AMD bundkort + CPU som understøtter ECC ra~
Fra : Kai Harrekilde-Peter~

Dato : 24-06-07 20:16

Min desktop maskine er begyndt at hoste nogle RAM fejl op, når begge
mine 512MB moduler er monteret :-/ (alene kan de køre 8-10 timer med
memtest86 uden problemer)

Jeg har derfor overvejet at skifte bundkort, processor og RAM ud til
en AMD64 kombination, som understøtter ECC ram, for at få en mere
stabil platform.

Så vidt jeg kan læse, er det kun AMD64 FX og Opteron som officielt
understøtter ECC memory. Men kan man finde andre processor/BIOS
kombinationer, som understøtter ECC memory? - nogen som har prøvet
det?

Jeg har kig på Asus M2NBP-VM CSM bundkort, med integreret grafik (nej,
jeg spiller ikke som understøtter ECC ram, men Opteron er ikke
speficikt nævnt (jeg nægter at give en blødende formue for FX'erne).

Kai

Fra : Jesper Poulsen

Dato : 24-06-07 21:46

Kai Harrekilde-Petersen wrote:

> Så vidt jeg kan læse, er det kun AMD64 FX og Opteron som officielt
> understøtter ECC memory. Men kan man finde andre processor/BIOS

Så er Opteron 170 da sagen for dig

Jesper Poulsen

Fra : Kai Harrekilde-Peter~

Dato : 25-06-07 17:37

Jesper Poulsen <nospam@ingensteder.dk> writes:

> Så er Opteron 170 da sagen for dig

Opteron 121x er et bedre valg, da den leveres i Socket AM2 udgave jvnf
det bundkort jeg har kig på

Men spørgsmålet er stadig åbent: Vil en Opteron 121x (med ECC
DDR2-DRAM) være understøttet af bundkort og BIOS?

(leder på asus.com) ... svaret er ja!
http://support.asus.com/cpusupport/cpusupport.aspx?SLanguage=en-us&model=M2NBP-VM%20CSM

Kai