kraftigere til en billigere penge bare fordi der kommer Linux
på, så hold dig til din egen påstand og kom med nogle reelle
sammenligninger.
Hagar
| |
Jesper Poulsen (15-07-2007)
| Kommentar Fra : Jesper Poulsen |
Dato : 15-07-07 12:12 |
|
Hagar wrote:
> "Jesper Poulsen" <nospam@ingensteder.dk> skrev i en meddelelse
> news:4699d8ac$0$2088$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> Ludvig Nielsen wrote:
>
>>> Jo, det har jeg faktisk. Det er dig der mangler viden om andres behov.
>> Og det behov mener du at kende, lidt af en påstand.
>
> Ja. Langt hovedparten er sk*deligeglade med hvad der er i, bare det virker.
>
>
Hvor blev dit indlæg af?
--
Mvh
Jesper Poulsen
| |
Ivan V. Klattrup (15-07-2007)
| Kommentar Fra : Ivan V. Klattrup |
Dato : 15-07-07 12:17 |
|
"Jesper Poulsen" <nospam@ingensteder.dk> skrev i en meddelelse
Hvor blev dit indlæg af?
Det ligger efter det fucked-printables lort du lagde
--
Mvh
Jesper Poulsen
| |
Hans (15-07-2007)
| Kommentar Fra : Hans |
Dato : 15-07-07 12:34 |
|
"Ivan V. Klattrup" <ivan.klattrup@gmail.com> skrev i en meddelelse
news:469a0261$0$8697$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...
>
> "Jesper Poulsen" <nospam@ingensteder.dk> skrev i en meddelelse
> Hvor blev dit indlæg af?
>
> Det ligger efter det fucked-printables lort du lagde
> --
> Mvh
> Jesper Poulsen
Det er altid sjovt at læse, når to-tre børn ikke kan enes.
| |
-=JF=- priv (15-07-2007)
| Kommentar Fra : -=JF=- priv |
Dato : 15-07-07 12:16 |
|
"Jesper Poulsen" <nospam@ingensteder.dk> skrev i meddelelsen
news:46998dab$0$2085$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>> Du kan lige så godt sammenligne en Playstation med en Xbox ud fra devisen
>> om at de begge er spillemaskiner-
> ???
Hvad forstår du ikke?
> Jeg postulerer at jeg kan lave en maskine der kan det samme som Aldis,
Nej, det er jo netop det du ikke gør.
Du postulerer at Aldimaskinen er for dyr, og at du kan bygge den billigere -
Men det du kommer med er forskellig på så mange punkter at de ikke er
sammenlignelige.
Jeg siger ikke at din maskine er ringere (eller bedre) end Aldis, blot at
der er for mange forskelle til at kunne sammenligne.
Du vil vel heller ikke sammenligne en Dieselbil med en Benzinbil. De er hver
især gode - men på hver sin måde, og henvender sig til hvert sit
forbrugsmønster...
| |
Jesper Poulsen (15-07-2007)
| Kommentar Fra : Jesper Poulsen |
Dato : 15-07-07 13:12 |
|
-=JF=- priv wrote:
> Du postulerer at Aldimaskinen er for dyr, og at du kan bygge den billigere -
Hvilket jeg også har gjort. Aldi-maskinen er et mediacenter og jeg har
sammensat et mediacenter.
> Men det du kommer med er forskellig på så mange punkter at de ikke er
> sammenlignelige.
Jo, det _er_ sammenlignelige. Det er bare dig der ikke vil sammenligne
på outputtets præmisser.
> Jeg siger ikke at din maskine er ringere (eller bedre) end Aldis, blot at
> der er for mange forskelle til at kunne sammenligne.
Suk...
> Du vil vel heller ikke sammenligne en Dieselbil med en Benzinbil. De er hver
Det afhænger af det de skal bruges til. Hvis de skal bruges til det
samme er de direkte sammenlignelige.
Man kan ikke sammeligne en Ferrari med Polo Diesel, for de skal ikke
bruges til det samme.
