Valg af printer
Fra : Thomas Jensen

Dato : 27-06-07 07:57

Hej

Jeg skal bruge en lille ikke-windows-only printer. Umiddelbart kunne
jeg forestille mig at en af Canons transportable printere, fx BJC-85,
kunne være et bud. Er der nogen her der har erfaringer med dem? Jeg
tænker på udskriftkvalitet, økonomi og ikke midst støj. Det med støj
er ret vigtigt. Den skal være stille både når den printer, men også
når man tænder og slukker den. Er den det? Og hvordan er
kvaliteten/holdbarheden på sådan de her transportable Canon printere?

Men det kunne også være en stationær printer. Den skal bare helst ikke
fylde for meget på skrivebordet, dvs. den skal være meget lille, med
lodret parpir ind og ud. Og så skal den kunne sættes op fra DOS.
Belært af bitre erfaringer med en Olivetti printer, hvor jeg ikke
kunne få opsætnings-softwaren til at virke, foretrækker jeg hvis
opsætningen foregår med knapper/switches. Og igen, udskriftskvaliteten
skal være hæderlig, driftøkonomien rimelig, og støjniveauet absolut
minimalt.

Jeg har ikke brug for farver, og der skal primært printes tekst, så
antallet af dpi er ikke afgørende, bare kvaliteten ikke er for ulden.

Håber nogen kan hjælpe mig.

--
Thomas Jensen, Horsens

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 27-06-07 15:46

On Wed, 27 Jun 2007 08:57:08 +0200, Thomas Jensen <tj@fabel.dk> wrote:

>Men det kunne også være en stationær printer. Den skal bare helst ikke
>fylde for meget på skrivebordet,

>Håber nogen kan hjælpe mig.

Har du overvejet en netværksprinter...

S/H laserprintere med netværk fås fra omkring 1500 kroner: f.eks
Brother HL-2070N, HL Laserjet 1022n eller Samsung ML-2251N.

( Farvelasere er kun lidt dyrere, du kan f.eks få Samsung CLP-300N til
1750 kroner)

De er billige i drift, skriver eminent godt og kan gemmes godt ad
vejen i kælderen eller et pulterrum....

De har typisk indbygget printserver der taler TCP/IP, NetWare,
EtherTalk etc så der kan udskrives fra stort set enhver enhed der kan
kobles op på et netværk.....

<mlr>

Fra : Thomas Jensen

Dato : 27-06-07 19:23

On Wed, 27 Jun 2007 16:46:21 +0200, Michael Rasmussen
<michael@invalid> wrote:

>Har du overvejet en netværksprinter...

Jeg har faktisk en netværksprinter! Næsten... Når min kærestes
computer er tændt kan jeg printe ud på hendes printer. Men det er
rigtigt hvad du siger; en rigtig netværksprinter behøver ikke koste
ret meget.

Problemet med netværksprintere er, at man så skal rende efter det man
har printet ud. Det jeg har brug for er en lille printer der er
sluttet til mine DOS computere (8086'ere og 386'ere), som primært skal
printe assembly kode når jeg skriver programmer.

Nå, men tak for dit foreslag alligevel...

--
Thomas Jensen, Horsens

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 27-06-07 19:43

On Wed, 27 Jun 2007 20:23:03 +0200, Thomas Jensen <tj@fabel.dk> wrote:

> [...]
>sluttet til mine DOS computere (8086'ere og 386'ere), som primært skal
>printe assembly kode når jeg skriver programmer.

DOS , 8086, Assembler

Jeg bliver jo helt nostalgisk og kommer til at tænke på min gode gamle
Amstrad fra 80'erne. Det var tider dengang....

Men alligevel: Er livet ikke lidt for kort til assembler
programmering. Burde du ikke skifte til noget mere tidssvarende ??

>Nå, men tak for dit foreslag alligevel...

Selvtak...

Fra : Jesper Poulsen

Dato : 27-06-07 22:04

Michael Rasmussen wrote:

> Men alligevel: Er livet ikke lidt for kort til assembler
> programmering. Burde du ikke skifte til noget mere tidssvarende ??

Hvis det software man skriver er time critical er der ofte ikke nogen
vej udenom assembler.

Jesper Poulsen

Fra : Klaus Jørgensen

Dato : 28-06-07 18:20

Michael Rasmussen wrote :

> Men alligevel: Er livet ikke lidt for kort til assembler
> programmering. Burde du ikke skifte til noget mere tidssvarende ??

Jeg tager da hatten af for folk der laver sådanne programmer.

I disse moderne tider skal man jo efterhånden bruge en ekstra
stikledning fra elselskabet bare for at kunne spille 7-kabale.

Jeg ville da f.eks. gerne give det dobbelte for en Windows XP hvis M$
kunne lave en "grøn" version der kunne køre på en 100MHz Pentium
fremstillet med nutidens teknik - den ville kunne integreres i
tastaturet.

--

/klaus

Hold din (udbyders) mailserver fri for spam;
krypter din email-adresse til højre for "@".

Fra : Jesper Poulsen

Dato : 27-06-07 22:02

Thomas Jensen wrote:

> [...]
> sluttet til mine DOS computere (8086'ere og 386'ere), som primært skal
> printe assembly kode når jeg skriver programmer.

http://edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=14774

Jesper Poulsen