ram problemer
Fra : leif

Dato : 08-07-07 16:25

Har en hp 7700, som lige er blevet opdateret med 1gb ekstra ram (corsair)
Efter de er blevet sat i er der blevet problemer med at spille world of
warcraft. Er der noget der skal evt. stilles i bios, eller er det bare et
skod.mærke. Maskinen tog rammene med det samme da de blev sat i, og har
ellers ikke givet problemer.

mvh leif (som ikke er pc.nørd...)

Fra : Jesper Poulsen

Dato : 08-07-07 16:44

leif wrote:

> Efter de er blevet sat i er der blevet problemer med at spille world of

Hvilke problemer?
- Fortæl.

Jesper Poulsen

Fra : leif

Dato : 08-07-07 17:37

"Jesper Poulsen" <nospam@ingensteder.dk> skrev i en meddelelse
leif wrote:

> Efter de er blevet sat i er der blevet problemer med at spille world of

Hvilke problemer?
- Fortæl.

Jesper Poulsen

Maskinen har ellers kørt med de nye ram i 3 dage, uden at vi har kunnet
mærke noget. Men idag ville min søn spille WOW, og der hakkede den meget. Vi
har efterfølgende snakket med svigersønnen som har en maskine magen til, og
har fået de samme slags ram i, og han siger at han syntes at hans maskine
er blevet langsommere efter han har fået dem i. Så spørgsmålet er om vi var
for nærige da vi købte de billigste ram !! eller der evt kan være en
indstilling i bios, som måske skal ændres. Det er pc 5300 ram. Der var 2*
512 i forvejen og vi har sat 1gb oven i. Der er 4 slots i maskinen og den
skulle kunne tage 1gb i hver, og havde da heller nogen problemer med at
tælle dem da de blev sat i.

mvh leif

Fra : Mads

Dato : 08-07-07 18:22

On Sun, 8 Jul 2007 18:37:21 +0200, "leif" <l-j@@pc.dk(fjern@)> wrote:

>Det er pc 5300 ram

Og er det den type RAM som maskinen er beregnet til ?
Altså samme type som de RAM der allerede sad i.

mvh Mads

Fra : leif

Dato : 08-07-07 19:09

Til mads.Det er samme type ram som de originale der sidder i.

Til torben.Prøver lige at bytte om, da den nye nu sidder i 3 slot. Det med
cache, er jeg ikke helt klar over men vil forsøge at finde ud af det.
Hvordan skal de helst stå? som slået til eller.. (er helt bar på dette
område, men forsøger gerne hvis der er gode ideer)

mvh leif

Fra : Jesper Poulsen

Dato : 08-07-07 20:22

leif wrote:
> "Jesper Poulsen" <nospam@ingensteder.dk> skrev i en meddelelse
> leif wrote:

Jeg kan ikke svare korrekt på dit indlæg da du har skrevet _under_ en
signaturadskiller.

http://usenet.dk/netikette/signatur.html - så kan du genkende den til en
anden gang.

Jesper Poulsen

Fra : Gamle

Dato : 08-07-07 18:45

leif wrote:
> [...]
> eller er det bare et skod.mærke. Maskinen tog rammene med det samme
> da de blev sat i, og har ellers ikke givet problemer.

Sæt 1 Gb klodsen i bank nul, så den sidder først.
Kunne være det.

Mvh.
Torben

Fra : Gamle

Dato : 08-07-07 18:48

Gamle wrote:
> Sæt 1 Gb klodsen i bank nul, så den sidder først.
> Kunne være det.

Er alle cache muligheder slået til i bios. F.eks. systembios, videobios
m.fl.?

Mvh.
Torben

Fra : leif

Dato : 08-07-07 19:25

> [...]

Hvordan skal de helst stå? som slået til eller.. (er helt bar på dette
område, men forsøger gerne hvis der er gode ideer)

Skulle selfølgelig være her........

Fra : Gamle

Dato : 08-07-07 20:28

leif wrote:

> [...]
> af det. Hvordan skal de helst stå? som slået til eller.. (er helt bar
> på dette område, men forsøger gerne hvis der er gode ideer)

Cached/enabled.
Hvis du får bøvlet for meget med indstillingerne i bios og ikke kan huske
hvilke ændringer du har lavet, skal du aktivere load optimal settings.

Mvh.
Torben