Man kan derimod sagtens sammenligne en Passat Variant 1.8 TDI og en
Mercedes-Benz E500 (S211 - det er en stationcar). De er begge beregnet
til at transportere en storfamilie, men Varianten giver den bedste
totaløkonomi.
Mit setup giver også den bedste totaløkonomi, idet der ikke skal betales
for software-tilføjelser.
--
Mvh
Jesper Poulsen
| |
kk (15-07-2007)
| Kommentar Fra : kk |
Dato : 15-07-07 18:50 |
|
"Jesper Poulsen" <nospam@ingensteder.dk> skrev i en meddelelse
news:469a0f00$0$2099$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
-=JF=- priv wrote:
>
klip..
Mit setup giver også den bedste totaløkonomi, idet der ikke skal betales
for software-tilføjelser.--
Mvh
Jesper Poulsen
Kære JP,
Der kan ikke være tvivl om, at du har stor viden på området, men du er også
en stædig rad, med en muslimsk holdning til at overbevise andre om, at du
har ret. Det er nu engang sådan, at Windows er det gængse OS, som anvendes
af de fleste. Det betyder ikke, at andre OS (Eks.: Linux) er dårlige, de er
bare ikke inde i varmen hos flertallet. Når du er så stædig og vedholdende,
vil de uvægerligt få en del på nakken, det betyder ikke at du er dum eller
tosset, men måske lidt enøjet. Vil du ikke blot anerkende synspunktet:
Enhver er salig i sin tro.
Kan du være med på den, er meget vundet, og megen kævl undgået.
mvh
kk
| |
JSH [9800] (14-07-2007)
| Kommentar Fra : JSH [9800] |
Dato : 14-07-07 06:46 |
|
Jeg vil også gerne have en opstilling, da jeg så seriøst overvejer at bygge
selv.
Husk den skal være lige så lydsvag og husk at der skal medfølge Windows
Vista!
| |
Jesper Poulsen (14-07-2007)
| Kommentar Fra : Jesper Poulsen |
Dato : 14-07-07 07:30 |
|
JSH [9800] wrote:
> Husk den skal være lige så lydsvag og husk at der skal medfølge
> Windows Vista!
Du får mig aldrig til at samle noget med henblik på Vista. Min
Windows-vogn slutter når Vista er eneste Windows-mulighed.
--
Mvh
Jesper Poulsen
| |
N_B_DK (19-07-2007)
| Kommentar Fra : N_B_DK |
Dato : 19-07-07 07:27 |
|
"Jesper Poulsen" <nospam@ingensteder.dk> wrote in message
news:46986d54$0$2110$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk
> Du får mig aldrig til at samle noget med henblik på Vista. Min
> Windows-vogn slutter når Vista er eneste Windows-mulighed.
100% enig, vista er mere problematisk at rode med end linux er, drivere
virker ikke, programmer er ikke understøttet, osv.
--
MVH. N_B_DK
LTO robot købes.
| |
Bjarke Andersen (13-07-2007)
| Kommentar Fra : Bjarke Andersen |
Dato : 13-07-07 22:28 |
|
Henning <no.mail@all.invalid> crashed Echelon writing
news:lrkf93lknd2gv7i6u72fft6om3uogd74ia@4ax.com:
> lad nu være med at
> sige det kan betale sig at bygge selv
>
Det kan betale sig at bygge selv
Billig CPU
Underdimensioneret grafikkort
--
Bjarke Andersen
| |
Janner (14-07-2007)
| Kommentar Fra : Janner |
Dato : 14-07-07 18:07 |
|
Sikke dog en masse lort og fordomme ...... jeg har haft forgængeren en Pen D
fra Aldi, eneste fejl den dengang havde var for lidt ram og for feset et
grafokkort.... men det er opgraderet. Ellers har det været en yderst perfekt
maskine.
Herudover har den kørt perfekt siden, og der var masser af software med i
prisen.
Så er der nogen der vil samle + installere + medlevere samme eller
tilsvarende software som på den Aldi maskine så hører jeg gerne fra dem ...
For så tror jeg faktisk der er grobund for gøre en go forretning.
