Hjælp til køb af pc fra hjælpeløs tøs
Fra : PEJA

Dato : 08-07-07 20:17

Jeg har forelsket mig i denne pc fra Zitech
http://www.zitech.dk/Product/Details.aspx?ID=164037
- men kender ikke meget til bærbare. Mit behov er jeg redigerer nogle
vidiofilm og ved rendering er min gamle 1,6 Gb Pentium pc noget langsom -
og ellers vil jeg stille krav om en rimelig tidssvarende pc.

Håber i vil kommentere mit valg kritisk og enten fraråde eller
anbefale - måske foreslå noget helt andet - takker på forhånd - tak.

Og grin ikke for højt hvis valget er helt i skoven da jeg ikke er nørd
hahaha

Kærlig hilsen
Pernille

Fra : Jesper Poulsen

Dato : 08-07-07 20:24

PEJA wrote:

> http://www.zitech.dk/Product/Details.aspx?ID=164037

Ser fint ud. Smid 1 GiB mere RAM i, så skulle den være der

Jesper Poulsen

Fra : Gamle

Dato : 08-07-07 20:48

Jesper Poulsen wrote:

> Ser fint ud. Smid 1 GiB mere RAM i, så skulle den være der

Og måske få en 7200 RPM HD, i stedet for den 5400 RPM der sidder i.

Mvh.
Torben

Fra : Claus Tersgov

Dato : 08-07-07 21:01

> [...]
> nogle vidiofilm og ved rendering er min gamle 1,6 Gb Pentium pc
> noget langsom - og ellers vil jeg stille krav om en rimelig

Føtex har et bedre tilbud. Den var på tilbud for nogle uger siden, men står
stadig i flere butikker:

Søg på google efter Acer Aspire AS5102wlmi. Den har 2gb ram, 160 gb disk,
kortlæser og Turion X2 64TL-50 1,6mhz, 15,4 widescreen bright view og
dualDVD brænder.

Kun kr 5.999

Det er et bedre tilbud og resten af pengene kan du evt bruge på mere ram
samt firewirekort.

Claus

Fra : SKOVTROLDEN

Dato : 08-07-07 21:19

Køb den ikke
elendig cpu
køb en med core 2 intel
den kan klare de tunge opgaver
hvad Amden ikke kan

Fra : Claus Tersgov

Dato : 08-07-07 21:23

> Køb den ikke
> elendig cpu
> køb en med core 2 intel
> den kan klare de tunge opgaver
> hvad Amden ikke kan

Det kører ellers glimrende her, og jeg redigerer video i Vegas.....

Claus

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 08-07-07 21:38

On Sun, 8 Jul 2007 21:17:13 +0200, "PEJA" <xxxxxxxxxx@stofanet.dk>
wrote:

> [...]

>vidiofilm og ved rendering er min gamle 1,6 Gb Pentium pc noget langsom -
>og ellers vil jeg stille krav om en rimelig tidssvarende pc.

Det er dæleme en deglig maskine som jeg også kunne forelske mig i...

Core 2 Duo CPU og 100 GB harddisk er ok - Spørgsmålet er bare om det
rækker med 1 GB RAM, videoredigeringen vil måske nok blive kvikkere
med extra 1 GB...

- - - -

Men overvej kraftigt om det absolut skal være en bærbar. En stationær
computer vil ofte være billigere, hurtigere og langt mere ergonomisk
at arbejde med...

<mlr>

Fra : PEJA

Dato : 09-07-07 19:12

Tak til alle for svarene - for og imod. Jeg har idag købt den og fik 2 GiB
installeret (til samme pris) jeg pressede det jeg kunne,

Tak for hjælpen.

Kærlig hilsen
Pernille
Zitech-fan

PS: Hvordan er servicen hos Zitech ved evt. reperationer m.v.?

Fra : Jesper Poulsen

Dato : 09-07-07 20:18

PEJA wrote:

> PS: Hvordan er servicen hos Zitech ved evt. reperationer m.v.?

Ved det ikke, men jeg gætter på at den er i orden. Zitech er den eneste
gamle hardwareleverandør der har overlevet ti i dag.

Jesper Poulsen

Fra : Claus Tersgov

Dato : 09-07-07 21:00

> Ved det ikke, men jeg gætter på at den er i orden. Zitech er den
> eneste gamle hardwareleverandør der har overlevet ti i dag.

Passer ikke...

Computec er endnu ældre end Zitech, men har naturligvis ikke samme
størrelse.

Claus

Fra : Holst

Dato : 09-07-07 21:43

Jesper Poulsen wrote:

> Ved det ikke, men jeg gætter på at den er i orden. Zitech er den eneste
> gamle hardwareleverandør der har overlevet ti i dag.

Mit indtryk er, at den er i orden, men den er så absolut ikke på samme
højde som i de gode gamle dage (tm).

Fra : Jesper Poulsen

Dato : 10-07-07 05:30

Holst wrote:

> Mit indtryk er, at den er i orden, men den er så absolut ikke på samme
> højde som i de gode gamle dage (tm).

Jeg har ikke handlet så meget hos Zitech. De åbnede en forretning i
Sønderbog i slutningen af 90'erne og den lukkede ret hurtigt igen. Nu er
der kun én reel computerforretning tilbage i byen, de andre har den
udkonkurreret.

Jesper Poulsen