Forslag til ny PC
Fra : darkh

Dato : 04-07-07 11:57

Hej,

Jeg har faaet et tilbud paa en ny pc med nedenstaaende configuration.

Intel Core 2 Duo E6600 2,4/4MB/1066 775 boxed
P5K3 DELUXE/WIFI-AP

EN8800GTS/HTDP/640M

Hynix DDR2 1024MB PC6400 2 ÛÔ

320Gb Hitachi HDT725032VLA360 2 ÛÔ

Optiarc (SONY-NEC) DVD-RW AD-7170S Black SATA

Titan Cooler 9 sm for Cases

Card Reader Sony 3,5"

Case Foxconn TLA-570 w/o PSU350 Midi ATX

Enlight PSU 350

TOTAL 1427$

Tror i at den 350W PSU er nok til ar kunne traekke det hele, naar jeg
allerede har et par ekstra harddiske og en extra DVD braender som skal i
kassen?

Kender i kvaliteten af de "Hynix" ram som de tilbyder, evt. hvor de ligger i
forhold til Kingston Value ram?

pft

Jesper

Fra : J

Dato : 04-07-07 12:34

On Wed, 4 Jul 2007 13:56:30 +0300, "darkh" <darkh@nospamdarkh.net>
wrote:

> [...]
>

>Tror i at den 350W PSU er nok til ar kunne traekke det hele, naar jeg
>allerede har et par ekstra harddiske og en extra DVD braender som skal i

Nej, den er for svag. Den kan måske holde lidt tid, men det burde være
en 500 watt. Grafikkortet er jo meget sultent, og skal vel alene bruge
det.

Du køber bare en anden og sætter i og sælger den Enlight for 2-300 kr:

for en 520W dansk-produceret af prima kvalitet og støjsvag.

>Kender i kvaliteten af de "Hynix" ram som de tilbyder, evt. hvor de ligger i
>forhold til Kingston Value ram?

Det er noget af det bedste ram, og hurtigt. Der er forhåbentlig 2 x
1024 i, eller hvad betyder hiroglyfferne ?

Bundkortet Asus P5K3 er super !

ValueRam fra Kingston er normalt pc5300 og noget billigt noget.

Grafikkortet er vist mange penge værd, men ellers synes jeg det er
lidt dyrt.

2825,- for det.

mvh

John

Fra : darkh

Dato : 04-07-07 14:20

> [...]
> http://www.edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=312769
>
> for en 520W dansk-produceret af prima kvalitet og støjsvag.

Jeg kan ikke umiddelbart vaelge dansk produceret, men maskinen er ikke lavet
endnu saa det er bare at sige til dem at PSU'en er for lille. JEg sendte dem
en liste over hvad jeg ville have, og de aendrede konfigurationen ved de
modeller som de ikke kan skaffe.

> Det er noget af det bedste ram, og hurtigt. Der er forhåbentlig 2 x
> 1024 i, eller hvad betyder hiroglyfferne ?

Jeg havde vist ikke faaet fjernet alle de russiske tegn, men ja det er 2x
1024, som jeg allerede har paa listen over hvad der skal aendres, da jeg
bestilte 4GB.

Jeg mener ogsaa der er lidt dyrt, da jeg med den konfiguration som jeg
sendte til dem (med danske priser tilfoejet) kunne faa maskinen til ca.
1500,- $ incl. en Samsung SyncMaster 226BW - 22" monitor.

tak for inputtet.

mvh
Jesper

Fra : Hans

Dato : 04-07-07 15:10

"darkh" <darkh@nospamdarkh.net> skrev i en meddelelse

> [...]
> sendte til dem (med danske priser tilfoejet) kunne faa maskinen til ca.
> 1500,- $ incl. en Samsung SyncMaster 226BW - 22" monitor.

Husk et tastatur med danske bogstaver.

Fra : darkh

Dato : 05-07-07 13:11

> Husk et tastatur med danske bogstaver.

Det er ikke noedvendigt... jeg ved hvor de danske bogstaver sidder paa mit
engelsk/russisk tastatur. Min nuvaerende arbejds pc har bare et problem med
Outlook Express, der goer at danske tegn ofte kommer til at se ud som de
russiske tegn, jeg ved en fejl fik med i konfigurationen... men det bliver
forhaabentligt bedre, da jeg snart faar en ny laptop.

mvh
Jesper

Fra : Paul Østerby Sørense~

Dato : 04-07-07 15:17

> [...]
> sendte til dem (med danske priser tilfoejet) kunne faa maskinen til
> ca. 1500,- $ incl. en Samsung SyncMaster 226BW - 22" monitor.

Nu skriver du 1500$ er det incl. danske afgifter eller skal disse lægges
til for så bliver det da dyrt
--
Med Venlig Hilsen
paul at sorensen.as

Fra : darkh

Dato : 05-07-07 15:42

> Nu skriver du 1500$ er det incl. danske afgifter eller skal disse lægges
> til for så bliver det da dyrt

De 1500$ er det jeg kan koebe det til, hvis jeg koebte i Danmark. Prisen er
den jeg, efter omregning til USD, sendte til den lokale butik saa de havde
noget at gaa ud fra... ellers har de det med at komme med totalt vanvittige
priser, i haab om at man ikke kender pris niveauet.

mvh
Jesper

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 04-07-07 20:29

> [...]
>
> Titan Cooler 9 sm for Cases
>
> Card Reader Sony 3,5"
>
> Case Foxconn TLA-570 w/o PSU350 Midi ATX

Er det fordi, at du vil have helt specielle dele, at du vil handle i
udlandet. Sa vidt jeg kan se, kan du fa noget der ligner ovenstaende her i
Danmark til billigere penge:
http://www.topdata.dk/product.asp?product=4047&sub=287&page=1

Kurt

Fra : Jesper Poulsen

Dato : 04-07-07 20:35

Kurt B. Andersen wrote:

> http://www.topdata.dk/product.asp?product=4047&sub=287&page=1

De skriver bare ikke meget om hvad der er i.

Jesper Poulsen

Fra : darkh

Dato : 05-07-07 13:17

> Er det fordi, at du vil have helt specielle dele, at du vil handle i
> udlandet. Sa vidt jeg kan se, kan du fa noget der ligner ovenstaende her i
> [...]

Problemet er at jeg bor i Oest Europa, og det jeg kan spare paa at koebe det
i Danmark, skal jeg sikker bruge paa at bestikke tolderene, hvis jeg ikke
vil have det til at haenge i flere maaneder, eller helt forsvinde et eller
andet sted i systemet.

Jeg har proevet at bestille forskellige ting fra baade DK og England tre
gange, og alle tre gange forsvant pakkerne undervejs.

mvh
Jesper