/Jan
| |
kk (15-07-2007)
| Kommentar Fra : kk |
Dato : 15-07-07 14:08 |
|
"Janner" <not_valid@not_valid> skrev i en meddelelse
news:469902be$0$176$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> Sikke dog en masse lort og fordomme ...... jeg har haft forgængeren en Pen
> D fra Aldi, eneste fejl den dengang havde var for lidt ram og for feset et
> grafokkort.... men det er opgraderet. Ellers har det været en yderst
> perfekt maskine.
>
>
> Herudover har den kørt perfekt siden, og der var masser af software med i
> prisen.
>
> Så er der nogen der vil samle + installere + medlevere samme eller
> tilsvarende software som på den Aldi maskine så hører jeg gerne fra dem
> ... For så tror jeg faktisk der er grobund for gøre en go forretning.
>
> /Jan
>
Hej NG,
Forinden tråden ryger helt ud af tangenten og bliver til rendyrket religion,
kan jeg meddele at min Medion fra Aldi, efterhånden er 2 år gammel
På tidspunktet for købet var den et rent monster med en 3.2 ghz cpu og 1 gb
ram. Den er stadig shithot og har ikke lavet andre knuder, end dem jeg selv
har fumlet frem. Jeg vil derfor, til enhver tid købe en tidssvarende maskine
ved Aldi, hvis jeg får brug for en maskine som vil forårsage mindst luligt
besvær.
Med venlig hilsen,
kk
| |
Hauge (15-07-2007)
| Kommentar Fra : Hauge |
Dato : 15-07-07 16:13 |
|
Hejsa
kk wrote:
> Forinden tråden ryger helt ud af tangenten og bliver til rendyrket
> religion,
Som det ser ud nu, så er det en krig mellem dem der vil bruge maskinen til
Windows, og så en enkelt eller to personer, der går rundt med
Ubuntu-vagttårnet, og forsøger at overbevise alle os andre om at vi er
totalt ude i hampen, når vi ikke gider Ubuntu.
Eller rettere, det er en krig der lige nu kun indbefatter vagttårnsuddeleren
(enmandskrig) imod alle andre..
/Hauge
| |
kk (15-07-2007)
| Kommentar Fra : kk |
Dato : 15-07-07 17:09 |
|
"Hauge" <hauge@CUTsmart-tech.dk> skrev i en meddelelse
news:469a3983$0$15900$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
> Hejsa
> kk wrote:
>> Forinden tråden ryger helt ud af tangenten og bliver til rendyrket
>> religion,
>
> Som det ser ud nu, så er det en krig mellem dem der vil bruge maskinen til
> Windows, og så en enkelt eller to personer, der går rundt med
> Ubuntu-vagttårnet, og forsøger at overbevise alle os andre om at vi er
> totalt ude i hampen, når vi ikke gider Ubuntu.
> Eller rettere, det er en krig der lige nu kun indbefatter
> vagttårnsuddeleren (enmandskrig) imod alle andre..
>
> /Hauge
>Hej,
Det kan vist ikke siges bedre!
mvh
kk
| |
SKOVTROLDEN (15-07-2007)
| Kommentar Fra : SKOVTROLDEN |
Dato : 15-07-07 22:18 |
|
Latterlig tråd
køb den aldi pc
har mange aldi pcer
de køre 100% ok
og har bedre garanti en andre
og linux STOP DET OP I RØVEN
magen til elendig styrresystem
"kk" <kru@nospammail.dk> skrev i meddelelsen
news:469a4695$0$25407$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
>
> "Hauge" <hauge@CUTsmart-tech.dk> skrev i en meddelelse
> news:469a3983$0$15900$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
>> Hejsa
>> kk wrote:
>>> Forinden tråden ryger helt ud af tangenten og bliver til rendyrket
>>> religion,
>>
>> Som det ser ud nu, så er det en krig mellem dem der vil bruge maskinen
>> til Windows, og så en enkelt eller to personer, der går rundt med
>> Ubuntu-vagttårnet, og forsøger at overbevise alle os andre om at vi er
>> totalt ude i hampen, når vi ikke gider Ubuntu.
