Aflevere brugt pc grej hvor?
Fra : Lone

Dato : 09-07-07 13:22

Hej

Jeg har forgæves ledt efter et sted at aflevere div brugt
pc grej så andre kunne få glæde af det........

Nogen der kender et sted - gerne Århus omr.?

--
vh Lone

Fra : Henning

Dato : 09-07-07 13:30

On Mon, 9 Jul 2007 14:22:22 +0200, "Lone" <logro@mail.tele.invalid>
wrote:

>Hej
>
>Jeg har forgæves ledt efter et sted at aflevere div brugt
>pc grej så andre kunne få glæde af det........
>
>Nogen der kender et sted - gerne Århus omr.?

Genbrugspladsen - brugt hardware ligger i meget lav kurs...

Fra : Lone

Dato : 09-07-07 13:52

> Genbrugspladsen - brugt hardware ligger i meget lav kurs...

Jow - men de skiller det jo bare ad i atomer, smelter om etc.
.........jeg tænkte mere at det jo ikke fejler noget - noget af det
dele og noget lige til at sætte i stikkontakten..........hmm......
Men det fylder jo at ha stående til en af vennerne måske lige ku
bruge noget......og sårn'

--
vh Lone

Fra : Henning

Dato : 09-07-07 14:12

On Mon, 9 Jul 2007 14:52:13 +0200, "Lone" <logro@mail.tele.invalid>
wrote:

>"Henning" <no.mail@all.invalid> skrev i en meddelelse

>Jow - men de skiller det jo bare ad i atomer, smelter om etc.

Er der ikke mulighed for at stille det et sted hvor andre kan hente
det på pladsen? Eller bruger man ikke det system? (Indrømmet, jeg har
aldrig været der...)

Fra : J

Dato : 09-07-07 15:26

On Mon, 09 Jul 2007 15:11:30 +0200, Henning <no.mail@all.invalid>
wrote:

>Er der ikke mulighed for at stille det et sted hvor andre kan hente
>det på pladsen? Eller bruger man ikke det system? (Indrømmet, jeg har
>aldrig været der...)

Hehe

Alle genbrugspladser plejer at arbejde voldsomt på at forhindre, at
folk tager det med, andre har sat der.
Nogle gange tilkalder de også politiet. Man må faktisk ikke det der.
Har hørt det hører til under en paragraf 'ulovlig omgang med
hittegods'.

Af en eller anden grund er der mange indvandrere som kører rundt i
gamle toyota kassevogne fra den ene plads til anden hele tiden og
samler op TV, skærme, computere og andre dele. De har vel ikke noget
arbejde.

Men det prøver man altså at forhindre. Jeg har set hvordan de nogle
ganske sænker en gravko's skovl ned oven i skærmene for at de ikke
skal blive 'genbrugt'.

mvh

John

Fra : Lone

Dato : 09-07-07 17:04

"J" <johnknuhtsenSP@Mail.dk> skrev i en meddelelse

> Men det prøver man altså at forhindre. Jeg har set hvordan de nogle
> ganske sænker en gravko's skovl ned oven i skærmene for at de ikke
> skal blive 'genbrugt'.

Nemli'! Ikke noget bytteri dér.
Og det var jo netop den slags 'kom ikke her og spar på ressourcerne'
jeg _ikke_ havde lyst til at fodre

--
vh Lone

Fra : Max

Dato : 09-07-07 17:22

Hej

> [...]
> Nogle gange tilkalder de også politiet. Man må faktisk ikke det der.
> Har hørt det hører til under en paragraf 'ulovlig omgang med

Nej, det er ganske almindeligt tyveri, når man stiller ting på genbrugs-
pladsen, ja så tilhøre det jo genbrugspladsen. Det er faktisk sådan at
man heller ikke må tage noget i de containere man bruger når man
skal have noget kørt væk, det tilhøre nemlig ejeren af containeren
når det er smidt deri.

--
Mvh Max

Fra : Lone

Dato : 09-07-07 18:05

> [...]
> man heller ikke må tage noget i de containere man bruger når man
> skal have noget kørt væk, det tilhøre nemlig ejeren af containeren

Og det er ærgerligt det er blevet sådan, for tidligere kunne man jo netop
sætte ting der var ok i et bestemt område på genbrugsen så andre kunne
finde ting der - men som jeg har forstået det, blev der for meget trafik/rend af
antikvitets/genbrugshandlere der kom flere gange dagligt og hentede +solgte
tingene videre. Så derfor blev der sat de regler op med at ingen må tage
noget med sig - selvom det er helt vildt hvad der bliver smidt ud af brugbare
ting og sager.

