Harddisk problem
Fra : Soren

Dato : 30-06-07 20:24

Min harddisk er pludselig begyndt bare at klikke under opstart og ikke vil
starte. Den kan heller ikke lokalisere harddisken under opstarten. Det er en
seagate harddisk af en eller anden slags. Jeg kan godt regne ud at den
sandsynligvis er stået af eller på vej til det. Hvis bare jeg kunne få liv i
den en gang mere, så jeg kunne få lavet en back up af den, så vil jeg blive
glad. Er der nogen som har nogle gode råd.

Ib

Fra : Claus Tersgov

Dato : 30-06-07 23:18

> [...]
> det. Hvis bare jeg kunne få liv i den en gang mere, så jeg kunne få
> lavet en back up af den, så vil jeg blive glad. Er der nogen som har

Sæt den på en USB controller og skynd dig at få den kopieret. Det lyder som
en smart fejl, og det kan man titi omgå med en USB controller. jeg har selv
gjort det indtil flere gange.

Claus

Fra : Soren

Dato : 01-07-07 07:28

Det ved jeg vist ikke hvordan man gør. Kan du hjælpe mig med en nærmere
beskrivelse,

Fra : Blur

Dato : 01-07-07 09:32

"Soren" <ibso37@netscape.net> wrote:
> Det ved jeg vist ikke hvordan man gør. Kan du hjælpe mig med en nærmere
> beskrivelse,

Han mener, at du skal skaffe en sådan en:
http://www.zitech.dk/Product/Details.aspx?ID=155703

og husk lige at sætte din harddisk til Master.

Mvh,
Blur

Fra : Soren

Dato : 01-07-07 09:57

Ok, men hvordan skal den løse problemet, når jeg ikke kan starte den gamle
harddisk op.

Fra : Ole C

Dato : 01-07-07 13:17

Soren skrev blandt andet:

> Ok, men hvordan skal den løse problemet, når jeg ikke kan starte den
> gamle harddisk op.

Du skal enten bruge en anden computer - eller have din egen op at køre igen
med en ny harddisk.
Derefter kan du så forsøge at redde data fra den gamle disk.

--
vh
Ole C.

Fra : Claus Tersgov

Dato : 01-07-07 22:12

> Ok, men hvordan skal den løse problemet, når jeg ikke kan starte den
> gamle harddisk op.

Fordi den er uintelligent!

Claus

Fra : Claus Tersgov

Dato : 01-07-07 22:15

> Det ved jeg vist ikke hvordan man gør. Kan du hjælpe mig med en
> nærmere beskrivelse,

En hvilken som helst controller, som har USB udgang. det kan være fra et
eksterne kabinet, eller det kan være een af de små ATA/USB adaptorer som
Aldi havde i onsdags.

Hjælper det ikke er din disk død. Prøv evt også at lægge den i fryseren i
mindst fem timer. Måske kan det hjælpe. men du skal være klar til at
kopierer øjeblikkeligt, så sørg for at alt er gjort klar inden.

Claus