>> Eller rettere, det er en krig der lige nu kun indbefatter
>> vagttårnsuddeleren (enmandskrig) imod alle andre..
>>
>> /Hauge
>>Hej,
> Det kan vist ikke siges bedre!
> mvh
> kk
>
| |
-=JF=- priv (15-07-2007)
| Kommentar Fra : -=JF=- priv |
Dato : 15-07-07 22:40 |
|
"SKOVTROLDEN" <m.merrild@mail.dk> skrev i meddelelsen
news:469a8f13$0$96514$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...
> og linux STOP DET OP I RØVEN
Det er der ikke plads til.
Der sidder allerede en OS/2, en Windows ME og en PalmOS
| |
Martin Johansen [600~ (15-07-2007)
| Kommentar Fra : Martin Johansen [600~ |
Dato : 15-07-07 22:44 |
|
>køb den aldi pc
Enig
>har mange aldi pcer
Har 1 - perfekt!
>de køre 100% ok
Nemlig.
>og har bedre garanti en andre
Jep.
>og linux STOP DET OP I RØVEN
>magen til elendig styrresystem
Det er iorden du ikke ved noget om Linux, men kan du så ikke holde
kaje med det?? For _der_ har du ihvertfald ikke ret! ;)
--
Martin Johansen [6000]
http://tuxx.dk
| |
Hans (16-07-2007)
| Kommentar Fra : Hans |
Dato : 16-07-07 11:41 |
|
Skal vi gætte på, at Aldi får udsolgt inden kl. 10:00 - uanset Poulsen ævl?
| |
Martin Johansen [600~ (16-07-2007)
| Kommentar Fra : Martin Johansen [600~ |
Dato : 16-07-07 21:35 |
|
On Mon, 16 Jul 2007 12:40:53 +0200, "Hans" <hans@susaa.xx> wrote:
>Skal vi gætte på, at Aldi får udsolgt inden kl. 10:00 - uanset Poulsen ævl?
Jep :)
--
Martin Johansen [6000]
http://tuxx.dk
| |
Bjarke Hansen (16-07-2007)
| Kommentar Fra : Bjarke Hansen |
Dato : 16-07-07 07:36 |
|
On 14 Jul., 08:27, Jesper Poulsen <nos...@ingensteder.dk> wrote:
> Software (et mediacenter vises bedst med en video):
> LinuxMCE: http://video.google.com/videoplay?docid=-4422887272477313460&hl=en
>
> Prisen er den samme og ydelsen er den samme. Desuden er disken i mit
> forslag beregnet til brug i bla. mediacentre.
Ud over at jeg ikke er enig i dig med at du for det samme for det
halve.. Så er det selvfølgelig altid muligt at diskutere et andet
styresystem....
Men er linux mediecenteret så fuld køreklar fra starten og kan
afspille alle mediefiler eller hvad?
for sidst jeg installerede alm. linux kunne jeg ikke engang få en mp3
afspillet...
og det med i videoen at linux maskinen dmper lys og tænder tv osv
osv... øhh det kan vel ikke gøres uden det rigtigt hardware. det lyder
så nemt, den gør det bare det hele.. Men sådan er den virkelige verden
nok ikke.
| |
N_B_DK (19-07-2007)
| Kommentar Fra : N_B_DK |
Dato : 19-07-07 07:26 |
|
"Bjarke Hansen" <bjarke_h@hotmail.com> wrote in message
news:1184567757.896078.12410@k79g2000hse.googlegroups.com
> Men er linux mediecenteret så fuld køreklar fra starten og kan
> afspille alle mediefiler eller hvad?
> for sidst jeg installerede alm. linux kunne jeg ikke engang få en mp3
> afspillet...
Så er det længe siden du har prøvet ? (det har jeg da ingen problemer med
her)
--
MVH. N_B_DK
LTO robot købes.
| |
Leif (16-07-2007)
| Kommentar Fra : Leif |
Dato : 16-07-07 21:58 |
|
"Henning" <no.mail@all.invalid> wrote in message
news:lrkf93lknd2gv7i6u72fft6om3uogd74ia@4ax.com...