Nå, men jeg vil nu lede lidt videre om der skulle være nogen der samler
brugt pc-grej. (bare lige for at trække den ind i relevant spor ift. gruppen

--
vh Lone

Fra : /Ole \(6000\)

Dato : 09-07-07 18:54

"Lone" <logro@mail.tele.invalid> wrote in message

> [...]
>
> Nå, men jeg vil nu lede lidt videre om der skulle være nogen der samler
> brugt pc-grej. (bare lige for at trække den ind i relevant spor ift.

Hvad med diverse højskoler eller skoler, jeg er da sikker på, at de vil være
lykkelige over gratis grej. Jeg har før arbejdet på en højskole, og der var
alt da velkomment.

/Ole

Fra : Lone

Dato : 10-07-07 08:29

"/Ole (6000)" <x@xx.xxx> skrev i en meddelelse

> Hvad med diverse højskoler eller skoler, jeg er da sikker på, at de
>vil være lykkelige over gratis grej. Jeg har før arbejdet på en højskole,
>og der var alt da velkomment.

Har afleveret div. på en mindre specialskole, men højskoler har jeg
da ikke lige tænkt på - de kører jo på pumperne for at overleve, så
udemærket bud. Tak!

--
vh Lone

Fra : JL

Dato : 10-07-07 22:07

"J" <johnknuhtsenSP@Mail.dk> wrote in message

> [...]
> Nogle gange tilkalder de også politiet. Man må faktisk ikke det der.
> Har hørt det hører til under en paragraf 'ulovlig omgang med

Genbrugspladsen på Vermlandsgade på Amager, har en åben container hvor man
gerne må klunse. Maks én genstand om dagen eller sådan noget, så der ikke
kommer en flok Romaer og tømmer hele biksen.

Fra : -=JF=- priv

Dato : 10-07-07 23:19

"JL" <invalid@invalid.dk.invalid> skrev i meddelelsen

> Genbrugspladsen på Vermlandsgade på Amager, har en åben container hvor man
> gerne må klunse. Maks én genstand om dagen eller sådan noget, så der ikke
> kommer en flok Romaer og tømmer hele biksen.

Jeg har da også set i den udsendelse som vist hed Genbrugsguld, at der på
nogle genbrugspladser står et telt hvor man kan stille det som man ikke har
brug for, men som reelt er for godt at skrotte, og så kan andre gå ind og se
om der er noget de kan bruge.

Fra : Lasse Jensen

Dato : 09-07-07 13:46

Lone wrote:

> Hej
>
> Jeg har forgæves ledt efter et sted at aflevere div brugt
> pc grej så andre kunne få glæde af det........
>
> Nogen der kender et sted - gerne Ã…rhus omr.?

Annoncër i dk.marked.privat.edb.pc, der bliver ofte spurgt efter computere
til gode formål.

--
Lasse Jensen [fafler at g mail dot com]
Linux, the choice of a GNU generation.

Fra : Lone

Dato : 09-07-07 16:57

"Lasse Jensen" <fafler@gmail.com> skrev i en meddelelse
> Lone wrote:

> Annoncër i dk.marked.privat.edb.pc, der bliver ofte spurgt efter computere
> til gode formål.

Ok - kigger ind der hvis jeg ikke finder et sted jeg
kan aflevere det direkte. Tak for tippet!

--
vh Lone

Fra : -=JF=- priv

Dato : 09-07-07 15:47

"Lone" <logro@mail.tele.invalid> skrev i meddelelsen

> Jeg har forgæves ledt efter et sted at aflevere div brugt
> pc grej så andre kunne få glæde af det........

Nu kan grej jo være mange ting - Men hvis det er skærme, computere og
printere kunne det jo være oplagt at spørge omegnens plejehjem, børnehaver,
småbørneskoler o.l. om de kan bruge dem.

Fra : Henning

Dato : 09-07-07 16:37

On Mon, 9 Jul 2007 16:46:43 +0200, "-=JF=- priv"
<invalid@invalid.invalid> wrote:

> [...]
>printere kunne det jo være oplagt at spørge omegnens plejehjem, børnehaver,
>småbørneskoler o.l. om de kan bruge dem.

De gider ikke, det er for dyrt! Hvem skal installere og vedligeholde
maskinerne? Det er billigere på sigt at købe nyt med preinstalleret
software.

Fra : -=JF=- priv

Dato : 09-07-07 22:01

"Henning" <no.mail@all.invalid> skrev i meddelelsen

> De gider ikke, det er for dyrt! Hvem skal installere og vedligeholde
> maskinerne? Det er billigere på sigt at købe nyt med preinstalleret
> software.

