80 GB harddisk i IBM PC 300PL
Fra : Marco Rasmussen

Dato : 01-07-07 17:06

Hej!

Jeg har lige installeret en 80 GB harddisk i en gammel IBM PC 300PL fra
omkring 1998.
Jeg har lige installeret Windows 2000 Professional på den, og
installationprogrammet finder næsten hele harddisken, minus et par GB. Men i
computerens BIOS står der, at harddisken kun er på omkring 14 GB.
Er det noget jeg skal gøre noget ved, eller kan systemet sagtens køre som
det er nu?
Windows 2000 fungerer helt optimalt og uden problemer.

Mange hilsner

Marco Rasmussen

Fra : Thomas Jensen

Dato : 02-07-07 05:56

On Sun, 1 Jul 2007 18:05:45 +0200, "Marco Rasmussen"
<marcorasmussen@gmail.com> wrote:

> [...]
>Men i computerens BIOS står der, at harddisken kun er på omkring 14 GB.
>Er det noget jeg skal gøre noget ved, eller kan systemet sagtens køre som

En hurtig søgning hos IBM fortæller, at der i hvertfald er nogle BIOS
updates man kan køre. Jeg har selv haft en ældre IBM computer der
skulle have opdateret BIOS for at genkende størrelsen af min nye
harddisk, men om det også vil virke på din, og om det er nødvendigt,
det ved jeg ikke.

http://www-1.ibm.com/support/search.wss?rs=0&q=300PL

Med venlig hilsen
Thomas Jensen