> http://www.aldi.dk/COMP_DK/OFFER_29/P_OFF01.HTM - lad nu være med at
> sige det kan betale sig at bygge selv
>
Gad vide om der kan sættes en hurtigere CPU i den?
Mvh, Leif
| |
Hans (16-07-2007)
| Kommentar Fra : Hans |
Dato : 16-07-07 22:48 |
|
"Leif" <DrlykkesSLETTES@mail.dk> skrev i en meddelelse
news:469bdbbe$0$24385$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...
>
> "Henning" <no.mail@all.invalid> wrote in message
> news:lrkf93lknd2gv7i6u72fft6om3uogd74ia@4ax.com...
>> http://www.aldi.dk/COMP_DK/OFFER_29/P_OFF01.HTM - lad nu være med at
>> sige det kan betale sig at bygge selv
>>
>
> Gad vide om der kan sættes en hurtigere CPU i den?
>
Det lyder ikke vanvittigt økonomisk - og du mister din treårsgaranti...
Hvad er det, som 4300-processoren ikke er hurtig nok til?
| |
Leif (17-07-2007)
| Kommentar Fra : Leif |
Dato : 17-07-07 08:25 |
|
"Hans" <hans@susaa.xx> wrote in message
news:469be7d3$0$2092$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...
>
> "Leif" <DrlykkesSLETTES@mail.dk> skrev i en meddelelse
> news:469bdbbe$0$24385$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...
> >
> > "Henning" <no.mail@all.invalid> wrote in message
> > news:lrkf93lknd2gv7i6u72fft6om3uogd74ia@4ax.com...
> >> http://www.aldi.dk/COMP_DK/OFFER_29/P_OFF01.HTM - lad nu være med at
> >> sige det kan betale sig at bygge selv
> >>
> >
> > Gad vide om der kan sættes en hurtigere CPU i den?
> >
> Det lyder ikke vanvittigt økonomisk - og du mister din treårsgaranti...
> Hvad er det, som 4300-processoren ikke er hurtig nok til?
>
Indrømmer det gerne - jeg har ikke fulgt særlig godt med de sidste år
angående div. cpuer og hastigheder,
men en 1.8 GHz lyder for mig ikke som særlig hurtig ??
Men min efterhånden (temmelig) gamle Thunderbird er på 800MHz og jeg mener
at have set AMD op til de "såkaldte omregnede Intel hastigheder" 6400
MHz...........
/ Leif
| |
Henning (17-07-2007)
| Kommentar Fra : Henning |
Dato : 17-07-07 10:03 |
|
>Indrømmer det gerne - jeg har ikke fulgt særlig godt med de sidste år
>angående div. cpuer og hastigheder,
>men en 1.8 GHz lyder for mig ikke som særlig hurtig ??
Man bruger ikke længere hastigheden som eneste faktor, det er nu
antallet af kerner, frontsidehastighed, cachestørrelse osv. der er
afgørende.
| |
Hans (17-07-2007)
| Kommentar Fra : Hans |
Dato : 17-07-07 10:28 |
|
"Leif" <DrlykkesSLETTES@mail.dk> skrev i en meddelelse
news:469c6e99$0$69242$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...
>
....
....
>> > Gad vide om der kan sættes en hurtigere CPU i den?
>> >
>> Det lyder ikke vanvittigt økonomisk - og du mister din treårsgaranti...
>> Hvad er det, som 4300-processoren ikke er hurtig nok til?
>>
>
>
> Indrømmer det gerne - jeg har ikke fulgt særlig godt med de sidste år
> angående div. cpuer og hastigheder,
> men en 1.8 GHz lyder for mig ikke som særlig hurtig ??
>
> Men min efterhånden (temmelig) gamle Thunderbird er på 800MHz og jeg mener
> at have set AMD op til de "såkaldte omregnede Intel hastigheder" 6400
> MHz...........
>
Nu er der vel forskel på 5000 omdrejning i minuttet i en Fiat og i en
Ferrari.