Arh - gratis er nu billigere end at købe... Der er altid en kloge-Åge der
kan sætte en maskine op i plejehjemmets fællelsstue så de gamle kan sidde og
nørkle med en kabale. Eller i småbørneskolen hvor nogen donerer et par
Pixelinespil...

Jeg har gode erfaringer med det

Fra : Henning

Dato : 10-07-07 08:45

On Mon, 9 Jul 2007 23:01:15 +0200, "-=JF=- priv"
> [...]

>nørkle med en kabale. Eller i småbørneskolen hvor nogen donerer et par

Det gjorde jeg også en gang - hvem kommer efterfølgende til at hænge
på supporten når maskinen hænger i bane 3 i Pixeline? Tja, hvis du
gider det er du da velkommen Hvem skal betale for software - det er
nu en gang Microsoft der er mest udbredt, så du får ikke en børnehave
eller deres spil til at køre på open source-software

Fra : Max

Dato : 10-07-07 10:22

Hej Henning

> gider det er du da velkommen Hvem skal betale for software - det er
> nu en gang Microsoft der er mest udbredt, så du får ikke en børnehave

Så er det da heldigt at langt de fleste maskiner er lavet med en
OEM licens der følger dem :)

--
Mvh Max

Fra : Lone

Dato : 09-07-07 17:03

"-=JF=- priv" <invalid@invalid.invalid> skrev i en meddelelse

> Nu kan grej jo være mange ting - Men hvis det er skærme, computere og printere kunne det jo være
> oplagt at spørge omegnens plejehjem, børnehaver, småbørneskoler o.l. om de kan bruge dem.

Jep - fine idéer! Tak!
.......synes jo bare der måtte være et sted hvor den slags blev samlet,
så folk kunne komme og kigge efter netop dét de står og mangler.
Ærgerligt pc-fisk ikke kører mere. Men tænkte at der måske var nogen
andre lowprofit-steder ........... Ser ikke ud til det.

--
vh Lone

Fra : Erling S.

Dato : 09-07-07 16:52

Lone skrev:
> Hej
>
> Jeg har forgæves ledt efter et sted at aflevere div brugt
> pc grej så andre kunne få glæde af det........
>
> Nogen der kender et sted - gerne Århus omr.?

Hej Lone.
Du kan finde noget her:
http://www.sitecenter.dk/challange/dukanogshjlpe/
mvh
Erling

Fra : Lone

Dato : 09-07-07 17:11

"Erling S." <gnilre.nospam@gmail.com> skrev i en meddelelse

> Hej Lone.
> Du kan finde noget her:
> http://www.sitecenter.dk/challange/dukanogshjlpe/

Ser ud til det er på Sjælland, men jeg prøver da lige
at maile dem. Tak for tippet!

--
vh Lone

Fra : Rune Zedeler

Dato : 09-07-07 18:10

Lone skrev:

> Nogen der kender et sted - gerne Århus omr.?

Bare sørg for at stille det ud til storskrald i god tid.
Chancen for at der er nogen, der så har taget det, inden storskrald
bliver hentet, er meget stor.

-Rune

Fra : Lone

Dato : 09-07-07 18:31

"Rune Zedeler" <rz@daimi.au.dk> skrev i en meddelelse

> Bare sørg for at stille det ud til storskrald i god tid.
> Chancen for at der er nogen, der så har taget det, inden storskrald
>bliver hentet, er meget stor.

Ja det kan du ha' ret i..... den tager jeg med som mulighed hvis ikke
det regner

--
vh Lone

Fra : John

Dato : 10-07-07 00:02

Lone skrev:
> Hej
>
> Jeg har forgæves ledt efter et sted at aflevere div brugt
> pc grej så andre kunne få glæde af det........
>
> Nogen der kender et sted - gerne Århus omr.?

Har du prøvet genbrugsbutikkerne. Her i Odense har de ofte computerting
stående også - også oldtidsminder :)

Mvh

John

Fra : Lone

Dato : 10-07-07 08:10

"John" <jk7410@gmail.com> skrev i en meddelelse

> Har du prøvet genbrugsbutikkerne. Her i Odense har de ofte
>computerting stående også - også oldtidsminder :)

Ja 5-10 år, så er det pludselig akæologiske fund )
Men der er da et par steder mere jeg ku' prøve, det har du ret i.

Jeg fik bare den tanke at det kunne være der fandtes et pc-skrot
-mekka et eller andet sted, - og så var det oplagt at spørge her
om nogen kendte til det.

Tak for indsparket!

--
vh Lone