Forslag: Besøg byggemarkedet, og køb nogle ca. 3 cm høje messingtal. Køb
tallene 6 (2 stk) og 0 (2 stk).
Monter tallene på kabinettet på Aldi-maskinen i den rigtige rækkefølge, og
alle er glade...
| |
Leif (17-07-2007)
| Kommentar Fra : Leif |
Dato : 17-07-07 11:41 |
|
"Hans" <hans@susaa.xx> wrote in message
news:469c8bec$0$97998$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...
>
> "Leif" <DrlykkesSLETTES@mail.dk> skrev i en meddelelse
> news:469c6e99$0$69242$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...
> >
> ...
> ...
>
> >> > Gad vide om der kan sættes en hurtigere CPU i den?
> >> >
> >> Det lyder ikke vanvittigt økonomisk - og du mister din treårsgaranti...
> >> Hvad er det, som 4300-processoren ikke er hurtig nok til?
> >>
> >
> >
> > Indrømmer det gerne - jeg har ikke fulgt særlig godt med de sidste år
> > angående div. cpuer og hastigheder,
> > men en 1.8 GHz lyder for mig ikke som særlig hurtig ??
> >
> > Men min efterhånden (temmelig) gamle Thunderbird er på 800MHz og jeg
mener
> > at have set AMD op til de "såkaldte omregnede Intel hastigheder" 6400
> > MHz...........
> >
> Nu er der vel forskel på 5000 omdrejning i minuttet i en Fiat og i en
> Ferrari.
> Forslag: Besøg byggemarkedet, og køb nogle ca. 3 cm høje messingtal. Køb
> tallene 6 (2 stk) og 0 (2 stk).
> Monter tallene på kabinettet på Aldi-maskinen i den rigtige rækkefølge, og
> alle er glade...
>
>
Er der mon andre der har en bedre indgangsvinkel til emnet?
| |
John (17-07-2007)
| Kommentar Fra : John |
Dato : 17-07-07 11:46 |
|
Leif skrev:
> Er der mon andre der har en bedre indgangsvinkel til emnet?
Henning har da givet dig en kort, men ganske udemærket forklaring.
Mvh
John
| |
Hans (17-07-2007)
| Kommentar Fra : Hans |
Dato : 17-07-07 14:18 |
|
"Leif" <DrlykkesSLETTES@mail.dk> skrev i en meddelelse
news:469c9cab$0$14772$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...
>
> "Hans" <hans@susaa.xx> wrote in message
> news:469c8bec$0$97998$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...
>>
>> "Leif" <DrlykkesSLETTES@mail.dk> skrev i en meddelelse
>> news:469c6e99$0$69242$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...
>> >
>> ...
>> ...
>>
>> >> > Gad vide om der kan sættes en hurtigere CPU i den?
>> >> >
>> >> Det lyder ikke vanvittigt økonomisk - og du mister din
>> >> treårsgaranti...
>> >> Hvad er det, som 4300-processoren ikke er hurtig nok til?
>> >>
>> >
>> >
>> > Indrømmer det gerne - jeg har ikke fulgt særlig godt med de sidste år
>> > angående div. cpuer og hastigheder,
>> > men en 1.8 GHz lyder for mig ikke som særlig hurtig ??
>> >
>> > Men min efterhånden (temmelig) gamle Thunderbird er på 800MHz og jeg
> mener
>> > at have set AMD op til de "såkaldte omregnede Intel hastigheder" 6400
>> > MHz...........
>> >
>> Nu er der vel forskel på 5000 omdrejning i minuttet i en Fiat og i en
>> Ferrari.
>> Forslag: Besøg byggemarkedet, og køb nogle ca. 3 cm høje messingtal. Køb
>> tallene 6 (2 stk) og 0 (2 stk).
>> Monter tallene på kabinettet på Aldi-maskinen i den rigtige rækkefølge,
>> og
>> alle er glade...
>>
>>
>
> Er der mon andre der har en bedre indgangsvinkel til emnet?
Hvad du kører på din Thunderbird 800 MHz i dag, som du tror (i praksis) vil
køre hurtigere på Aldi'en, hvis du skifter 4300'eren ud med en hurtigere
processor?
>
| |
Michael Rasmussen (17-07-2007)
| Kommentar Fra : Michael Rasmussen |
Dato : 17-07-07 11:53 |
|
On Tue, 17 Jul 2007 09:24:43 +0200, "Leif" <DrlykkesSLETTES@mail.dk>
wrote:
>Indrømmer det gerne - jeg har ikke fulgt særlig godt med de sidste år
>angående div. cpuer og hastigheder,
>men en 1.8 GHz lyder for mig ikke som særlig hurtig ??
>
>Men min efterhånden (temmelig) gamle Thunderbird er på 800MHz og jeg mener
>at have set AMD op til de "såkaldte omregnede Intel hastigheder" 6400
Producenternes kapløb på clock-frekvens er ovre - Idag fokuseres der
på ydelsen.
I øjeblikket er det Intel der fører med deres Core 2 Duo serie - Selv
de billigste Core 2 Duo kan konkurrere med AMD's topmodeller. Og de
lave clock-frekvenser betyder lavt strømforbrug hvilket er lig med
mindre blæserstøj - og lang batteritid på de bærbare...
<mlr>
| |
Leif (17-07-2007)
| Kommentar Fra : Leif |
Dato : 17-07-07 13:59 |
|
"Michael Rasmussen" <michael@invalid> wrote in message
news:6b7p93hmqtiptmh3jv53jcedg03c4hog5a@4ax.com...
> On Tue, 17 Jul 2007 09:24:43 +0200, "Leif" <DrlykkesSLETTES@mail.dk>
> wrote:
>
> >Indrømmer det gerne - jeg har ikke fulgt særlig godt med de sidste år
> >angående div. cpuer og hastigheder,
> >men en 1.8 GHz lyder for mig ikke som særlig hurtig ??
> >
> >Men min efterhånden (temmelig) gamle Thunderbird er på 800MHz og jeg
mener
> >at have set AMD op til de "såkaldte omregnede Intel hastigheder" 6400
>
> Producenternes kapløb på clock-frekvens er ovre - Idag fokuseres der
> på ydelsen.
>
> I øjeblikket er det Intel der fører med deres Core 2 Duo serie - Selv
> de billigste Core 2 Duo kan konkurrere med AMD's topmodeller. Og de
> lave clock-frekvenser betyder lavt strømforbrug hvilket er lig med
> mindre blæserstøj - og lang batteritid på de bærbare...
>
> <mlr>
>
Hvad er så status på dette tilbud, når der sammenlignes med deres 3 år gamle
med en Intel 3.0GHz Pentium 4 med 800MHz FSB?
Jeg ved jo også godt der er kommet andre HD interfaces (den gamle er Ultra
ATA 100) og den ny er nok Sata et eller andet..........
Hvad med grafikkortet? Er Nvidia GeForce 8400 GS mellem dagens gode /
hurtige? Er det mest til DirectX eller dur det også til GL,
Jeg vil gerne bruge PC'en til CAD (Inventor).
/Leif
| |
Michael Rasmussen (17-07-2007)
| Kommentar Fra : Michael Rasmussen |
Dato : 17-07-07 14:16 |
|
On Tue, 17 Jul 2007 14:58:50 +0200, "Leif" <DrlykkesSLETTES@mail.dk>
wrote:
>Hvad er så status på dette tilbud, når der sammenlignes med deres 3 år gamle
>med en Intel 3.0GHz Pentium 4 med 800MHz FSB?
Den gamle 3.0 GHz P4 halter langt bag efter en Core 2 Duo - Der er
nærmest ingen sammenligning...
Den gamle P4 producerer enorme mængde varme. Og den påkrævede køling
fik typisk maskinerne til at lyde som en F16 med efterbrænder...
Core 2 Duo maskinerne er nærmest lydløse...
>Jeg ved jo også godt der er kommet andre HD interfaces (den gamle er Ultra
>ATA 100) og den ny er nok Sata et eller andet..........
Jep, de nye maskiner er med SATA harddiske - Men der er forskellen på
ny og gammel teknologi mindre udtalt. Det er stadig rotationshastighed
og datatæthed der i sidste ende bestemmer harddiskens ydelse...
>Hvad med grafikkortet? Er Nvidia GeForce 8400 GS mellem dagens gode /
>hurtige? Er det mest til DirectX eller dur det også til GL,
>Jeg vil gerne bruge PC'en til CAD (Inventor).
GeForce 8400 GS er såmæn et udmærket kort - Men er du udtalt
spillertype der kræver maksimal ydelse, skal du nok kigge på andre
løsninger...
Jeg bruger ikke GL - Men så vidt jeg er orienteret understøtter både
ATI og Nvidia openGL:
http://en.wikipedia.org/wiki/OpenGL
<mlr>
| |
Leif (17-07-2007)
| Kommentar Fra : Leif |
Dato : 17-07-07 14:33 |
|
"Michael Rasmussen" <michael@invalid> wrote in message
news:8bfp93t50pch8d9s6aa0oghchdsa0sco3n@4ax.com...
> On Tue, 17 Jul 2007 14:58:50 +0200, "Leif" <DrlykkesSLETTES@mail.dk>
> wrote:
>
> >Hvad er så status på dette tilbud, når der sammenlignes med deres 3 år
gamle
> >med en Intel 3.0GHz Pentium 4 med 800MHz FSB?
>
> Den gamle 3.0 GHz P4 halter langt bag efter en Core 2 Duo - Der er
> nærmest ingen sammenligning...
>
> Den gamle P4 producerer enorme mængde varme. Og den påkrævede køling
> fik typisk maskinerne til at lyde som en F16 med efterbrænder...
> >Hvad med grafikkortet? Er Nvidia GeForce 8400 GS mellem dagens gode /
> >hurtige? Er det mest til DirectX eller dur det også til GL,
> >Jeg vil gerne bruge PC'en til CAD (Inventor).
>
> GeForce 8400 GS er såmæn et udmærket kort - Men er du udtalt
> spillertype der kræver maksimal ydelse, skal du nok kigge på andre
> løsninger...
>
Den vi har - Medion 8083 XL - er dog også nærmest lydløs.
Det skal være all-round brug: Lidt Microsoft Office, en del Internet med
tilhørende DL, en hel del CAD og nok ingen af de "seriøse" spil.
Alt i alt lyder det til at være et ok køb. Alt om data har en såkaldt test
af den - ser også positivt ud.
Mange tak for jeres kommentarer trods sommervarmen...........
/Leif
| |
N_B_DK (19-07-2007)
| Kommentar Fra : N_B_DK |
Dato : 19-07-07 07:30 |
|
"Leif" <DrlykkesSLETTES@mail.dk> wrote in message
news:469c6e99$0$69242$edfadb0f@dread12.news.tele.dk
>"såkaldte omregnede Intel hastigheder" 6400 MHz...........
Bliver din bil hurtigere af du maler fartstriber på den ? eller skriver
formel 1 på den ? AMD kan skrive hvad de vil, men at rate en CPU som en
6.4Ghz intel CPU er idiot.
--
MVH. N_B_DK
LTO robot købes.
| |
Leif (19-07-2007)
| Kommentar Fra : Leif |
Dato : 19-07-07 19:42 |
|
"Henning" <no.mail@all.invalid> wrote in message
news:lrkf93lknd2gv7i6u72fft6om3uogd74ia@4ax.com...
> http://www.aldi.dk/COMP_DK/OFFER_29/P_OFF01.HTM - lad nu være med at
> sige det kan betale sig at bygge selv
>
Er der nogen der har erfaringer med denne PC'er allerede?
Mvh, Leif
Der tænker meget over dette tilbud
| |
Henning (19-07-2007)
| Kommentar Fra : Henning |
Dato : 19-07-07 21:16 |
|
>Mvh, Leif
>Der tænker meget over dette tilbud
..... som formodentlig blev revet væk 4 minutter over åbningstid i
går...
| |
|
|